موضوع: "سیاسی"

#پیشنهاد_مطالعه_برای_محرم

 به مناسبت این ایام پیشنهاد مطالعه ۲ کتاب را در ماه محرم و صفر برای شما بزرگواران دارم .
کتاب #حماسه_حسینی استاد #مطهری و کتاب #حسین_وارث_آدم مرحوم دکتر #شریعتی ، مطالعه این ۲ اثر ارزشمند در #کنار هم سبب #تحولی_بنیادی در اندیشه مخاطب نسبت به #نهضت_عاشورا خواهد شد . لازم به ذکر است که امام خامنه ای در رابطه با این ۲ بزرگوار(مطهری و شریعتی ) می فرمایند :
بیائیم #شریعتی را با #مطهری بیامیزیم. شریعتی را در کنار مطهری مطالعه کنیم.
ترکیبی از #زیبائیهای شریعتی با #بتون_آرمه اندیشه اسلامی مطهری به وجود بیاوریم، آن به نظر من همان مرحله #نوینی است که #نسل_ما به آن نیاز دارد .

#سیاست_روز

#تلگـرانہ

#سریال‌های_ترکیه‌ای

1- ﺩﺭ ﺗﻤﺎﻣﯽ ﺳﺮﯾﺎﻟﻬﺎ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻋﺎﺩﯼ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻫﻢ ﺑﻪ ﺭﺍﺣﺘﯽ ﻣﺮﺗﮑﺐ ﻗﺘﻞ ﯾﺎ ﺗﺠﺎﻭﺯ ﺑﻪ ﺩیگرﺍﻥ ﻣﯽﺷﻮﻧﺪ.

2- ﺩﺭ ﺗﻤﺎﻣﯽ ﺳﺮﯾﺎﻟﻬﺎ ﺣﺪﺍﻗﻞ ﯾﮏ ﺯﻥ ﻣﺘﺎﻫﻞ ﺍﺯ ﻣﺮﺩ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﺣﺎﻣﻠﻪ ﺍﺳﺖ!

3- ﺩﺭ ﺗﻤﺎﻣﯽ ﺳﺮﯾﺎﻟﻬﺎ ﺍﮐﺜﺮﺍً ﻋﺪﻩﺍﯼ ﻣﺸﻐﻮﻝ ﺷﯿﺎﺩﯼ، ﺍﺧﺎﺫﯼ، ﺗﺠﺎﻭﺯ، ﻗﺘﻞ ﻭ ﯾﺎﻏﯽﮔﺮﯼ ﻫﺴﺘﻨﺪ!

4- ﺩﺭ ﺗﻤﺎﻣﯽ ﺳﺮﯾﺎﻟﻬﺎ ﺣﺪﺍﻗﻞ ﯾﮏ ﮐﻮﺩﮎ ﺣﺮﺍﻣﺰﺍﺩﻩ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ ﮐﻪ ﭘﺪﺭ ﻭﺍﻗﻌﯿﺶ ﻣﺸﺨﺺ ﻧﯿﺴﺖ!

5- ﺩﺭ ﺗﻤﺎﻣﯽ ﺳﺮﯾﺎﻟﻬﺎ ﻫﻤﻪ ﺑﻪ ﻫﻤﺪﯾﮕﺮ ﺩﺭﻭﻍ ﻣﯿﮕ‌ﻮﯾﻨﺪ ﻭ ﮐﻤﺘﺮ ﻓﺮﺩﯼ ﺭﺍ ﻣﯿﺘﻮﺍﻥ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﺮﺩ ﮐﻪ ﯾﮏ ﮐﻼﻡ ﺳﺨﻦ ﺭﺍﺳﺖ ﺑﮕﻮﯾﺪ!
 #سریال‌های_ترکیه‌ای:

? ﺑﯽﺩﻟﯿﻞ ﻧﯿﺴﺖ ﮐﻪ ﮐﺸﻮﺭﯼ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺗﺮﮐﯿﻪ ﻧﻨﮕﯿﻦﺗﺮﯾﻦ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻣﯿﺎﻥ ﻣﻠﺖﻫﺎﯼ ﺟﻬﺎﻥ ﺍﺯ ﺧﻮﺩ ﺑﻪ ﯾﺎﺩﮔﺎﺭ ﮔﺬﺍﺷﺘﻪ ﺍﺳﺖ:

1- ﻗﺘﻞﻋﺎﻡ 1 ﻣﯿﻠﯿﻮﻥ ﯾﻮﻧﺎﻧﯽ.
2- ﻗﺘﻞﻋﺎﻡ 1.5 ﻣﯿﻠﯿﻮﻥ ﺍﺭﻣﻨﯽ.
3- ﻗﺘﻞﻋﺎﻡ ﺁﺷﻮﺭﯾﺎﻥ.
4- ﻗﺘﻞﻋﺎﻡ ﮐﺮﺩﻫﺎﯼ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ ﺗﺒﺎﺭ.
5- ﻗﺘﻞﻋﺎﻡ ﺑﯿﺶ ﺍﺯ 40 ﻫﺰﺍﺭ ﺷﯿﻌﻪ ﻋﻠﻮﯼ.
6- ﺣﻤﺎﯾﺖ ﺍﺯ ﺗﺮﻭﺭﯾﺴﺖﻫﺎﯼ ﺩﺍﻋﺶ ﻭ ﺩﺳﺖ ﺩﺍﺷﺘﻦ ﺩﺭ ﻣﺮﮒ 200 ﻫﺰﺍﺭ ﺷﻬﺮﻭﻧﺪ ﺳﻮﺭﯾﻪﺍﯼ ﻭ …
ﺗﻨﻬﺎ ﺑﺨﺸﯽ ﺍﺯ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﺳﺮﺍﺳﺮ ﻗﺘﻞ، ﻏﺎﺭﺕ، ﺟﻨﺎﯾﺖ ﺍﯾﻦ ﮐﺸﻮﺭ و حکومت عثمانی ﺍﺳﺖ.

ﺧﻮﺩﺗﺎﻥ ﻭ ﮐﻮﺩﮐﺎﻧﺘﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻣﻌﺮﺽﺗﻤﺎﺷﺎﯼ ﺍﯾﻦ سریال‌های ﻏﯿﺮﺍﺧﻼﻗﯽ ﻭ ﻏﯿﺮﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﻗﺮﺍﺭ ﻧﺪﻫﯿﺪ❌
ﺯﻳﺮﺍ ﺩﺭ ﺑﻠﻨﺪ ﻣﺪﺕ ﻣﯿﺘﻮﺍﻧﺪ اثرات #ویرانگرانه‌ای بر #اخلاق_خانواده داشته باشد.

 

#برشی_از_یک_کتاب


#جاهلیت_ثانی

قافله عشق در سفر تاریخ است و این تفسیری است بر آن چه فرموده اند : کُلُّ یَوْمٍ عاشورا وَ کُلُّ اَرْضٍ کَربَلا …
این سخنی است که پشت شیطان را می لرزاند و یاران حق را به فیَضان دائم رحمت او امیدوار می سازد و تو ، ای آن که در سال شصت و یکم هجری هنوز در ذخایرِ تقدیر نهفته بوده ای و اکنون ، در این دوران #جاهلیت_ثانی و عصر توبه بشریت ، پای به سیاره ی زمین نهاده ای ، نومید مشو ، که تو را نیز عاشورایی است و کربلایی که تشنه خون توست و انتظار می کشد تا تو زنجیر خاک از پای اراده ات بگشایی و از خود و از دلبستگی هایش هجرت کنی و به کهف حصین لازمان و لامکانِ ولایت ملحق شوی و فراتر از زمان و مکان ، خود را به قافله سال شصت و یکم هجری برسانی و در رکاب امام عشق به شهادت رسی … یاران ! شتاب کنید ، قافله در راه است . می گویند که گناهکاران را نمی پذیرند ؟ آری ، گناهکاران را در این قافله راهی نیست … اما پشیمانان را می پذیرند . آدم نیز در این قافله ملازم رکاب حسین است ، که او سر سلسله ی خیل پشیمانان است ، و اگر نبود باب توبه ای که خداوند با خون حسین میان زمین و آسمان گشوده است ، آدم نیز دهشت زده و رها شده و سرگردان در این برهوت گم گشتگی وا می ماند .

? فتح خون - مرتضی آوینی - ص۵۱

#زنگ_عبرت

نشريه آمريكايي usa today  نوشت:

                                                 مشكل آمريكا در ايران حضور يك “ابر حريف” به نام آيت الله خامنه اي

                                          است كه نقشه راه را مي شناسد و مردم به او اعتماد آميخته دارند.                    

#زنگ_عبرت

                           

جالبه بدونيد كه خودروي شخصي رئيس جمهور تونس، پژو 206 صندوقدار ساخت ايرانه.

 ولي خودروي رئيس جمهور خودمون پژو 607 ساخت فرانسه است.

 

#شهید_نواب_صفوی

از شهید نواب صفوی پرسیدن:

چرا آرام نمی نشینی؟ ببین آیت الله بروجردی ساکت است.

نواب گفت: آقای بروجردی سرهنگ است؛ من سربازم.

سرباز اگر کوتاهی کند، سرهنگ مجبور می شود بیاید وسط!!!

پ ن: هر بار #امام_خامنه_ای می آید وسط، یعنی ما سربازها کم گذاشته ایم.

به مناسبت سالروز شهادت سید مجتبی#نواب_صفوی

#سالروز سقوط اهریمن

شاه پس از سالها ظلم و جنایت در حق مردم مسلمان ایران، به همراه همسرش، ایران را به سمت مصر ترک کرد، در حالی که حتی نزدیک ترین حامیان و اربابانش هم از پذیرش او امتناع کردند. پس از فرار شاه، ملت با آمدن به خیابان ها و اظهار شادمانی و پخش گل و شیرینی، این پیروزی بزرگ یعنی برچیده شدن عمر شاهنشاهی 2500 ساله در ایران را جشن گرفتند.

به گزارش فایننشنال تایمز، بزرگترین دزدی تاریخ ایران مبلغ 35 میلیارد دلار (معادل درآمد حاصل از فروش دو سال نفت ایران در سال 56) بوده که محمد رضا پهلوی هنگام فرار از ایران، با خود برده است. این مبلغ غیر از خارج کردن 384 چمدان طلا و جواهرات و عتیقه توسط فرح است.

26 دی ماه سالروز فرار شاه از ایران

#آریل شارون؛ قصاب #صبرا و شتیلا

آریل شارون وزیر جنگ و نخست وزیر رژیم اسرائیل که پس از هشت سال زندگی نباتی، در 11 ژانویه 2014 (مصادف با 21 دی ماه) مُرد از جمله دست پرورده های صهیونیسم بود که کلکسیونی از جنایات را در پرونده خود داشت. شارون طی حیات ننگین 85 ساله خود از هیچ جنایت و عمل ضد بشری علیه ساکنان فلسطین کوتاهی نکرد و افتخار قتل نوزاد چند روزه تا زنان و مردان کهنسال را از آنِ خود کرد! 

شارون در 13 سالگی به گروهی موسوم به #هاگانا پیوست. این که از #مهاجران_یهودی تشکیل می شد؛ با مسلّح شدن توسط نیروهای انگلیسی حاضر در فلسطین، به تدریج تا زمان اعلام رسمی تشکیل دولت غاصب اسرائیل، وظیفه غصب اراضی فلسطینیان را برعهده داشتند و بعدها پس از تشکیل این رژیم، بنیان ارتش اسرائیل را همین گروه تشکیل داد.

اریل شارون تا سن 19 سالگی در هاگانا عملیات تجاوز، غارت و غصب املاک ساکنان فلسطین را به خوبی انجام داد تا در سال 1947 به عضویت نیروهای امنیتی شهرک های یهودی نشین در آمد.

نظامیان صهیونیست به فرماندهی آریل شارون به همراه شبه نظامیان مسیحی #فالانژ، با محاصره این اردوگاه، سعی داشتند نیروهای سازمان آزادی بخش فلسطین را که دستاوردهای بسیاری را کسب کرده و تهدیدی برای #اسرائیل بودند، متلاش کنند و لبنان را به منطقه امن اسرائیل تبدیل کنند. حمله به اردوگاه که در شهریور 1361 ه ش آغاز شد به مدت 38 ساعت، 3300 آواره فلسطینی و لبنانی به وحشیانه ترین شکل ممکن به قتل رسیدند.حادثه هولناک #کشتار_صبرا_و_شکیلا که عنوان “قصاب صبرا و شکیلا” را نیز برای #آریل_شارون به همراه داشت، از تکان دهنده ترین جنایات وی است. تجاوز به زنان و دختران و دریدن شکم زنان باردار، زنده زنده سوزاندن کودکان و ذبح آن ها از جمله خاطرات تلخ بازماندگان این واقعه است.

کشتار پناهندگان در روستای قانا؛ یکی دیگر از جنایات او بود. در جریان عملیات موسوم به “خوشه های خشم” در مقر سازمان ملل در روستای قانا، بیش از 100 نفر که 33 نفر از آن ها کودکان زیر ده سال بودند و به این مقر پناه برده بودند، به شهادت رسیدند. این نمونه ها گوشه ای از جنایت های این فرد قصیّ القلب و وحشی بود.

آینده روشن #ایران به روایت رهبر انقلاب

جوان ها به چشم خود خواهند دید

1- با همه وجود معتقدم: خدای متعال این را فرموده است که آینده متعلق است به مومنین، متعلق است به صالحین، متعلق است به مجاهدین فی سبیل الله، در این هیچ تردیدی نیست؛ این یک وعده الهی است، اما اگر کسی دچار وسوسه و تردید هم بشود وعده الهی هم دل او را آرام نکند، تجربه ها باید دل او را آرام کند. بنده مکرّر این را عرض می کنم و با همه ی وجود اعتقاد به این معنا دارم اگر چنانچه هیچ وعده ای هم به ما داده نشده بود، با این تجربه هایی که ملت ایران از سی و چهل سال پیش به این طرف دارد، باید یقین می کرد که آینده متعلق به او است؛ باید یقین می کرد که پیروزی متعلق به او است. 96/3/6

2-هرچه می گذرد اعتقادم به فردای بهتر، بیشتر می شود: ان شالله فردای این کشور از امروز این کشور به مراتب بهتر خواهد بود و انقلاب پیشتر خواهد رفت. البته مشکلات داریم؛ این مشکلاتی را که آقایان در سخنرانی ها می گویند؛ بنده به اغلب آن ها مطلع هستم و مشکلات مردم، مشکلات معیشتی است و این ها قابل حلّ است. 96/12/26

3-شما جوان ها به چشم خواهیددید: بدانید اگر چنانچه با این روحیه ای که امروز شما دارید و نشان می دهید، این ملت پیش برود حرکت کند تردیدی نیست که در آینده ی نه چندان دوری خواهد توانست به اوجی در دنیا برسد که در تعاملات جهانی، همیشه دست برتر را داشته باشد و بتواند مقاصد خودش را پیش ببرد این چیزی است که حتمی و قطعی است و شما جوان های عزیز ان شاء الله این را با چشم خودتان خواهید دید و آن روز تجربه خواهید کرد این پیشرفت عظیمی را که به برکت اسلام و به برکت انقلاب اسلامی در کشور به وجود آمده است. 97/8/12

#شهید امیر توکل کامبوزیا

امیر توکل کامبوزیا دانشمند و از فرزندان مشیر دیوان (یکی از بزرگان دربار قاجار) است. وی در سال 1312 برای آبادانی مزرعه خود در زاهدان به اطراف آن شهر هجرت و مزرعه و کتابخانه خود را گسترش داد.

ایشان مخالف سر سخت و جدی #کشف _ حجاب بود و به صراحت اعلام کرده بود: پهلوی ها دست نشانده های #یهود و #صهیونسم هستند که می خواهند علیه جامعه اسلامی اقدام کنند. این کشف حجاب هم نشانه ای از همین مسئله است.

#شهید کامبوزیا و حجاب استدلالی

یکی از مسئولین استانی برای دیدن باغ و کتابخانه استاد به خانه ایشان رفت و متوجه شد که همسر و فرزندان استاد همگی چادری هستند، پرسید: استاد، شما که اهل کمالات هستید و این همه دانشجوی خارجی به دیدن شما می آید، چرا اهل خانه را مجبور می کنید #چادر سر کنند، بگذارید آزاد باشند.

استاد لبخندی زد و گفت: یک سوال دارم. اگر شما برای رفت و آمد، یک دمپایی کهنه داشته باشی، وقتی به جایی می روی، از آن مراقبت می کنی؟ آیا آن را از دزد مخفی می کنی؟

 این آقا متوجه نظر استاد نشد. کمی فکر کرد و گفت: نه استاد، کسی دمپایی کهنه رو مخفی نمی کنه.

استاد گفت: اگر یک جواهر گران قیمت داشته باشی چطور؟ آیا همین طور دنبال خودت بر می داری و بیرون می بری؟

این شخص گفت: نه، جواهر را مخفی می کنم تا کسی متوجه نشود. چون ممکن است دزدها بفهمند و به سراغ من بیایند.

استاد گفت: دختران و همسران، برای ما حمک جواهر را دارد. ما مثل جواهر از آن ها مراقبت می کنیم تا دزدان و آدم های مریض به سراغ آن ها نرود.

منبع: کتاب «کامبوزیا» زندگی نامه و خاطرات دانشمند شهید امیر توکل کامبوزیا، انتشارات شهید ابراهیم هادی، چاپ اول، 1397، ص51.

 

به مناسبت 17 دی ماه سالروز اجباری کردن #کشف حجاب توسط رضا خان

#تلخند سیاسی

تجامع نمادین طلاب مدرسه علمیه الزهرا س در حمایت از مردم مظلوم یمن

طلاب با بصیرت این مدرسه مبلغ 1050000 ریال را برای کمک به مردم مظلوم و ستم دیده یمن کمک کردند.

 

 

رزمنده ی 14ساله

رزمنده ی 14 ساله ای را به اسارت گرفته بودند

فرمانده ی بعثی عراقی وقتی او را دید و متوجه سنش شد پرسید:مگر سن سربازی 18سال نیست؟

خمینی سن سربازی را پایین آورده؟؟

رزمنده در جواب بعثی عراقی گفت:نه…سن سربازی همان 18سال است

خمینی سن عشق را پایین آورده است.

سن آنها کم بود

اما 

پشتیبان ولایت فقیه بودند تا مملکت شان آسیبی نبیند و ندید

کدخدامعاشان بگویند کدخدا چقدر برایتان هزینه میکند تا به مملکت آسیب بزنید؟؟؟…

 

کنایه فرمانده کل سپاه به سلفی نمایندگان

بسم الله الرحمن الرحیم

سردار جعفری در مجلس بزرگداشت شهید حججی در نجف آباد:

شهادت شهید حججی در همان روزهایی اتفاق افتاد که کشور شاهد یک تضعیف روحیه و حرکت سخیف و زشتی بود که توسط برخی نمایندگان صورت گرفت و خون این شهید به داد عزت ملت رسید و آن حرکت سخیف را خنثی کرد.

حججی و جدیدترین تصویر جامعه ایرانی

بارها این جمله را شنیده ایم که در تاریخ قضاوت خواهند کرد و دیده ایم که تاریخ به مثابه یک قاضی سخت گیر/قضاوتش درباره جوامع را خیلی روشن و صریح و حتی بعضا کاملا متضاد با قضاوت معاصرین آن رخداد بیان کرده است.یکی از دلایل اینکه تاریخ میتواند قضاوت منصفانه و درستی داشته باشد این است که جزئیات و فرعیات معاصر مشغول کننده گمراهش نمیکند.چشمان خیلی ها از جلوی منظره ها و اتفاقات رد میشود اما تنها یک عکاس زبردست یا نقاش هنرمند است که میتواند از یک محیط شرجی یا از جایی که نور خورشید داغ و سوزان می تابد یا صدای امواج دریاها کر کننده باشد/زیبایی حقیقی آن منظره را برای مردم نمایش دهد.راز مشترک ساختن این تصویر هنرمندانه و آن قضاوت عادلانه در توانایی فرعی-اصلی کردن رخدادهاست.

یکی از راه های قضاوت درباره جامعه/درک تصاویری است که آن جامعه در طول کنش هایش از خود میسازد.این تصاویر همان نشانه ها و نمادهایی هستند که در طول حرکت جامعه بوجود می آیند نمادهای اجتماعی اگر موافق تصویری که افراد از خود سراغ دارند باشند به مثابه آهن ربا/آهن ها را کنار هم جمع میکند.به تعبیر کوهن این نمادها شباهت های جامعه را به تصویر میکشند.شباهت هایی که در جامعه تعلق و وحدت ایجاد میکند.

عکس معروف شهید حججی جدیدترین نماد اجتماعی ساخته شده ما است که جامعه ایرانی را گرد خود جمع کرده است.تصویر حججی یک نماد اتفاقی نیست.

جامعه ایرانی در طول همین چندسال نمادهایی که از خود ساخته است بسیار شبیه به هم بوده است.

نماد پلاسکو همین چندماه پیش بود که ساخته شد و در آن مردم همدردانه و فداکارانه کنار هم جمع شدند.عمل مشترک مردم در حضور پای صندوق های رای در انتخابات هم تصویر مجددانه و مسئولانه همین مردم بود.

تشییع جنازه غواصان چندی قبل تر بود که آحاد مردم را مثل یک دریا کنار هم منسجم ساخت و….

این ها نمادهای تکرارشونده ای است که همه در درون خود یک درون مایه اصلی دارد.البته باید به این هم توجه کرد که این نشانه ها نافی معضلات/آسیب ها و تهدیدات موجود اجتماعی نیست.

نمادهای اجتماعی اگر درست دیده شوند آنقدر پر قدرت هستند که اجازه ندهند آن غبار و حجاب معاصر بودن آن مشکلات فرعی و سختی های زندگی مسیر حرکتی جامعه را منحرف کند.هنوز خیلی نگذشته از میتینگ های انتخاباتی که امثال حججی را تندرو و ضد زندگی مردم خطاب میکردند و امروز عده ای از همان بلندگو به دستان و برچسب زنندگان در حساب های اینستاگرامی و توییتریشان خود را کنار آن شهید میدانند.

جامعه ای که در آن یک دهه هفتادی بتواند نمادش را بسازد و چنان کند که سرداران دیروز و فرماندهان مو سفید امروز برای او به پا خیزند و کلاه خود را به احترامش از سر بردارند مرد و زن ایرانی هر یک به طریقی خود را به آن مجاهد متصل کند و همسرش که خود از زنان نسل نوی انقلاب است خود را دنباله رو حضرت زینب کبری بداند یعنی اینکه توانسته است فرهنگ و ارزش های خود را به نسل بعد منتقل کند که ای به تعبیر پارسونز خود راز بقا و ماندگاری آن جامعه است.

نماد حججی دو تصویر مهم از جامعه ایرانی ارائه داد:

جامعه ایرانی دلبسته به معنویت است

جامعه ایرانی نسل به نسل پایبندی به انقلابش را حفظ کرده است.منظره جامعه ایرانی دل انگیز و جذاب است

ندای فرمانده

امام خامنه ای در 94/9/4فرمودند:

بسیج یک گنج بی انتهاست چون ملت بی انتهاست

عطر بسیج را باید استشمام کرد

کسانی که بسیج را به تندروی و افراط متهم میکنند برنامه نفوذ دشمن را تکمیل میکنند

بسیج جز خاکریزهای مستحکم است که نباید سست کرد 

من توصیه و نصیحت میکنم

 

ارزشها

بریده شود حنجره هایی که علیه ارزشهای ما تاخت و تاز کرد 

رزمندگان را چکمه پوشان هیتلر قلمداد نمود

شهادت و عاشورا را به مسخره گرفت

و همه مردان باغیرت این کشور را با طالبان مقایسه کرد

آمریکا را مودب خواند

تعامل با دشمن جانی بشریت را افتخار خود دانست

این الزامات تفکر لیبرالی است که یک مشت فرومایه دنیا زده و زرپرست را برمردان جهادگر و با لیاقت مسلط کند 

و در زمانی که یک عده برای ناموس و امنیت کشور سر میدهند 

این ها با دشمن جانی کشور همنوایی کنند 

اینها تفاله های فرهنگ کثیف غربی اند که متاسفانه از میان بوستان ما سر برآورده اند

برایشان متاسفم…

غریب گیر آوردنت محسن جان برادرم

محسن جان سلام:

نمیدانم چرا این آخرین عکست برایم روضه مصور شده است هرکار میکنم این تصویر از ذهنم بیرون نمیرود…

آن دود و آن چادر سفید در پس زمینه ی عکس دلم را به عصر عاشورا و روضه غارت خیمه ها میبرد

چقدر خنجر این تکفیری بر روی بازوی راست و آن دستار سرخ و آن چهره کریه اش مرا به یاد شمر می اندازد…

اگر جویای احوالات هم ولایتی هایت باشی عرض کنم وقتی اسیر شدی هیچ کس برایت هشتگ free-Mohsenرا ترند نکرد اما تو به دل نگیر راستش را بخواهی اصلا کسی خبر نداشت که تو صدها کیلومتر آن طرف تر داری برایشان میجنگی…

همان روز که اسیر شدی در تهران مراسم تحلیف بود…

فدریکا-موگیرینی هم آمده بود همان که هر وقت تکفیریها در جبهه نبرد در بن بست می افتادند تقاضای مذاکره میکرد و برایشان زمان میخرید و نجاتشان میداد.

نمیدانم شاید همان داعشی که پشتت ایستاده بود و سر از تنت جدا کرد یکی از انها باشد

آقا محسن باورت نمیشود همان روز که اسیر شدی برخی نمایندگان مجلس دور کعبه موگیرینی می چرخیدند.

راستی گفتم اسارت/یکیشان سالها پیش در اسارت خطاب به یک خبرنگار زن هندی گفته بود:

ای زن به تو از فاطمه این گونه خطاب است

ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است

باید میدیدی چطور گل از گلش شکفته بود و سعی داشت یک موگیرینی کوچک را در دستگاه تلفن همراهش به اسارت دربیاورد تا بعدش بادی به غبغب بیاندازد و به همه بگوید بخدا این عکس را خودم با همین گوشی گرفته ام و الا هرچه فکر میکنم دلیل دیگری نمیبینم چون اینترنت پر از عکسهای خواهر-فدریکا است.بنده خدا هر چه دست تکان میداد موگیرینی نگاهش نمیکرد.

آن یکی شان بر روی میز به پشت دراز کشیده بود تا خودش هم در عکس سلفی باشد و آن دیگری که لباس پیامبر به تن داشت یک دست به گوشی و با دستی دیگر تسبیح میچرخاند….

گفتم سلفی/شنیده ام داعشی ها پس از دو روز اسارت سر از تنت جدا کردند و با سر بریده ات سلفی گرفتند…

راستش را بخواهی حالا که گفتم سر بریده/بگذار اعتراف کنم هیچ چیزی در آخرین عکست به اندازه رگ های ورم کرده گلویت دلم را آتش نزد…

آخر خوش انصاف چرا همه چیزه تو شبیه روضه است

محسن به کودک سه ساله ات چه بگوییم؟

بگوییم پدرت رفت با تکفیری ها بجنگد تا اینجا عده ای در امنیت با حامیان قاتل پدرت سلفی بگیرند؟

“به یاد شهید محسن حججی”

شادی روحش صلوات

سلفی با داعش

دنیا ما را با این عکس بشناسد

پس از انتشار تصاویر نمایندگان صف بسته برای سلفی با موگیرینی در دنیا و تحقیر یک ملت/دیدن چهره ی پر ابهت جوان نجف آبادی اسیر شده در دست داعش عقده ی یک هفته خفت را جبران میکند

جالب است هر بار که مسئولان ما کم می آورند شهدا به دادمان میرسند

یکبار شهدای غواص

اکنون هم شهید سر از تن جدا/شهید محسن حججی

دنیا ما را با این عکس بشناسد نه با آن نمایندگان کت و شلواری اتو کشیده….

ایران پر است از این جوانان که غیرت دارند و در عمل ثابت کردند که ذلیل نخواهد شد…

 

خوابی عجیب

شب قبل از حادثه تروریستی مجلس خوابی دیدم

شهید خرازی به همراه جوانی خوش رو برای کمک به امور کشور و مردم آمده بود

و با جدیت و تلاش به همراه آن جوان در حال کمک و امدادرسانی به مردم بودند

خواب عجیبی بود

وقتی بیدار شدم متحیر و در فکر معنی و تعبیر خواب بودم

آن جمعیت/مردم/کشور/امداد و کمک رسانی شهدا…

شهید خرازی را میشناختم اما آن جوان را هرگز ندیده بودم

تمام عکسهای شهدایی را که داشتم نگاه کردم تا شاید آن شهید را بیابم 

اما دریغ

که بین هیچ کدامشان نبود

تا اینکه تلویزیون خبر حادثه تروریستی مجلس رو داد و تصاویر شهدا….

خودش بود

آن جوان همراه شهید خرازی رو شناختم

آن جوان خوشرو کسی نبود جز شهید جواد تیموری

***نقل قول از یکی از زائرین***

مزار شهید جواد تیموری

کشور بقیه الله

شهید صیاد شیرازی:

ما توی کشور بقیه الله هستیم.خادم این ملت هستیم.مردم ما رو به اینجا رسوندن.باید براشون کار کنیم.

***ان شا الله ما هم بتوانیم قدمی برداریم***

سیاسی بودن

سیاسی بودن مدال افتخار حوزه س

حوزه در تراز انقلاب اسلامی باید تمدنی فکر کند

آیت الله اعرافی در همایش مدیران حوزه و مسئولان بسیج طلاب:

حوزه انقلابی باید جوابگوی نیازهای مردم و انقلاب باشد.سیاسی بودن نباید یک موضوع مذموم شمرده شود چرا که سیاسی بودن مدال افتخار حوزه است.

مبارزه با آمریکا تا آخر عمر

امام خمینی(ره):

تا آخر عمر با دولت آمریکا مبارزه میکنیم

ما تا آن را(دولت آمریکا)به جایش ننشانیم و دستش را از منطقه کوتاه نکنیم؛و به تمام مبارزان راه آزادی کمک نکنیم تا آن ها را شکست دهند و خود مردم ایران سرنوشت خویش را به دست گیرند؛از پای نمی نشینیم.

ملت عزیز ایران!بیدار باشید که سالیان دراز مبارزه در پیش دارید؛ابرقدرتها برای نابودی شما هرروز نقشه میکشند ولی إنّ کید الشیطان کان ضعیفا

صحیفه امام(ره)ج ۱۲ ص ۱۷۵ و ۱۷۶

آزادی

 

در تهران یکی میگفت:خوش به حال

مسافرکش های میدان آزادی….!

که آزادانه فریاد میزنند:

آزادی

آزادی

آزادی!

و عابران خسته میپرسند:_آزادی چند؟

من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد:

_آزادی کجاست؟

و راننده با لحنی معنادار گفت:

_رد کردی؛آزادی قبل از انقلاب بود

و من به او گفتم:

از غرب که به میدان آزادی نگاه کنی؛آزادی قبل از انقلاب است

ولی

از میدان امام حسین(ع)که به آزادی نگاه کنی؛میبینی که آزادی درست بعد از انقلاب قرار دارد…

پس بنگر که در کدامین سو ایستاده ای!

طرف امام حسین؟!

یا طرف غرب؟!

تعجیل در فرج؛صلوات

 

خطر سکولار شدن حزب اللهی ها!

شاید این عنوان باعث تعجب و حتی اعتراض حزب اللهی ها شود که مگر امکان دارد یک حزب اللهی سکولار شود؟!

اما تا پایان این متن میتوان تامل کرد

سکولاریسم یعنی جدایی دین از عرصه اجتماعی که سیاست یکی از زیرمجموعه های آن(اجتماع) است.

به اشتباه فکر میکنیم که سکولار کسی است که اجازه ورود دین به عرصه سیاست را نمیدهد و مانع میگردد تا دین حکومت کند.

اما این تعریف و برداشت ناقص و مبهم است به این دلیل که سیاست ذیل امور اجتماعی تعریف میشود

سکولاریسیم یعنی خانگی کردن دین،اگر بخواهیم ساده تر توضیح دهیم یعنی دین برای خانه و مسجد و محافل خصوصی است نه بطن و مرکز جامعه.

حالا بیایید خطر را احساس کنیم؛شخص و خانواده حزب اللهی با تصورات اشتباه ناخودآگاه در حال منزوی کردن دین است بدون آنکه از خطرات آن آگاه باشد.

به این رفتارها دقت کنید.منظور در اینجا فرد نیست بلکه عموم حزب اللهی هاست.

1_حزب اللهی ها برای فرزندانشان دنبال مدرسه خاص هستند که جو مناسب داشته باشد و فرزندانشان در یک محیط یکدست تربیت شود.

2_حزب اللهی ها پارک نمیروند یا اگر بروند دنبال پارکی هستند که جو آن حزب اللهی باشد.

3_حزب اللهی ها سینما نمیروند اگر هم بروند فقط برای فیلم های ارزشی میروند.

4_حتی حزب اللهی ها برای عزاداری هم به هیات هایی میروند که مردم عادی کمتر میروند.

5_حزب اللهی ها از لحاظ شغلی هم حتی به بسیاری از نهادها و ادارات علاقه ندارند و دنبال عضویت در نهادهای ارزشی هستند و عملا دانشگاه؛آموزش و پرورش و نهادهای مهم دیگر از حضور عنصر حزب اللهی اثرگذار؛خالی میشود.

6_و ده ها نمونه دیگر که حتی در رفتارها و منش های فردی هم میتوان این رگه ها را ملاحظه کرد.

استدلال اصلی حزب اللهی ها این است که محیط سالم نیست و برای حفظ دین خود مجبوریم محدود به جامعه بسته مدنظر خودمان باشیم.درواقع ناخواسته حزب اللهی ها در حال به کنج کشیدن دین هستند.یعنی ما خودمان زندگی خودمان را در محیط سالم مدنظر خودمان ادامه دهیم و سایرین هم در همان محیط و سبک زندگی خودشان.

بخاطر همین است وقتی وارد بسیاری از عرصه ها و محیط می شوید؛هیچ اثری از حزب اللهی نیست.به ویژه در زمینه تعلیم و تربیت در دانشگاه و مدرسه بعنوان معلم یا استاد.حزب اللهی ها چه از این متن خوششان بیاید چه نیاید؛به آفت بزرگی مبتلا شده اند و باید به نگاه آسیب شناسی به این متن توجه کنند.

 

2030!!!!

 

مصداق آروغ روشنفکری جوانان ما!!!!

این داستان نظر شما را درباره انتخابات عوض میکند

حاکمی؛کشوری را اشغال کرد.به وزیر خود گفت قوانینی تنظیم کن تا پدر این ملتو در بیاریم!!

فردای آن روز وزیر نزد شاه آمد و قوانین را خواند:

1_مالیات سه برابر مالیات فعلی

2_حقوق ربع عرف بقیه کشورها

3_شاه صاحب جان و مال همه مردم است

4_آروغ زدن ممنوع!!!

شاه گفت:بند چهارم چه معنی دارد؟

وزیر:بند چهارم سوپاپ اطمینان است بعدا متوجه معنی آن خواهید شد!!

وزرا قوانین را اعلام کردند.ملت گفتند: این که جان و مال ما از آن شاه باشد توجیه دارد چون ایشان صاحب قدرت است ولی یعنی چه نتوانیم آروغ بزنیم؟؟؟

مردم برای اینکه از امر شاه نافرمانی کرده باشند در کوچه و پس کوچه آروغ میزدند و میگریختند.جلسات شبانه آروغ برگزار میکردند و هرگاه آروغ میزدند احساس میکردند که کار سیاسی انجام میدهند.

ماموران هم مدام در حال دستگیری افراد آروغ زن بودند

و گاهی به منازل و رستورانها یورش میبردند و آروغ زن ها را دستگیر میکردند.!

روزی شاه به وزیر گفت:الان معنی سوپاپ اطمینانی که گفتی را میفهمم چون باعث شده هیچکس به 3قانون اول توجهی نکند.!!!

این داستان آروغ زدن حکایت شعار آزادی ای است که بعضی دولت ها برای جوانان گذاشته اند.

یعنی شما مشغول آزادی باشید و ما مشغول اختلاس…

یعنی شما مشغول آزادی باشید و ما مشغول رانت بازی…

شما مشغول آزادی باشید و ما مشغول جمع کردن ثروت…

این مطلب استثناء است

چون فوق العاده مصداق آروغ روشنفکری جوانان ماست…

واقع بینانه مشکل امروز کشور عزیز ما چیست؟!!…

حمایت از کالای ایرانی

اهداف اسراییل از تعرض به مسجد الاقصی ‍‍‍!!!

 

 

اخبار حاکی از آن است که درگیری ها  طی روزهای گذشته  تشدید یافته  و صدها تن از نمازگزاران فلسطینی  مصدوم  و تعدادی نیز دستگیر شده اند.بر طبق آخرین اخبار منتشر شده از سوی رسانه ها تعداد زخمی ها متجاوز از یکصد نفر بوده و تعداد قابل توجهی نیز توسط نیروهای امنیتی و پلیس رژیم جعلی صهیونیستی در این مکان مقدس بازداشت شده اند .

باید به این موضوع اندیشید و پاسخ داد که چه عواملی باعث شد تا رژیم صهیونیستی از دو روز پیش با حمله و تعرض به مکان مقدسی چون مسجد الاقصی که مورد توجه همه ادیان قرار دارد چنین جسارت بزرگی را در پیش روی مسلمانان جهان مرتکب شود و هدف اسرائیل از تهاجم گسترده و زخمی و مجروح کردن تعداد بیشماری از مسلمین در محل عبادتشان چیست ؟

بی تردید همزمان شدن  آغاز سال جدید عبری یا یهودی در دو روز گذشته و اتفاقات رخ داده نشانگر توطئه ای علیه مسلمین و مقدس ترین مکان آنها  به عنوان اولین قبله مسلمانان از سوی رژیم اشغالگر است .یقینا این مسئله با هدایت و حمایت پلیس رژیم جعلی صهیونیستی امکان پذیر شده  تا شهرک نشینان یهودی با حمایت پلیس رژیم جعلی صهیونیستی بتوانند از یکی از درهای اصلی مسجد وارد این مکان مقدس شده و با حمایت پلیس اسرائیل با تیراندازی و پرتاب  بمب های دود زا به سمت نمازگزاران فلسطینی موجب چنین بحرانی در دو روز گذشته شوند.

بی تردید یکی از عواملی که در آغاز این چالش در مسجد الاقصی تاثیر گذار بوده است و رژیم جعلی صهیونیستی بعد از سال 1967و  پیروزی بر اعراب  موفق شد بخش های وسیعی از خاک فلسطین را تحت اشغال خود درآورد، توجه به مسجد الاقصی و محقق شدن آرزوهای دور و دراز خود دارد .بی تردید  یکی از اماکنی که تحت اشغال واقع شد بخش های عمده ای از مسجد الاقصی است که بسیار مورد احترام و توجه مسلمین و دیگر ادیان حتی یهودیان قرار دارد . سال 1969 درگیری های شدیدی در این منطقه به وقوع پیوست که بخش هایی از مسجد دچار آتش سوزی و سوختگی شد .

اما از سال 1969 تاکنون درگیری و مشکل خاصی به وقوع نپیوسته  که بدین شکل با وقاحت و گستاخی به مسجد الاقصی یورش آورده شود .اما طی دو روز گذشته این درگیری ها اقدام بی سابقه ای بوده که متاسفانه با حمایت دولت رژیم جعلی صهیونیستی و آقای نتانیاهو شدت پیدا کرده و  حتی برخی از تحلیلگران مسائل سرزمینهای اشغالی و منطقه بر این باور هستند که رژیم جعلی صهیونیستی به دنبال تقسیم مکانی و زمانی مسجد مقدس الاقصی است تا به لحاظ مکانی و زمانی یهودیان بتوانند بخش هایی از مسجد مقدس را  در زمان های خاصی به اعمال عبادی خود اختصاص دهند  که این موضوع مورد اعتراض مسلمانان قرار گرفته است چرا که مسجد الاقصی اولین قبله مسلمین بوده و مورد احترام مسلمین جهان قرار دارد .

متاسفانه  رژیم اسرائیل  طی سالهای اشغال که به دنبال یهودی سازی بیت المقدس و اماکن مقدسه آن بوده و حفاری هایی که در زیر اماکن مقدسه قبه الصخره و مسجد الاقصی در قدس داشته است به دنبال احیای معبد سلیمان و باقیمانده های تمدن قوم یهود در این اماکن است تا اماکن مسلمانان در فلسطین اشغالی به تدریج تخریب شود. لذا بالا گرفتن درگیری ها موجب  واکنش های مختلفی در سرزمین های اشغالی و کشورهای اسلامی شده است به نحوی که کشورهای مختلفی تعرض و اقدام جنایتکارانه پلیس امنیتی و شهرک نشینان اسرائیلی را مجکوم نموده اند .

هر چند برخی از کشورهای عرب منطقه  که از متحدین  اصلی اسرائیل محسوب می شوند به صورت ظاهری به این اقدام اعتراض کردند اما به صورت رسانه ای نتوانستند در برابر چنین فاجعه و چنایتی سکوت نمایند به نحوی که رژیم های اردن و مصر که این روزها کاملا همسو و متحد اسرائیل به شمار می روند به این اقدام تجاوزکارانه واکنش نشان داده و آن را محکوم نموده اند.

بی تردید کشورهای اسلامی خصوصا سازمان کنفرانس اسلامی و کشورهای اسلامی باید در برابر چنین اقدامات بی شرمانه و تجاوزکارانه ای به اماکن مقدس و نمازگزارن آن موضع محکم شفاف و قاطعی اتخاذ نمایند.چرا که بی ارادگی ، ضعف و سکوت کشورهای مسلمان در برابر اینگونه اقدامات منتج به گستاخ شدن نیروهای رژیم صهیونیستی و شهر ک نشینان آن خواهد شد و اگر بعد از این جنایت  عزم و اراده بین المللی برای مبارزه با اقدامات بی شرمانه و تعرض به اماکن مقدس توسط عوامل رژیم صهیونیستی به وجود نیاید باید منتظر اقدامات تلخ و ناگوارتر آینده باشیم  .یقینا  تصمیم گیری های شهرک نشینان که عموما مسلح هستند می تواند موجب افزایش  بحران  در مناطق اشغالی شود و می توان گفت آنها  باید منتظر یک انتفاضه گسترده تر در سرزمین های اشغالی بود.

بی تردید همه مسلمانان و کشورهای آزاده در برابر چنین جنایت ها و فجایع انسانی مکلف بوده و باید در برابر اقدامات بی شرمانه اسرائیل ایستادگی نمایند تا با اتفاق نظر و اجماع آرای مسلمین اقدام گستاخانه اسرائیل محکوم شده و دیگر مردم فلسطین و سایر مسلمین شاهد فجایعی به دست اسرائیل نباشند تا روزی که شاهد نابودی و محو این غده سرطانی از دل زمین باشیم.

سلام آقای ترامپ

سلام آقای ترامپ !!!

از دیار سلمان فارسی برایت مینویسم.تو که به نژادپرستی شهره ای.حتی اگر نژادپرستی امری پسندیده باشد ، آمریکا مگر چیست که بخواهی به نژادت افتخار کنی.به کدامین فضیلت و شخصیت بین المللی کشورت می بالی؟؟؟‍!!! به کشتار زنان و کودکان فلسطینی و یمنی و سوری یا به حمایت از غده ی سرطانی خاورمیانه ؟؟؟ خوشا به حالت که خوش خیالی هم عالمی دارد…!!!

شاید هم به دموکراسی کشورت می بالی.اما مگر ممکن است کشوری زندان گوانتانامو داشته باشد ، یکی از بزرگترین حامیان صدام در جنگ هشت ساله باشد ، سیاه پوستان را بکشد و حقوق مسلمانان را زیر پا بگذارد و داعی دموکراسی باشد !!! به درستی که تو و کشورت میتوانید هشتمین اعجوبه ی عجایب هفتگانه باشید .

 

دونالد ترامپ ! به قول ما امروزیها جوگیر نشو چرا که حالا حالا ها برای متعجب کردن مردم دنیا وقت داری.هرچند جوگیر بودن یکی از اصول نانوشته ی رهبران آمریکاست.به جز تعداد اندکی از مردم ما ، بقیه شان قبل از اینکه تو بخواهی از ورود به کشورت تحریمشان کنی چندان هم تمایل به آمدن به سرزمین علاقه مندان به گزینه های روی میز نداشته اند.راستی چه خبر از گزینه های روی میز؟راستش را بگو این گزینه ها وقتی خاک خورده میشوند چگونه غبارشان را میزدایی؟کمی میزت را خلوت کن مگر کشورت نمیتواند کاغذ را بازیافت کند؟!

دونالد ! چه کسی به تو گفته که اگر برجام لغو شود مردم ما از گرسنگی میمیرند یا ضعیف میشوند؟؟چه کسی به تو گفته که تاریخ رفتار های آمریکا تکرار نشدنی است؟ما که از همان اول هم خوشبین نبودیم.دلت را خوش نکن به این کارها تو فقط مواظب فرزند حرام زاده ات باش…

حال که فکرش را میکنم میبینم که تو حرفی برای گفتن باقی نگذاشته ای.فقط اگر به تو اجازه میدهند کمی به رفتارهایت فکر کن.گرد پیری بر سرت نشسته و هنوز اندر خم یک کوچه ای !

منبع : یاس نبوی

مقدمت گرامی باد

بیا بیا که شمیم بهار می‏آید

***
دل رمیده ما را قرار می‏آید

***
سر از افق بدرآورد صبح آزادی

***
سرود فتح و ظفر زین دیار می‏آید

***
بیا که شد سپری دوره تباهی‏ها

***
زمان سروری و اقتدار می‏آید

***
گریخت ظالم و برچیده شد بساط ستم

***
نهال حق و عدالت به بار می‏آید

***
بیا که گر رود اهریمن از وطن بیرون

***
فرشته از طرف کردگار می‏آید

***
خوش آمدی به وطن مقدمت گرامی‏باد

***
صدای هلهله از هر گذار می‏آید

خیار خصال النساء ، شرار خصال الرجال !!!

 

حوزه علمیه الزهرا (سلام الله علیها ) کازرون امروز میزبان حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای وزیری ـ مبلّغ بین المللی و دعوت شده از قم ـ بود.

در این جلسه استاد وزیری حدیث گوهربار امیرالمؤمنین ( علیه السلام ) را که فرمود :

(خیار خصال النساء ، شرار خصال الرجال : الزهو و الجبن و البخل.)

(بهترین ویژگی های زنان ، بدترین ویژگی های مردان است: تکبر و ترس و بخیل بودن)

برای طلاب بیان نمودند و در ذیل تفسیر این حدیث که از کلمات قصار نهج البلاغه است نکاتی همچون :

1-دلایل لزوم تکبر زنان در مقابل مردان

2-حجاب ، مانعی در برابر دسترسی دشمنان

3-ترس زنان از مردان بی ایمان

4-بخیل بودن خانمها و قناعت برای همسرشان

5-ناپسند بودن این صفتها برای مردان و

را خاطرنشان کردند.ایشان در ادامه به بررسی برخی از آداب و آفات طلبگی برای طلاب جدید الورود پرداختند.

 

نویسنده : یاس نبوی

شناخت دوست و دشمن در کلام آقا

امام خامنه ای(مدظله العالی): «امروز بیشتر از همه چیز برای ما هوشیاری لازم است، شناخت دوست و دشمن لازم است. مبادا دوست را با دشمن اشتباه کنید؛ مبادا دوست و دشمن را مخلوط کنید؛ مبادا رفتاری که با دشمن باید داشت، با دوست انجام بدهید. مبادا دشمن را با دوست اشتباه بکنیم. دوست را به خاطر یک خطا به جای دشمن بگیریم و از آن طرف یک عده ای هم دشمن خونی و معاند را دوست فرض کنند، به حرف او گوش کنند، توجه بدهند.»    1388/4/15