موضوع: "اجتماعی"

# حقیقت_عاشورا

✂️ برشی از یک کتاب
#از_عاشورای_ما_تا_عاشورای_حسین

در این اثر کوشیده شده ابعاد مختلف نهضت امام حسین(ع) را بررسی شو د : از #حماسه آن حضرت تا کوشش او برای جلوگیری از جنگ ؛ از #ستم_ستیز بودن امام حسین(ع)تا #عقلانی بودنش و پرهیزش از افراطگرایی ؛ از درسهایی که از امام حسین میتوان آموخت ، تا #عبرتهایی که از محالفانش باید فرا گرفت ؛ از این که امام حسین(ع) چه می گفت تا اینکه مخالفانش چه می گفتند ؛ و عاشورا نزاعِ چه با چه بود . سرانجام چون بدین نتیجه رسیده که از آن عاشورا تا عاشورایی که در تصور ماست ، بسی #تفاوت است ، عهده دار تحریف زدایی و راز زدایی از عاشورا و نقد شده است؛ نقد آفاتی که دامنگیرِ عاشورای شیعه شده و آن را قبض روح و غیر عقلانی کرده است .

#معرفی_کتاب

100

? معرفی کتاب

آموزش مفهوم #توحید و حکمت خدا و علم خدا و #صفات او برای کودکان کار دشواری است. چون باید به سادگی مفاهیم سخت و سنگین رو برای بچه‌ها توضیح بدهیم. اما اگر زبان ساده را با استدلال ساده همراه کنیم، می توانیم قلب و ذهن بچه‌ها را به سمت فکر کردن در اتفاقات و نعمت‌های ساده اطرافش هدایت کنیم. تا هم ذهن فعالی داشته باشد و هم مسئله توحید را به شکلی فعال و درست بیاموزد. مجموعه ۱۵ جلدی پیش رو، کودکان ما را به دنیای مخلوقات خداوند می‌برد تا با ارتباط دادن عینی‌ترین چیزها، درک #قدرت و #خلقت خدا را برای آن‌ها ساده‌تر کند.

در این مجموعه با بررسی موضوعاتی چون:زبان، لبخند، حیوان‌های اهلی، باران و … تلاش شده است تا کودکان را با #قدرت خداوند آشنا سازیم

#حیوانات_اهلی
#انتشارات_جمکران
نویسنده : سید محمد مهاجرانی

? کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed

#هفته_دفاع_مقدس

عشق بود و جبهه بود و جنگ بود
عرصه بر گُردان عاشق تنگ بود
هر که تنها بر سلاحش تکیه کرد
مادری فرزند خود را هدیه کرد
در شبی که اشکمان چون رود شد
یک نفر از بین ما مفقود شد
آنکه که سر دارد به سامان می رسد
آنکه که جان دارد به جانان می رسد
دیده ام ، دستی به سوی ماه رفت
بی سر و جان تا لقاءالله رفت
زندگیمان در مسیر تیر بود
خاک جبهه ، خاک دامنگیر بود
آنکه خود را مرد میدان فرض کرد
آمد از این نقطه طی الارض کرد
هر که گِرد شعله چون پروانه است
پیکر صدپاره اش بر شانه است
تن به خاک و بوی یاسش می رسد
بوی باروت از لباسش می رسد
دشمن افکنهای بی نام و نشان
پوکه ی خونین شده تسبیحشان
کار هرکس نیست این دیوانگی
پیله وا می ماند از پروانگی

#افشین_مقدم

#پیشنهاد_مطالعه_برای_محرم

 به مناسبت این ایام پیشنهاد مطالعه ۲ کتاب را در ماه محرم و صفر برای شما بزرگواران دارم .
کتاب #حماسه_حسینی استاد #مطهری و کتاب #حسین_وارث_آدم مرحوم دکتر #شریعتی ، مطالعه این ۲ اثر ارزشمند در #کنار هم سبب #تحولی_بنیادی در اندیشه مخاطب نسبت به #نهضت_عاشورا خواهد شد . لازم به ذکر است که امام خامنه ای در رابطه با این ۲ بزرگوار(مطهری و شریعتی ) می فرمایند :
بیائیم #شریعتی را با #مطهری بیامیزیم. شریعتی را در کنار مطهری مطالعه کنیم.
ترکیبی از #زیبائیهای شریعتی با #بتون_آرمه اندیشه اسلامی مطهری به وجود بیاوریم، آن به نظر من همان مرحله #نوینی است که #نسل_ما به آن نیاز دارد .

#تلنگرانه

  • ✅ بالاترین تنبیه

    ✍️وقتی حضرت موسی (ع) خواست
    به کوه طور برود کسی به او گفت :
    به پروردگار بگو این همه من معصیت
    میکنم،چرا من را تنبیه نمیکنی!؟

    خداوند به حضرت موسی گفت،
    وقتی رفتی به او بگو:
    بالاترین تنبیهات این است که نماز
    میخوانی‌ و لذت نماز را نمی چشی…

#سیاست_روز

#تلگـرانہ

#سریال‌های_ترکیه‌ای

1- ﺩﺭ ﺗﻤﺎﻣﯽ ﺳﺮﯾﺎﻟﻬﺎ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻋﺎﺩﯼ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻫﻢ ﺑﻪ ﺭﺍﺣﺘﯽ ﻣﺮﺗﮑﺐ ﻗﺘﻞ ﯾﺎ ﺗﺠﺎﻭﺯ ﺑﻪ ﺩیگرﺍﻥ ﻣﯽﺷﻮﻧﺪ.

2- ﺩﺭ ﺗﻤﺎﻣﯽ ﺳﺮﯾﺎﻟﻬﺎ ﺣﺪﺍﻗﻞ ﯾﮏ ﺯﻥ ﻣﺘﺎﻫﻞ ﺍﺯ ﻣﺮﺩ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﺣﺎﻣﻠﻪ ﺍﺳﺖ!

3- ﺩﺭ ﺗﻤﺎﻣﯽ ﺳﺮﯾﺎﻟﻬﺎ ﺍﮐﺜﺮﺍً ﻋﺪﻩﺍﯼ ﻣﺸﻐﻮﻝ ﺷﯿﺎﺩﯼ، ﺍﺧﺎﺫﯼ، ﺗﺠﺎﻭﺯ، ﻗﺘﻞ ﻭ ﯾﺎﻏﯽﮔﺮﯼ ﻫﺴﺘﻨﺪ!

4- ﺩﺭ ﺗﻤﺎﻣﯽ ﺳﺮﯾﺎﻟﻬﺎ ﺣﺪﺍﻗﻞ ﯾﮏ ﮐﻮﺩﮎ ﺣﺮﺍﻣﺰﺍﺩﻩ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ ﮐﻪ ﭘﺪﺭ ﻭﺍﻗﻌﯿﺶ ﻣﺸﺨﺺ ﻧﯿﺴﺖ!

5- ﺩﺭ ﺗﻤﺎﻣﯽ ﺳﺮﯾﺎﻟﻬﺎ ﻫﻤﻪ ﺑﻪ ﻫﻤﺪﯾﮕﺮ ﺩﺭﻭﻍ ﻣﯿﮕ‌ﻮﯾﻨﺪ ﻭ ﮐﻤﺘﺮ ﻓﺮﺩﯼ ﺭﺍ ﻣﯿﺘﻮﺍﻥ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﺮﺩ ﮐﻪ ﯾﮏ ﮐﻼﻡ ﺳﺨﻦ ﺭﺍﺳﺖ ﺑﮕﻮﯾﺪ!
 #سریال‌های_ترکیه‌ای:

? ﺑﯽﺩﻟﯿﻞ ﻧﯿﺴﺖ ﮐﻪ ﮐﺸﻮﺭﯼ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺗﺮﮐﯿﻪ ﻧﻨﮕﯿﻦﺗﺮﯾﻦ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻣﯿﺎﻥ ﻣﻠﺖﻫﺎﯼ ﺟﻬﺎﻥ ﺍﺯ ﺧﻮﺩ ﺑﻪ ﯾﺎﺩﮔﺎﺭ ﮔﺬﺍﺷﺘﻪ ﺍﺳﺖ:

1- ﻗﺘﻞﻋﺎﻡ 1 ﻣﯿﻠﯿﻮﻥ ﯾﻮﻧﺎﻧﯽ.
2- ﻗﺘﻞﻋﺎﻡ 1.5 ﻣﯿﻠﯿﻮﻥ ﺍﺭﻣﻨﯽ.
3- ﻗﺘﻞﻋﺎﻡ ﺁﺷﻮﺭﯾﺎﻥ.
4- ﻗﺘﻞﻋﺎﻡ ﮐﺮﺩﻫﺎﯼ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ ﺗﺒﺎﺭ.
5- ﻗﺘﻞﻋﺎﻡ ﺑﯿﺶ ﺍﺯ 40 ﻫﺰﺍﺭ ﺷﯿﻌﻪ ﻋﻠﻮﯼ.
6- ﺣﻤﺎﯾﺖ ﺍﺯ ﺗﺮﻭﺭﯾﺴﺖﻫﺎﯼ ﺩﺍﻋﺶ ﻭ ﺩﺳﺖ ﺩﺍﺷﺘﻦ ﺩﺭ ﻣﺮﮒ 200 ﻫﺰﺍﺭ ﺷﻬﺮﻭﻧﺪ ﺳﻮﺭﯾﻪﺍﯼ ﻭ …
ﺗﻨﻬﺎ ﺑﺨﺸﯽ ﺍﺯ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﺳﺮﺍﺳﺮ ﻗﺘﻞ، ﻏﺎﺭﺕ، ﺟﻨﺎﯾﺖ ﺍﯾﻦ ﮐﺸﻮﺭ و حکومت عثمانی ﺍﺳﺖ.

ﺧﻮﺩﺗﺎﻥ ﻭ ﮐﻮﺩﮐﺎﻧﺘﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻣﻌﺮﺽﺗﻤﺎﺷﺎﯼ ﺍﯾﻦ سریال‌های ﻏﯿﺮﺍﺧﻼﻗﯽ ﻭ ﻏﯿﺮﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﻗﺮﺍﺭ ﻧﺪﻫﯿﺪ❌
ﺯﻳﺮﺍ ﺩﺭ ﺑﻠﻨﺪ ﻣﺪﺕ ﻣﯿﺘﻮﺍﻧﺪ اثرات #ویرانگرانه‌ای بر #اخلاق_خانواده داشته باشد.

 

#تلگـرانہ

?

آیت‌الله قاضی :
کور است چشمی که ؛
صبح از خواب بیدار شود ؛
و در اولین نظر
نگاهش به امام‌زمانش نیافتد..
کاش آیت‌الله میگفت ؛
اگرکسی اصلاً به‌یادِتونباشد،چی..

#چشم‌بیمارشده‌تارشدن‌هم‌دارد
#پای_منبر

#ماه_ذی الحجه

#نمایشی_از_یک_انسان_کامل

✂️ برشی از یک کتاب

درست است که محمد به گفته ی قرآن ، بشری مانند آنها بوده ، اما طی قرن ها به ارزش های ارائه شده از جانب او افزوده شده و در حال حاضر این گفته به این صورت تغییر یافته است : بله ، محمد نیز بشری مانند ما بوده ، اما مانند دُرّی گرانبها در میان سنگ های دیگر . سنگ کدر و سنگین است ، در حالی که دُرّ درخشنده و تابناک است ، و تابناکی آن میسر نمی گردد مگر آن که آنقدر از درون پاک و خالص باشد که هر نوری را منعکس نماید . #زندگانی_محمد نیز برای مسلمانان الگویی است مانند تمام نشان های طبیعی که خداوند در قرآن به مسلمانان سفارش می نماید تا از آن نشان ها درس بیاموزند . مأموریت پیامبری او #نمادی از یک حرکت روحانی بود ، که نه تنها از حاکمیت خداوند بر جهان خبر می داد ، بلکه نمایشی از تسلیم بلاشرط انسان در مقابل پروردگار بود . بر خلاف سر سپردگی مسیحیان به عیسی ، سرسپردگی مسلمانان به محمد مسأله تعهد به یک شخص یا یک چهره ی تاریخی نبود ، بلکه تعهد به یک نشان مقدس الهی است که مانند یک اثر هنری بی نظیر ، زندگی انسان را نورانی کرده و به وسیله ی آن و با هدایت به ماورای حقیقتِ وجود ، معنای جدیدی از زندگانی تصویر می شود . بنابراین محمد نمایشی از یک #انسان_کامل است ، الگویی اصلی برای رسیدن به خداوند .

? محمد ، کارن آرمسترانگ ، ص ۴۱۳

#امامزاده_شاه_چراغ

#صلوات_خاصه_شاه_چراغ

#امامزاده_شاه_چراغ

#جایگاه_و_ارزش_زن

برشی از یک کتاب

زنان در دوران جاهلیت از جایگاه بسیار پایینی برخوردار بودند و در ردیف اموال مردان قرار داشتند . حتی بعضی از مسلمانان برجسته نیز این رفتار سخت و تند را با زنان خود داشته اند ، ولی به نظر می رسد که محمد بسیار هوشیارانه از همراهی زنان و استفاده از تجربیات و ابراز محبت های آنان برای آرامش بیشتر سود می جسته است . در سال های پس از بعثت این رفتار بزرگوارانه و توأم با مدارای او نسبت به زنان ، حتی نزدیک ترین یاران او را نیز به اشتباه انداخته بود . به هر حال ؛ به طور مسلم او آن شهوت ران فاسدی نبود که غرب در طول تاریخ سعی در ارائه شخصیت او نموده است . او به زن به عنوان موجودی که خداوند او را برای آرامش مرد آفریده می نگریست . موجودی که باید دوست داشته شود و دوست بدارد .

? محمد ، کارن آرمسترانگ ، ص ۱۱۴

#برشی_از_یک_کتاب


#جاهلیت_ثانی

قافله عشق در سفر تاریخ است و این تفسیری است بر آن چه فرموده اند : کُلُّ یَوْمٍ عاشورا وَ کُلُّ اَرْضٍ کَربَلا …
این سخنی است که پشت شیطان را می لرزاند و یاران حق را به فیَضان دائم رحمت او امیدوار می سازد و تو ، ای آن که در سال شصت و یکم هجری هنوز در ذخایرِ تقدیر نهفته بوده ای و اکنون ، در این دوران #جاهلیت_ثانی و عصر توبه بشریت ، پای به سیاره ی زمین نهاده ای ، نومید مشو ، که تو را نیز عاشورایی است و کربلایی که تشنه خون توست و انتظار می کشد تا تو زنجیر خاک از پای اراده ات بگشایی و از خود و از دلبستگی هایش هجرت کنی و به کهف حصین لازمان و لامکانِ ولایت ملحق شوی و فراتر از زمان و مکان ، خود را به قافله سال شصت و یکم هجری برسانی و در رکاب امام عشق به شهادت رسی … یاران ! شتاب کنید ، قافله در راه است . می گویند که گناهکاران را نمی پذیرند ؟ آری ، گناهکاران را در این قافله راهی نیست … اما پشیمانان را می پذیرند . آدم نیز در این قافله ملازم رکاب حسین است ، که او سر سلسله ی خیل پشیمانان است ، و اگر نبود باب توبه ای که خداوند با خون حسین میان زمین و آسمان گشوده است ، آدم نیز دهشت زده و رها شده و سرگردان در این برهوت گم گشتگی وا می ماند .

? فتح خون - مرتضی آوینی - ص۵۱

#در_مسیر_بندگی

شهید دکتر مصطفی چمران (فرمانده ستاد جنگهای نامنظم و وزیر دفاع)

 

?من نمی‌گویم ولی فقیه معصوم است ولی ملتی که به امر خدا به امر ولی فقیه اعتماد می کنند، خدا اجازه اشتباه به آن رهبر را نمی دهد و به نوعی به او معصومیت می بخشد.


#شهيدانه

 

✅از شهید نواب پرسیدن: چرا آرام نمی نشینی؟
ببین آیت الله بروجردی ساکت است…

نواب گفت: آقای بروجردی سرهنگ است؛ من سربازم. سرباز اگر کوتاهی کند، سرهنگ مجبور میشود بیاید وسط!!

?هر بار که #امام_خامنه_ای دارد میاید وسط، یعنی ما سربازها کم گذاشته ایم…???

#برشی_از_یک_کتاب

✂️ برشی از یک کتاب
#محمدی_که_شریعتی_معرفی_کرد

به راستی می توان گفت که #محمد را این چنین « باید از نو دید » ، « از نو شناخت » ، او را با نگاهی که اشیا و اشخاص را می نگریم نباید نگریست ، باید از روانشناسی ، جامعه شناسی و تاریخ ، نگاهی تازه ساخت و بر سیمای محمد ( ص ) افکند . او را باید در صف شخصیت‌های عظیم تاریخ ، قیصران و حکیمان و انبیا دید ، در جمع پیامبران بزرگ شرق نشاند و تماشایش کرد .
در این هنگام است که تصویر او در چشم ما چنان شگفت و توصیف ناپذیر می‌نماید کو گویی هرگز او را ندیده ایم و هرگز چنین تصویری را از مردی در جهان نمی‌شناخته ایم … برای #شناخت_دقیق و تصویر کلی و تمام هر مذهبی ، شناختنِ خدای آن ، کتاب آن و پیغمبر آن ضروری است و این روش ساده ترین ، ممکن ترین و در عین حال علمی ترین و مطمئن ترین روش شناختِ یک مذهب است … « محمد ترکیبی از موسی و عیسی » است ، گاه او را در صحنه های مرگبار جنگ می بینیم که از شمشیرش خون می‌چکد و پیشاپیش یارانش که برای کشتن یا کشته شدن بی قراری می کنند ، می تازد …
و گاه همو را می بینیم که وقتی هر روز در رهگذرش مرد یهودی از بام خانه‌اش خاکستر بر سرش می ریزد و او نرم تر از مسیح ، همچون بایزید ، روی در هم نمی کشد و یک روز که از کنار خانه وی می‌گذرد و از خاکستر مرد خبری نمی‌شود ، می‌پرسد رفیق ما امروز سراغ ما نیامد ؟ و چون می‌شنود که بیمار شده است به عیادتش می‌رود . در اوج قدرت در آن لحظه که سپاهیانش مکه را ، شهری که ۲۰ سال او و یارانش را شکنجه داده و آواره کرده است ، اشغال کرده اند ، بر مسند قدرت سزار اما در سیمای مهربان مسیح ، کنار کعبه می ایستد و در حالی که ۱۰ هزار شمشیر تشنه انتقام از قریش ، در اطرافش برق می زنند و بر ابوسفیان و هند و عکرمه فرزند کینه‌توز ابوجهل و دیگر قیافه هایی که یادآور شکنجه‌ها و توطئه‌ها و تبعید ها و مرگ های جانخراش عزیزان اویند ، دندان می نماید ، می پرسد ؛ ای قریش فکر می‌کنید با شما چه خواهم کرد ؟ قریش که سیمای مسیح را در این موسایی که اکنون سرنوشتشان را در دم شمشیر خویش دارد ، خوب می‌شناسد و به چشم می بینند ، پاسخ می دهند که تو برادری بزرگوار و برادرزاده ای بزرگواری و آن گاه با آهنگی که از گذشت و مهربانی گرم شده است می گوید « بروید ، همگی آزادید » آری این است محمد .

? سیمای محمد - علی شریعتی - صص ۲۵ الی

#تربيت_فرزند

?

? همیشه کارهای ساده ای در منزل وجود دارد که بتوان انجام آنها را به کودک محول کرد.

?با این کار شما پیام بسیار مهمی به فرزند خود می دهید، به او می گویید که عضوی مفید از خانواده است.

?علاوه برآن مسئولیت پذیری را به کودک خود می آموزید.

#همسرانه

   

#هردوبخوانیم

*? برای همسرتان بیشتر از فرزندان ارزش قائل شوید و کاری کنید که بچه‌ها بدانند شما اول از همه به همسرتان توجه دارید.

#انتقاد_كلي_ممنوع

? #انتقاد_کلّی‌ومبهم_ممنوع

? از انتقادهای کلّی و مبهم خودداری کنید. جملاتی مثل «احساس می‌کنم رابطه ما #سرد شده است»، «من ناراضی‌ام»، «شدیداً دلخورم»؛ بسیار کلّی و #مبهم است و همسر شما را در جهت‌های زیادی به #فکر وا می‌دارد که ممکن است فرسنگ‌ها با نظر و انتقاد شما فاصله داشته باشد.
? همسران باید سعی کنند #مصداق مشکل یا موردی را که منجر به دلخوری و کدورت‌ شده است، به‌صورت بسیار ریز و #جزئی بیان کنند؛ چون در این صورت است که همسر شما متوجه #اصل موضوع شده و می‌فهمد چه چیزی را باید تغییر دهد یا اصلاح کند.
? مثلا به‌جای این که بگویید: «من ناراحت و دلخورم،» بگویید «من به‌خاطر این که از من #تشکر نمی‌کنی دلخورم.»

#غیبت_خانواده_همسر_ممنوع

 

 

 

? از صحبت کردن ناشایست پشت سر خانواده همسرتان بپرهیزید.
? چون هم باعث اختلافات خانوادگی می‌شود و هم شما را فردی #ضعیف و بی‌تدبیر در حل مشکلات جلوه می‌دهد.
? در نتیجه حس اعتماد به شما بشدت کمرنگ می‌گردد.
? اینکار مجوزی برای همسرتان می‌شود تا او نیز به راحتی پشت سر خانواده شما صحبت کند و نسبت به آنها #کینه به دل بگیرد.

#حرف_باد_هوا_نيست

?در زندگی مشترک، حرف باد هوا نیست، گاهی یک زندگی را بر باد می دهد

?اگرچه برسر زبان ها می‌گویند که «حرف باد هوا» است. اما در زندگی مشترک، حرف خانم و آقا باد هوا نیست بلکه گاهی اوقات یک حرف نسنجیده یک زندگی را بر باد می دهد. حرف مثبت یا منفی، هم اثر «معنوی» دارد هم اثر «روحی».

?اما اثر معنوی حرف مثبت یا منفی خانم؛ گاهی یک حرف مثبت خانم او را تا مقام شهداء بالا می برد. مردى، نزد پيامبر خدا صلى الله عليه و آله آمد و گفت: زنى دارم كه هرگاه وارد [خانه‏] مى‏شوم، به استقبالم مى‏آيد و هرگاه [از خانه‏] خارج مى‏شوم، بدرقه‏ام مى‏كند، و هرگاه مرا اندوهگين مى‏بيند، مى‏گويد: چرا اندوهگينى؟ اگر غمِ روزى‏ات را مى‏خورى، غير تو (خداوند) آن را برايت ضمانت كرده است، و اگر غم آخرتت را دارى، پس خداوند بر اندوهت بيفزايد. پيامبر خدا صلى الله عليه و آله فرمود: «خداوند، كارگزارنى دارد و اين زن، يكى از كارگزاران اوست. براى او نصف پاداش شهيد در نظر گرفته شده است». «جاءَ رَجُلٌ إلى رَسولِ اللّهِ صلى الله عليه و آله، فَقالَ: إنَّ لي زَوجَةً إذا دَخَلتُ تَلَقَّتني، و إذا خَرَجتُ شَيَّعَتني، و إذا رَأَتني مَهموما قالَت: ما يُهِمُّكَ؟ إن كُنتَ تَهتَمُّ لِرِزقِكَ فَقَد تَكَفَّلَ لَكَ بِهِ غَيرُكَ، و إن كُنتَ تَهتَمُّ بِأَمرِ آخِرَتِكَ فَزادَكَ اللّهُ هَمّا. فَقالَ رَسولُ اللّهِ صلى الله عليه و آله: إنَّ للّهِ عُمّالًا و هذِهِ مِن عُمّالِهِ، لَها نِصفُ أجرِ الشَّهيد»(الفقیه، ج3، ص389)

?گاهی یک حرف منفی یک خانم، او را تا جهنم به سقوط می کشاند. وقتی پیامبر به معراج رفت دیدند عده بسیاری از خانم ها در جهنم در وضع اسفناکی هستند از جبرئیل پرسیدند علت عذاب این بانوان چیست؟ جبرئیل گفت ناسپاسی. کدام حرف منفی خانم ها موجب جهنمی شدن آنها شده است؟ جبرئیل گفت: خانمی که در هنگام عصبانیت به همسرش بگوید«در زندگی با تو هیچ خیری ندیدم!» آیا واقعا این خانم در زندگی با همسرش هیچ خیری ندیده هست؟ «عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع: أَيُّمَا امْرَأَةٍ قَالَتْ لِزَوْجِهَا مَا رَأَيْتُ قَطُّ مِنْ وَجْهِكَ خَيْراً فَقَدْ حَبِطَ عَمَلُهَا»(الفقیه،ج3، ص440)؛ « يَا حَوْلَاءُ وَ الَّذِي بَعَثَنِي بِالْحَقِّ نَبِيّاً وَ رَسُولًا لَقَدْ بَعَثَنِي [رَبِّيَ‏] الْمَقَامَ الْمَحْمُودَ فَعَرَضَنِي عَلَى جَنَّتِهِ وَ نَارِهِ فَرَأَيْتُ أَكْثَرَ أَهْلِ النَّارِ النِّسَاءَ فَقُلْتُ يَا حَبِيبِي جَبْرَئِيلُ وَ لِمَ ذَلِكَ فَقَالَ بِكُفْرِهِنَّ فَقُلْتُ يَكْفُرْنَ بِاللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فَقَالَ لَا وَ لَكِنَّهُنَّ يَكْفُرْنَ النِّعْمَةَ فَقُلْتُ كَيْفَ ذَلِكَ يَا حَبِيبِي جَبْرَئِيلُ فَقَالَ لَوْ أَحْسَنَ إِلَيْهَا زَوْجُهَا الدَّهْرَ كُلَّهُ [لَمْ يُبْدِ إِلَيْهَا] سَيِّئَةً قَالَتْ مَا رَأَيْتُ مِنْهُ خَيْراً قَطُّ يَا حَوْلَاءُ أَكْثَرُ النَّارِ مِنْ حَطَبِ سَعِيرِ النِّسَاءِ فَقَالَتِ الْحَوْلَاءُ يَا رَسُولَ اللَّهِ وَ كَيْفَ ذَلِكَ قَالَ لِأَنَّهَا إِذَا غَضِبَتْ عَلَى زَوْجِهَا سَاعَةً تَقُولُ مَا رَأَيْتُ مِنْكَ خَيْراً قَطُّ»(مستدرک الوسائل، ج14،ص244)

?اما اثر روحی، گاهی یک حرف مثبت از آقا، آنچنان اثر روحی دارد که تا آخر عمر از دل و جان خانم پاک نمی شود. «قَولُ الرَّجُلِ لِلمَرأَةِ: «إنّي احِبُّكِ» لا يَذهَبُ مِن قَلبِها أبَدا.»(كافي، ج 5، ص 569)

?البته هر کدام از خانم و آقا که حرف منفی دیگری را باد هوا حساب کنند، بی حساب و کتاب اجر خواهد برد. نشان می دهد چه روح بزرگی پیدا کرده است که از این حرف های منفی و مفت و بی ارزش اثر نمی پذیرد.

#پشتیبانی_محتوایی

#برشی_از_یک_کتاب


#خدا_کیه؟

خدای بزرگ و مهربون ، کسیه که همه عالم رو درست کرده ، ما ، زمین و آسمون ، دریاها و درختان ، گلها و پرنده ها ، همه میوه ها و خوراکی ها ، رودخونه ها و چشمه ها ، خونه ها و کارخونه ها ، کشتی و هواپیما و ماشین ها و هر چی که در این عالم می بینی ، همه رو درست کرده ؛ و بالاتر از همه بهشت رو درست کرده که هر کی آدم خوبی بود ؛ ببره بهشت تا همیشه شاد و خوشحال باشه .
خدای مهربون کسیه که برای این که ما راه درست و خوب رو بفهمیم و خوب زندگی کنیم ، برامون راهنما قرار داده ؛ پیامبران رو فرستاده ، امامانِ خوب رو فرستاده ، برامون کتابِ قرآن رو فرستاده تا گمراه نشیم خدا خیلی مهربونه ، خیلی بخشنده و دوست داشتنیه ؛ از همه دوست داشتنی تره ‌.
ما سعی می کنیم به یادش باشیم ، همیشه ازش تشکر کنیم و همیشه حرفای خدای مهربون رو گوش کنیم و از دشمن خدا دوری کنیم . مگه خدا هم دشمن داره ؟ بله . یکی از مهمترین دشمنان خدا که باید حواسمون باشه گولش رو نخوریم ، شیطونه ! شیطون دوست داره ما رو از بهشت دور کنه. دوست داره ما بد باشیم ، کارهایی می کنه که ما رو عصبانی کنه تا کارهای بد بکنیم و بهشت نریم . به خدا پناه می بریم و دعا می کنیم تا خدا همه رو از شر شیطون حفظ کنه ‌

? شصت پرسش اعتقادی ، سید رضا طباطبایی ، ص۳۳ و ۳۴

#خطر_در_كمين_خانواده



? ابعاد فروپاشی خانواده در برنامه‌های ماهواره‌ای

2⃣1⃣ نا آگاهی از شیوه ها

?شیوه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای ?را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد:
1⃣ شیوه‌های مستقیم و بدون پرده‌پوشی.
2⃣ شیوه‌های غیر مستقیم و فریب‌کارانه.

?برخی از شبکه‌های ماهواره‌ای، به صراحت و بدون هیچ تعارفی آنچه را که به دنبال آن هستند، تبلیغ می‌کنند. شبکه‌های مستهجن و پورنو?، از این دسته هستند؛ امّا برخی از شبکه‌ها، پیام خود را به صورت صریح و مستقیم به مخاطب منتقل نمی‌کنند؛ بلکه با شگردهای رسانه‌ای و روان‌شناسانه، به گونه‌ای عمل می‌کنند که مخاطب را به همان سمت و سویی هدایت کنند که تعیین کرده‌اند.

♦️اینها می‌دانند که بسیاری از مخاطبان ایرانی به آداب ملّی و مذهبی? خود پای‌بند هستند. این آداب با نمایش فیلم‌های ?مستهجن، هیچ سنخیتی ندارد.

☑️حملۀ مستقیم به دین هم با وجود تعهّدات دینی خانوادۀ ایرانی، محکوم به شکست❌ است. از همین رو، این شبکه‌ها از پخش صحنه‌های بسیار مستهجن?، پرهیز کرده، به صورت مستقیم از دین بدگویی نمی‌کنند؛ امّا با شیوه‌های رندانه‌ای زَهر☠️ خود را به پیکر خانواده وارد می‌کنند.

?برخی از شیوه‌های این شبکه‌ها برای رسیدن به اهدافی که پیش از این بیان شد، در پست های بعدی کانال نوشته می شود.

?بشقاب‌های سفره پشت باممان، ص89-90

#عباسی_ولدی

 

#اخلاق_روغنی

 

? وقتی لولای درب، صدای گوش‌خراش می‌دهد به آن روغن می‌زنند. روغن باعث می‌شود صدای جیر جیر درب از بین برود و یا صدای آن بسیار کم شود.
? در زندگی مشترک گاهی رفتارهای زن یا مرد مثل صدای لولای درب، خشن و آزار دهنده است؛ مثل زود عصبانی شدن، بددهنی کردن، بهانه‌گیری زیاد، زورگویی، زخم زبان و …
? یکی از تکنیک‌های بسیار مهم و اساسی برای درمان یا کنترل اینگونه رفتارهای ناملایم،# اخلاق_روغنی یعنی رفتار نرم، مدارا کردن، محبّت، مهربانی، سازگاری، کوتاه آمدن و ایثار است که نقش بسیار اثرگذاری دارد.
? نکته‌ی مهم این است که در مواجهه با بسیاری از رفتارهای خشن و نامناسب همسر، نحوه بکارگیری اخلاق روغنی نیاز به آموزش و راهنمایی مشاور خانواده دارد. چرا که تکنیکهای کلامی و رفتاری زیادی وجود دارد که با آموزش آنها با سرعت بیشتری به نتیجه خواهید رسید. از آموزش این تکنیک‌های معجزه‌آسا غافل نشوید.

#خدا_چه_شكليه

 

  

??میدونید #جواب_غلط یا نامفهوم به پرسشهای مهم کودکان چقدر روی اونها تاثیر منفی میزاره؟؟ ??

برای سوالات حساس زیر #جواب_کودکانه دارین؟

❓خدا چه شکلیه؟ خدا چطوری به ما کمک میکنه؟
❓پیامبر کیه؟ امام حسین کیه؟
❓من چطوری به دنیا اومدم؟
و ….

قصه های کودکانه و جواب های عالی برای پرسش های کودکان ??
http://eitaa.com/joinchat/691732497Cba80115024

#كلام_رهبري

 

سخنان شنيده نشده امام خامنه اي (مد) در مورد زنان

بايد كاري كنيم كه بچه ها حتما دست مادر را ببوسند؛ اسلام دنبال اين است. در صورت “محترم بودن زن در محيط خانواده” بخش مهمي از مشكلات جامعه حل خواهد شد. (92/2/21)

#برشی_از_یک_کتاب

✂️
#انتظار_سازنده

خلقی که در انتظار ظهور مصلح به سر می برد ، باید خود صالح باشد . و آیا اقتدای به مهدی ، جز داشتن صلاح و عمل صالح است ؟ و آیا خلقی که اقتدای به مهدی ( ع ) کند ، جز خلق صالح تواند بود ؟ پس خلقی که در انتظار ظهور « مصلح » به سر می برد ، باید خود صالح باشد .

? خورشید مغرب ، محمدرضا حکیمی ، ص ۳۳۲

#هر_روز_با_قرآن_و_حديث



?امام سجاد (عليه السلام) در توصیه ای به فرزندش امام باقر (عليه السلام) را از رفاقت با پنج دسته برحذر داشته و فرموده:

?«ای فرزندم، به پنج گروه نظر کن و با آن ها رفاقت نکن و سخن نگو و همراه آن ها نشو:?

?از رفاقت با دروغ گو بپرهیز که او مانند سراب است که نزدیک را دور و دور را نزدیک جلوه می دهد?

?از دوستی با فاسق (گناهکار) اجتناب کن که تو را به یک لقمه یا کم تر می فروشد.?

?از رفاقت با بخیل خودداری کن که تو را در زمانی که نیاز به او داری، رها می کند.?

?از مصاحبت با نادان بپرهیز که او می خواهد به تو نفع رساند. اما ضرر می رساند.?

?از دوستی با کسی که از خویشاوندانش بریده، دوری کن که او را در قرآن ملعون یافته ام»

بحار الأنوار، ج 71، ص 199

 

#برشی_از_یک_کتاب

✂️
#مرگ_کودکی_به_خاطر_نداشتن_هزینه_دارو

دین اسلام نیامده است تا در #جوامع_اسلامی عده ای تا #گلو در انواع گوناگون نعمتها و خوش گذرانیها و سفرها ( اگرچه سفرهای دینی ) و استراحت ها فرو رفته باشند ، و برای اسباب بازی کودکان خود پولهای گزاف خرج کنند ، در حالی که در کنار ایشان کسان دیگری به سر برند که نتوانند برای جلوگیری از « مرگ کودک دم مرگ خویش » دارویی اندک به دست آورند ! اگر چنین است ، پس کو و کجاست آن قسط و عدلی که پیامبران آمدند تا جامعه ها را از آن سرشار گردند ؟

? انذار ، محمدرضا حکیمی ، ص ۶۴

#مقصد_تفاهم_است_نه_توافق

خیال می‌کنیم مقصود این است آدم ها در عمل حرکتی داشته باشند . این توقع ، ما را بسته است و زنجیر کرده ؛ در حالی که مقصد این نیست . مقصد تفاهم است نه توافق هدف این است که زمينه خوب شدن افراد فراهم شود نه اینکه همه خوب شوند . چرا که عمل مربوط به انتخاب و اختیار آنهاست . می‌خواهند عمل کنند یا نکنند . آن چه مطلوب است ، « تفاهم هاست » نه « توافق‌ها » ، « فهم » است نه «عمل » . آنچه مهم است فهم در برخوردهاست و عمل ؛ وابسته به شخص است . می‌خواهد خوب شود یا نشود . مقصود این نیست که همه ابوذر شوند ، مقصود این است که همه شکل بگیرند ؛ یا ابوذر شوند یا ابوجهل . بیش از این توقعی نیست که پیامبران نیز زمینه انتخاب انسان را فراهم می کردند . تا آنهایی که زنده شدند ، با آگاهی برای زندگی آماده شده باشند و آنهایی که به هلاکت رسیدند ، با آگاهی و در روشنی هلاکت را انتخاب کرده باشند . مقصد همین است ، نه چیزی بیش از این .

? حرکت علی صفایی حائری صفحه ۵۸

#دومینوی_شیطانی



? در بازی دومینو چندین قطعه‌ی مستطیلی شکل به حالت ایستاده و پشت سر هم قرار می‌گیرند که با افتادن اولین قطعه، قطعه‌های دیگر‌ نیز به ترتیب می‌افتند.
? گاه در زندگی مشترک، رفتارهای منفی زن و مرد همچون سیستم بازی دومینو و با کمک وسوسه‌ی شیطان ادامه‌دار می‌گردد.
? به طور‌ مثال زن یا مرد می‌گوید چون همسرم جلوی دیگران به من بی‌احترامی کرد منم جواب او را دادم و تحقیرش کردم. یا مثلاً چون مرا خانه‌ی پدرم نبردی منم خانه‌ی مادرت نمی‌آیم!
? سیستم دومینوی شیطانی گاه در بگو مگوها باعث تخریب‌های سنگین و کینه‌های طولانی می‌گردد.
? بهترین راهکار این است که با دیدن رفتار منفی همسرتان، به هیچ عنوان درصدد تلافی برنیایید چرا که شیطان، شما را وارد ورطه‌ی وحشتناکی خواهد کرد و زخم‌های عمیقی بر روابط شما وارد می‌کند.
? احسان در برابر بدی همسر، محبّت، احترام، فرو بردن خشم و صبوری و نیز مراجعه به مشاور دینی می‌تواند گذشته‌ی شما را ترمیم و اصلاح کرده و زندگی شما را زیبا کند.

 

#وفات_حضرت_معصومه_سلام_الله_عليها

#عشق_دو_طرفه

#دو_تربيتي_شدن_فرزند

? فاجعه‌ی #دوتربيتی شدن فرزند

? حتی اگر با همسرتان در اوج تفاهم باشید، در زمینه روش فرزندپروری باید دوباره با هم به تفاهم برسید.
? #مادر اخم می‌کند و #پدر لبخند می‌زند. این فرمانده دستور حمله می‌دهد و آن یکی دستور عقب نشینی.
? با این وضعیت کودک شما هرگز نخواهد فهمید که چه کاری خوب است و چه کاری بد!! این تعارض، یعنی #دوگانگی در سبک فرزندپروری والدین، سمّ مهلکی برای شخصیت‌ کودک است و هرگز احساس امنیت نخواهد کرد و این مسئله او را دچار #افسردگی و اضطراب می‌کند.

خصوصيات طلبه نمونه

احترام به پدر و مادر:

احترام به پدر و مادر از خصیصه های طلبه نمونه و الگو است. مرحوم شیخ عباس قمی در کتاب منازل الآخرة روایتی را نقل می کند که روزی رسول اکرم صلی الله علیه و آله در نزد جوانی که در حال وفات بود حاضر شدند، حضرت فرمودند: بگو لا إله إلا الله. جوان هرچه سعی کرد نتوانست و زبانش بسته شد و حضرت هرچه مکرر می فرمودند او اصلاً قادر به گفتن نبود، پس حضرت زنی را دید که نزد سرِ آن جوان بود، از آن زن پرسید، آیا این جوان مادر دارد؟ آن زن عرض کرد: بلی، من مادر او هستم، حضرت فرمودند: آیا تو از دست او خشمناکی؟ عرض کرد: آری یا رسول الله، شش سال است با او قهر هستم و با او صحبت نمی کنم.

خوش اخلاقی:

طلبه نمونه باید رفتاری زیبا و اخلاقی نیکو داشته باشد تا آرام آرام دیگران جذب او شوند.حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله:می فرمایند: «هیچ چیز در میزان(عمل) سنگین تر از خوش اخلاقی نیست.

تحمل کردن سختی ها:

رمز موفقیت طلّاب علوم دینیه، تحمل سختی ها و صبر و استقامت است اگر طلبه می خواهد بداند که 

جزو گروه صابران است یا خیر، آنان در کلام پیامبر سه ویژگی دارند: ۱. بی حوصلگی را از خود دور کند ۲. بی قراری و دلتنگی نکند ۳. از خداوند گله نکند.

داشتن برنامه:

طلبه نمونه کسی است که فرایند آموزشی را تکمیل کند یعنی پیش مطالعه، حضور در کلاس، مطالعه، مباحثه، تقریر. این فرایند مانند حلقه های به هم پیوسته ای است که هر کدام گم شود مانع رسیدن حلقه ها به یکدیگر می شود. همه این ها از واجبات آموزش است و این موارد یک برنامه کمل در جهت رسیدن به هدف آموزش است. .{ احادیث الطلاب، آیت الله مجتهدی(ره)}

داشتن پوشش مناسب:

هر گونه لباس یا رفتاری که موجب انگشت نما شدن طلبه در میان دیگران و جلب توجه  آنها گردد؛ لباس شهرت نامیده شده و از نظر شرعی ممنوع است و یک سرباز امام زمان (عج الله تعالی علیه) بیشتر از دیگران باید به این مسأله دقت داشته باشدوی باید در انتخاب طرح، رنگ یا جنس لباس و …به گونه ای رفتار نماید که دیگران به دیده ی تحقیر یا تمسخر به او نظر نکنند و شخصیت و کرامت او پیوسته در اجتماع از آسیب اعتراض محفوظ ماند. (درآمدي بر زيَ طلبگي محمد عالم زاده نوري

حججی و جدیدترین تصویر جامعه ایرانی

بارها این جمله را شنیده ایم که در تاریخ قضاوت خواهند کرد و دیده ایم که تاریخ به مثابه یک قاضی سخت گیر/قضاوتش درباره جوامع را خیلی روشن و صریح و حتی بعضا کاملا متضاد با قضاوت معاصرین آن رخداد بیان کرده است.یکی از دلایل اینکه تاریخ میتواند قضاوت منصفانه و درستی داشته باشد این است که جزئیات و فرعیات معاصر مشغول کننده گمراهش نمیکند.چشمان خیلی ها از جلوی منظره ها و اتفاقات رد میشود اما تنها یک عکاس زبردست یا نقاش هنرمند است که میتواند از یک محیط شرجی یا از جایی که نور خورشید داغ و سوزان می تابد یا صدای امواج دریاها کر کننده باشد/زیبایی حقیقی آن منظره را برای مردم نمایش دهد.راز مشترک ساختن این تصویر هنرمندانه و آن قضاوت عادلانه در توانایی فرعی-اصلی کردن رخدادهاست.

یکی از راه های قضاوت درباره جامعه/درک تصاویری است که آن جامعه در طول کنش هایش از خود میسازد.این تصاویر همان نشانه ها و نمادهایی هستند که در طول حرکت جامعه بوجود می آیند نمادهای اجتماعی اگر موافق تصویری که افراد از خود سراغ دارند باشند به مثابه آهن ربا/آهن ها را کنار هم جمع میکند.به تعبیر کوهن این نمادها شباهت های جامعه را به تصویر میکشند.شباهت هایی که در جامعه تعلق و وحدت ایجاد میکند.

عکس معروف شهید حججی جدیدترین نماد اجتماعی ساخته شده ما است که جامعه ایرانی را گرد خود جمع کرده است.تصویر حججی یک نماد اتفاقی نیست.

جامعه ایرانی در طول همین چندسال نمادهایی که از خود ساخته است بسیار شبیه به هم بوده است.

نماد پلاسکو همین چندماه پیش بود که ساخته شد و در آن مردم همدردانه و فداکارانه کنار هم جمع شدند.عمل مشترک مردم در حضور پای صندوق های رای در انتخابات هم تصویر مجددانه و مسئولانه همین مردم بود.

تشییع جنازه غواصان چندی قبل تر بود که آحاد مردم را مثل یک دریا کنار هم منسجم ساخت و….

این ها نمادهای تکرارشونده ای است که همه در درون خود یک درون مایه اصلی دارد.البته باید به این هم توجه کرد که این نشانه ها نافی معضلات/آسیب ها و تهدیدات موجود اجتماعی نیست.

نمادهای اجتماعی اگر درست دیده شوند آنقدر پر قدرت هستند که اجازه ندهند آن غبار و حجاب معاصر بودن آن مشکلات فرعی و سختی های زندگی مسیر حرکتی جامعه را منحرف کند.هنوز خیلی نگذشته از میتینگ های انتخاباتی که امثال حججی را تندرو و ضد زندگی مردم خطاب میکردند و امروز عده ای از همان بلندگو به دستان و برچسب زنندگان در حساب های اینستاگرامی و توییتریشان خود را کنار آن شهید میدانند.

جامعه ای که در آن یک دهه هفتادی بتواند نمادش را بسازد و چنان کند که سرداران دیروز و فرماندهان مو سفید امروز برای او به پا خیزند و کلاه خود را به احترامش از سر بردارند مرد و زن ایرانی هر یک به طریقی خود را به آن مجاهد متصل کند و همسرش که خود از زنان نسل نوی انقلاب است خود را دنباله رو حضرت زینب کبری بداند یعنی اینکه توانسته است فرهنگ و ارزش های خود را به نسل بعد منتقل کند که ای به تعبیر پارسونز خود راز بقا و ماندگاری آن جامعه است.

نماد حججی دو تصویر مهم از جامعه ایرانی ارائه داد:

جامعه ایرانی دلبسته به معنویت است

جامعه ایرانی نسل به نسل پایبندی به انقلابش را حفظ کرده است.منظره جامعه ایرانی دل انگیز و جذاب است

ندای فرمانده

امام خامنه ای در 94/9/4فرمودند:

بسیج یک گنج بی انتهاست چون ملت بی انتهاست

عطر بسیج را باید استشمام کرد

کسانی که بسیج را به تندروی و افراط متهم میکنند برنامه نفوذ دشمن را تکمیل میکنند

بسیج جز خاکریزهای مستحکم است که نباید سست کرد 

من توصیه و نصیحت میکنم

 

ارزشها

بریده شود حنجره هایی که علیه ارزشهای ما تاخت و تاز کرد 

رزمندگان را چکمه پوشان هیتلر قلمداد نمود

شهادت و عاشورا را به مسخره گرفت

و همه مردان باغیرت این کشور را با طالبان مقایسه کرد

آمریکا را مودب خواند

تعامل با دشمن جانی بشریت را افتخار خود دانست

این الزامات تفکر لیبرالی است که یک مشت فرومایه دنیا زده و زرپرست را برمردان جهادگر و با لیاقت مسلط کند 

و در زمانی که یک عده برای ناموس و امنیت کشور سر میدهند 

این ها با دشمن جانی کشور همنوایی کنند 

اینها تفاله های فرهنگ کثیف غربی اند که متاسفانه از میان بوستان ما سر برآورده اند

برایشان متاسفم…

غریب گیر آوردنت محسن جان برادرم

محسن جان سلام:

نمیدانم چرا این آخرین عکست برایم روضه مصور شده است هرکار میکنم این تصویر از ذهنم بیرون نمیرود…

آن دود و آن چادر سفید در پس زمینه ی عکس دلم را به عصر عاشورا و روضه غارت خیمه ها میبرد

چقدر خنجر این تکفیری بر روی بازوی راست و آن دستار سرخ و آن چهره کریه اش مرا به یاد شمر می اندازد…

اگر جویای احوالات هم ولایتی هایت باشی عرض کنم وقتی اسیر شدی هیچ کس برایت هشتگ free-Mohsenرا ترند نکرد اما تو به دل نگیر راستش را بخواهی اصلا کسی خبر نداشت که تو صدها کیلومتر آن طرف تر داری برایشان میجنگی…

همان روز که اسیر شدی در تهران مراسم تحلیف بود…

فدریکا-موگیرینی هم آمده بود همان که هر وقت تکفیریها در جبهه نبرد در بن بست می افتادند تقاضای مذاکره میکرد و برایشان زمان میخرید و نجاتشان میداد.

نمیدانم شاید همان داعشی که پشتت ایستاده بود و سر از تنت جدا کرد یکی از انها باشد

آقا محسن باورت نمیشود همان روز که اسیر شدی برخی نمایندگان مجلس دور کعبه موگیرینی می چرخیدند.

راستی گفتم اسارت/یکیشان سالها پیش در اسارت خطاب به یک خبرنگار زن هندی گفته بود:

ای زن به تو از فاطمه این گونه خطاب است

ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است

باید میدیدی چطور گل از گلش شکفته بود و سعی داشت یک موگیرینی کوچک را در دستگاه تلفن همراهش به اسارت دربیاورد تا بعدش بادی به غبغب بیاندازد و به همه بگوید بخدا این عکس را خودم با همین گوشی گرفته ام و الا هرچه فکر میکنم دلیل دیگری نمیبینم چون اینترنت پر از عکسهای خواهر-فدریکا است.بنده خدا هر چه دست تکان میداد موگیرینی نگاهش نمیکرد.

آن یکی شان بر روی میز به پشت دراز کشیده بود تا خودش هم در عکس سلفی باشد و آن دیگری که لباس پیامبر به تن داشت یک دست به گوشی و با دستی دیگر تسبیح میچرخاند….

گفتم سلفی/شنیده ام داعشی ها پس از دو روز اسارت سر از تنت جدا کردند و با سر بریده ات سلفی گرفتند…

راستش را بخواهی حالا که گفتم سر بریده/بگذار اعتراف کنم هیچ چیزی در آخرین عکست به اندازه رگ های ورم کرده گلویت دلم را آتش نزد…

آخر خوش انصاف چرا همه چیزه تو شبیه روضه است

محسن به کودک سه ساله ات چه بگوییم؟

بگوییم پدرت رفت با تکفیری ها بجنگد تا اینجا عده ای در امنیت با حامیان قاتل پدرت سلفی بگیرند؟

“به یاد شهید محسن حججی”

شادی روحش صلوات

سلفی با داعش

دنیا ما را با این عکس بشناسد

پس از انتشار تصاویر نمایندگان صف بسته برای سلفی با موگیرینی در دنیا و تحقیر یک ملت/دیدن چهره ی پر ابهت جوان نجف آبادی اسیر شده در دست داعش عقده ی یک هفته خفت را جبران میکند

جالب است هر بار که مسئولان ما کم می آورند شهدا به دادمان میرسند

یکبار شهدای غواص

اکنون هم شهید سر از تن جدا/شهید محسن حججی

دنیا ما را با این عکس بشناسد نه با آن نمایندگان کت و شلواری اتو کشیده….

ایران پر است از این جوانان که غیرت دارند و در عمل ثابت کردند که ذلیل نخواهد شد…

 

مصداق آروغ روشنفکری جوانان ما!!!!

این داستان نظر شما را درباره انتخابات عوض میکند

حاکمی؛کشوری را اشغال کرد.به وزیر خود گفت قوانینی تنظیم کن تا پدر این ملتو در بیاریم!!

فردای آن روز وزیر نزد شاه آمد و قوانین را خواند:

1_مالیات سه برابر مالیات فعلی

2_حقوق ربع عرف بقیه کشورها

3_شاه صاحب جان و مال همه مردم است

4_آروغ زدن ممنوع!!!

شاه گفت:بند چهارم چه معنی دارد؟

وزیر:بند چهارم سوپاپ اطمینان است بعدا متوجه معنی آن خواهید شد!!

وزرا قوانین را اعلام کردند.ملت گفتند: این که جان و مال ما از آن شاه باشد توجیه دارد چون ایشان صاحب قدرت است ولی یعنی چه نتوانیم آروغ بزنیم؟؟؟

مردم برای اینکه از امر شاه نافرمانی کرده باشند در کوچه و پس کوچه آروغ میزدند و میگریختند.جلسات شبانه آروغ برگزار میکردند و هرگاه آروغ میزدند احساس میکردند که کار سیاسی انجام میدهند.

ماموران هم مدام در حال دستگیری افراد آروغ زن بودند

و گاهی به منازل و رستورانها یورش میبردند و آروغ زن ها را دستگیر میکردند.!

روزی شاه به وزیر گفت:الان معنی سوپاپ اطمینانی که گفتی را میفهمم چون باعث شده هیچکس به 3قانون اول توجهی نکند.!!!

این داستان آروغ زدن حکایت شعار آزادی ای است که بعضی دولت ها برای جوانان گذاشته اند.

یعنی شما مشغول آزادی باشید و ما مشغول اختلاس…

یعنی شما مشغول آزادی باشید و ما مشغول رانت بازی…

شما مشغول آزادی باشید و ما مشغول جمع کردن ثروت…

این مطلب استثناء است

چون فوق العاده مصداق آروغ روشنفکری جوانان ماست…

واقع بینانه مشکل امروز کشور عزیز ما چیست؟!!…

خدااستاد ما را رحمت کند !!!

خدا بعضی از استاد ها را خیر بدهد؛ یعنی خدا همه ی استاد ها را خیر بدهد اما بعضی هایشان هستند که انگار با همه ی وجود دلشان می خواهد چیزی را یاد دانشجوهایشان بدهند؛ هرچند حواس خیلی ها سر کلاس نیست؛ هرچند از “خسته نباشید” ها ی نیمه ی کلاس پی  به بی انگیزگی عده ای می برند؛ هرچند بعضی نه خودکاری دارند و نه محض رضای خدا کاغذ باطله ای؛ ولی با وجود چنین شرایطی، بعضی از استادها، همه ی آرزویشان این است که یک نکته ی مهمی را یاد دانشجوهایشان بدهند؛ نکته ی مهمی که بالاخره یک روز به کارشان بیاید هرچند سر کلاس با هزار و یک بهانه، بی تفاوت از کنار آن نکته ی مهم گذشته باشند.

خدا توفیق شاگردی یکی از این دست استاد ها را به من داد. هر جا که هست خدا نگهدارش باشد. شاید درسی که می داد به نکته ای که امروز پس از چند سال یاد من افتاده هیچ ربطی نداشت ولی هرچه فکر می کنم، به جز همین نکته، یادم نمی آید که چه چیز دیگری از او آموختم؛ فقط یادم هست که درسش درس آسانی نبود؛ و شاید البته، بقیه ی آموخته هایم را هم در آینده و به مناسبت های مختلف دیگری به یاد بیاورم؛ تا خدا چه بخواهد.

یادم نیست که استادمان به چه دلیل این واقعه را برای ما تعریف کرد؛ البته شاید بعضی قبلا آن را شنیده بودند اما به گوش من یکی که آشنا نبود. استادمان این طور تعریف کرد:

“زمان رسول الله(ص) فردی بود از سران مشرکین؛ آزار و اذیت های او به قدری بود که بعد از فتح مکه که عفو عمومی شامل همه شد؛ این یک نفر، یکی از آن هایی بود که از این قاعده مستثنی شد. پیامبرفرمود که حتی اگر به پرده های کعبه هم آویزان شود، باز هم عفو شاملش نمی شود. این آدم ناحسابی همین که دید مکه به دست مسلمانان فتح شد، پا به فرار گذاشت. وسط های فرار بود که عثمان خود را به او رساند؛ گفت :"بیا که من وساطتت کنم، امروز روز گذشت است، پیامبر همه را بخشیده.” خلاصه عثمان او را بر گرداند؛ پیامبر در مسجد نشسته بود، در میان جمعی از اصحاب. عثمان و آن فرد وارد شدند؛ عثمان میانجی گری کرد و از پیامبر خواست که آن فرد را عفو کند. پیامبر  قبول نکرد. عثمان اصرار کرد؛ یک عالمه اصرار کرد. همه منتظر بودند تا ببینند پیامبر  چه می کند. و رسول الله (ص) سکوت کرد؛ یک سکوت طولانی، آن قدر طولانی که همه از این همه سکوت تعجب کردند. بعد پیامبر شاید با اشاره ی دست به آن دو گفت که بروند؛ یعنی باشد، عفو شامل او هم بشود.

بعد از رفتن آن دو، اصحاب از پیامبر پرسیدند:"یا رسول الله شما که عفو کردید؛ چه شد که قبلش این همه سکوت کردید؟” و پیامبر رو به آن ها کرد و گفت:” منتظر بودم یکی از شما، حکم خدا را در مورد او اجرا کند"”

تمام. جزئیات دقیقش را یادم نیست ولی پیدا کردنش کار سختی هم نیست. آن موقع استادمان نام آن فرد را هم گفت، من یادم نمانده بود؛ همین چند روز پیش گشتم و نامش را پیدا کردم؛ عبدالله بن سعد عبدالله.

خُب پیامبر صبر می کند؛ همه ی پیامبر ها صبر می کنند؛ امامان هم صبر می کنند؛ و نائبان آن ها هم به تبعیت از آن ها صبر می کنند. صبر می کنند تا معلوم شود که مردم چه می خواهند، برای خودشان؛ یعنی برای خود مردم معلوم شود که با خودشان چند چندند. تا مردم خودشان تصمیم بگیرندکه دستشان را به دست که می سپارند. همه سکوت کردند، یک نفر میانجی گری کرد، پیامبر صبر کرد و انگار مردم با یک غریبه دست دادند، تمام؛ عبدالله بن سعد عبدالله.

بعدها خواندم که همین فرد؛ در زمان خلیفه ی سوم، شد حاکم مصر. مردم از بی عدالتی هایش به عثمان شکایت کردند، او سر دسته ی شاکی ها را پیدا کرد و کشت و اوضاع را ازقبل هم بر مردم تنگ تر کرد. خُب مردم همین را می خواستند. اگر هم آن زمان نمی دانستند، بعد ها فهمیدند، فهمیدند که گاهی تاوان حواس پرتی سنگین است؛ مردم فهمیدند که باید زودتر از این ها می فهمیدند. اگر کسی بی موقع و بی جا؛ مثلا وسط یک جاده؛ آن هم بعد از یک پیج بخوابد خوب معلوم است که چه می شود.  معلوم است که باید پای لرز بعد از خوردن خربزه بنشیند.

حالا چرا بعد از این همه مدت از استادی که سال ها  بود فراموشش کرده بودم؛ چنین خاطره ای به یادم آمد را نمی دانم؛ فقط می دانم که گاهی دوروبر ما اتفاقاتی می افتد که به واسطه ی آن مغز آدمی می گردد و همه ی آن چه را که ممکن است با شرایط فعلی جور در بیاید، از لابلای قفسه های خاک گرفته ی ذهن پیدا می کند؛ پیدا می کند و مرور می کند، مرور می کند و فکر می کند؛ فکر می کند که گاهی اشتباهات آدم ها چه مانع دست و پاگیری ست؛ گاهی حواس پرتی آدم ها یک سد بزرگ می شود؛ سد بزرگی که راه همه ی نعمت ها را می بندد؛ اشتباهاتی که فضا را مه آلود می کند؛ فضای مه آلودی که در آن، همه هم را گم می کنند.خُب اگر یکی از اصحاب،آن روز در فاصله ی سکوت پیامبر تصمیم درستی می گرفت کار به جاهای باریک نمی کشید، ولی خواب آلودگی اصحاب، کار میدهد دست یک تاریخ. کاش که روز امتحان کسی چنین روزی نباشد؛ روزی که مجبور است تشخیص بدهد که در مدت سکوت پیامبر؛ یا امام و یا نائبش چه وظیفه ای دارد.

خلاصه استاد ما هر جا ی این کره ی خاکی که هست،  خدا حافظ و نگه دارش باشد. به نظر مرد خوبی می آمد؛ مرد خوبی که استاد شد و استادی که آرزوهای بزرگی داشت. آرزو داشت که حرف هایش به درد دانشجوهایش بخورد؛ حتی به درد آن ها که در نیمه های کلاس با یک “خسته نباشید” بی هنگام، کلاس را به همهمه می کشانند؛ حتی آن ها که از اول تا آخر کلاس را چُرت می زنند و یا حتی آن ها که نه خودکاری دارند و نه محض رضای خدا کاغذ باطله ای.

خدا حافظ و نگه دار همه ی ما باشد؛ هم استاد ما که حرف های خوبی می زد و هم ما که حرف های خوبی در خاطره داریم.

منبع : مصاف

اهداف اسراییل از تعرض به مسجد الاقصی ‍‍‍!!!

 

 

اخبار حاکی از آن است که درگیری ها  طی روزهای گذشته  تشدید یافته  و صدها تن از نمازگزاران فلسطینی  مصدوم  و تعدادی نیز دستگیر شده اند.بر طبق آخرین اخبار منتشر شده از سوی رسانه ها تعداد زخمی ها متجاوز از یکصد نفر بوده و تعداد قابل توجهی نیز توسط نیروهای امنیتی و پلیس رژیم جعلی صهیونیستی در این مکان مقدس بازداشت شده اند .

باید به این موضوع اندیشید و پاسخ داد که چه عواملی باعث شد تا رژیم صهیونیستی از دو روز پیش با حمله و تعرض به مکان مقدسی چون مسجد الاقصی که مورد توجه همه ادیان قرار دارد چنین جسارت بزرگی را در پیش روی مسلمانان جهان مرتکب شود و هدف اسرائیل از تهاجم گسترده و زخمی و مجروح کردن تعداد بیشماری از مسلمین در محل عبادتشان چیست ؟

بی تردید همزمان شدن  آغاز سال جدید عبری یا یهودی در دو روز گذشته و اتفاقات رخ داده نشانگر توطئه ای علیه مسلمین و مقدس ترین مکان آنها  به عنوان اولین قبله مسلمانان از سوی رژیم اشغالگر است .یقینا این مسئله با هدایت و حمایت پلیس رژیم جعلی صهیونیستی امکان پذیر شده  تا شهرک نشینان یهودی با حمایت پلیس رژیم جعلی صهیونیستی بتوانند از یکی از درهای اصلی مسجد وارد این مکان مقدس شده و با حمایت پلیس اسرائیل با تیراندازی و پرتاب  بمب های دود زا به سمت نمازگزاران فلسطینی موجب چنین بحرانی در دو روز گذشته شوند.

بی تردید یکی از عواملی که در آغاز این چالش در مسجد الاقصی تاثیر گذار بوده است و رژیم جعلی صهیونیستی بعد از سال 1967و  پیروزی بر اعراب  موفق شد بخش های وسیعی از خاک فلسطین را تحت اشغال خود درآورد، توجه به مسجد الاقصی و محقق شدن آرزوهای دور و دراز خود دارد .بی تردید  یکی از اماکنی که تحت اشغال واقع شد بخش های عمده ای از مسجد الاقصی است که بسیار مورد احترام و توجه مسلمین و دیگر ادیان حتی یهودیان قرار دارد . سال 1969 درگیری های شدیدی در این منطقه به وقوع پیوست که بخش هایی از مسجد دچار آتش سوزی و سوختگی شد .

اما از سال 1969 تاکنون درگیری و مشکل خاصی به وقوع نپیوسته  که بدین شکل با وقاحت و گستاخی به مسجد الاقصی یورش آورده شود .اما طی دو روز گذشته این درگیری ها اقدام بی سابقه ای بوده که متاسفانه با حمایت دولت رژیم جعلی صهیونیستی و آقای نتانیاهو شدت پیدا کرده و  حتی برخی از تحلیلگران مسائل سرزمینهای اشغالی و منطقه بر این باور هستند که رژیم جعلی صهیونیستی به دنبال تقسیم مکانی و زمانی مسجد مقدس الاقصی است تا به لحاظ مکانی و زمانی یهودیان بتوانند بخش هایی از مسجد مقدس را  در زمان های خاصی به اعمال عبادی خود اختصاص دهند  که این موضوع مورد اعتراض مسلمانان قرار گرفته است چرا که مسجد الاقصی اولین قبله مسلمین بوده و مورد احترام مسلمین جهان قرار دارد .

متاسفانه  رژیم اسرائیل  طی سالهای اشغال که به دنبال یهودی سازی بیت المقدس و اماکن مقدسه آن بوده و حفاری هایی که در زیر اماکن مقدسه قبه الصخره و مسجد الاقصی در قدس داشته است به دنبال احیای معبد سلیمان و باقیمانده های تمدن قوم یهود در این اماکن است تا اماکن مسلمانان در فلسطین اشغالی به تدریج تخریب شود. لذا بالا گرفتن درگیری ها موجب  واکنش های مختلفی در سرزمین های اشغالی و کشورهای اسلامی شده است به نحوی که کشورهای مختلفی تعرض و اقدام جنایتکارانه پلیس امنیتی و شهرک نشینان اسرائیلی را مجکوم نموده اند .

هر چند برخی از کشورهای عرب منطقه  که از متحدین  اصلی اسرائیل محسوب می شوند به صورت ظاهری به این اقدام اعتراض کردند اما به صورت رسانه ای نتوانستند در برابر چنین فاجعه و چنایتی سکوت نمایند به نحوی که رژیم های اردن و مصر که این روزها کاملا همسو و متحد اسرائیل به شمار می روند به این اقدام تجاوزکارانه واکنش نشان داده و آن را محکوم نموده اند.

بی تردید کشورهای اسلامی خصوصا سازمان کنفرانس اسلامی و کشورهای اسلامی باید در برابر چنین اقدامات بی شرمانه و تجاوزکارانه ای به اماکن مقدس و نمازگزارن آن موضع محکم شفاف و قاطعی اتخاذ نمایند.چرا که بی ارادگی ، ضعف و سکوت کشورهای مسلمان در برابر اینگونه اقدامات منتج به گستاخ شدن نیروهای رژیم صهیونیستی و شهر ک نشینان آن خواهد شد و اگر بعد از این جنایت  عزم و اراده بین المللی برای مبارزه با اقدامات بی شرمانه و تعرض به اماکن مقدس توسط عوامل رژیم صهیونیستی به وجود نیاید باید منتظر اقدامات تلخ و ناگوارتر آینده باشیم  .یقینا  تصمیم گیری های شهرک نشینان که عموما مسلح هستند می تواند موجب افزایش  بحران  در مناطق اشغالی شود و می توان گفت آنها  باید منتظر یک انتفاضه گسترده تر در سرزمین های اشغالی بود.

بی تردید همه مسلمانان و کشورهای آزاده در برابر چنین جنایت ها و فجایع انسانی مکلف بوده و باید در برابر اقدامات بی شرمانه اسرائیل ایستادگی نمایند تا با اتفاق نظر و اجماع آرای مسلمین اقدام گستاخانه اسرائیل محکوم شده و دیگر مردم فلسطین و سایر مسلمین شاهد فجایعی به دست اسرائیل نباشند تا روزی که شاهد نابودی و محو این غده سرطانی از دل زمین باشیم.

یوگا !!!

در این یادداشت به جمع‌بندی نکاتی در مورد یوگا می‌پردازیم:
1. علی‌رغم ادّعای برخی افراد که یوگا را صرفاً یک ورزش می‌دانند، با تأملّی اجمالی در عباراتی که از سوی بزرگان یوگا بیان شده و همچنین با در نظر گرفتن عقایدی که از سوی مروّجین این عرفان منتشر می‌گردد، می‌توان دریافت که یوگا را باید جزو آن دسته از عرفان‌هایی دانست که گرایش به آن در قرون اخیر رشد چشمگیری داشته است.
2. علّت معرّفی کردن یوگا به عنوان یک ورزش از سوی مروّجین این عرفان آن است که ایشان در صدد هستند تا با توجّه به «جایگاه ورزش در میان جوانان»، «آرامشی که همگان به دنبال آن هستند»، «واکنش عموم افراد جامعه نسبت به عرفان‌های نوظهور» و «تلاش در جهت کسب ثروت از طریق یوگا»، تمامی اشخاص جامعه به خصوص جوانان را به شرکت در جلسات خود علاقه‌مند ساخته و بدین ترتیب موجبات گرایش ایشان به افکار و عقاید خود را در پوشش ورزش بودن یوگا فراهم آوَرَند.
3. یوگا در لغت به معنای «پیوستن، مهار کردن، تمرکز بر یک نقطه و مراقبه» بوده و در فرهنگ هند برای هر شیوه زاهدانه‌ای بکار می‌رود که موجب جدایی فرد از دنیا می‌شود. یوگا در اصطلاح «آیینی است که به توقّف نوسان‌های روان منجر می‌شود».
4. هدف یوگا به جای «رشد حالات‌ آگاهی» و «کمک به فّعالیت‌های ذهنی و فکری انسان»، ممانعت از بروز چنین حالاتی به وسیله ارتقای «قناعت ماندگار درونی» و «قرار دادن ذهن در یک حالت خلأ و خلسه» است. بنابراین، یوگا به دنبال ارتباط و پیوند با خدا نیست؛ بلکه به دنبال پایان بخشیدن و متوقّف ساختن تمامی فعّالیت‌ها و شناخت‌های ذهنی است.
5. تاریخ پیدایش یوگا به قرن‌ها پیش از ظهور حضرت مسیح (ع) باز می‌گردد. لکن آیین، عقاید و آداب مربوط به یوگا نخستین بار توسّط فردی به نام «پاتانجلی» در کتاب «یوگا سوتره» جمع‌آوری و تدوین شد. همین مسئله باعث شد که برخی، پاتانجلی را ابداع کننده این عرفان بدانند؛ لکن حقیقت آن است که وی تنها مطالب موجود پیرامون این عرفان را جمع‌آوری و به شیوه مناسبی مدوّن کرده است.
6. یوگا جلوه عملی طرز تفکّر به اصطلاح فلسفی «سانکهیه» بوده و تنها تفاوت این دو، در آن است که عرفان یوگا برخلاف سانکهیه، خدایی به نام «ایشوارا» را باور دارد. پاتانجلی (تدوین کننده یوگا) سعی کرد تا با ارائه یک خداشناسی صوری، خود را در تقابل با جامعه مؤمنان و خداگرایان هندی و عموم مردم قرار ندهد و بدین ترتیب، به مقبولیّتی همگانی دست پیدا کند. از همین رو می‌توان گفت «ایمان به خدا» در یوگا، امری بود که پاتانجلی اعتقادی بدان نداشته و صرفاً به منظور فریب عوام و جلوگیری از مبارزات احتمالی با عقاید خود، آن را در میان اعتقادات یوگا قرار داد. پاتانجلی همچنین از اصطلاح ایشورا یا همان ارتباط خدای متشخّص به عنوان بهترین و لطیف‌ترین مراقبه در مراتب بالای سمادهی استفاده کرد. جالب آنکه پاتانجلی در عین اعتقاد به خدا عقیده به تناسخ نیز معتقد بود و رنج جهانی را نیز بر طبق سنّت هندی پذیرفت. وی هدف سلوک یوگایی را تمرکز و مراقبه معرّفی کرد و اعلام داشت تمامی تعالیم و دستورات این آیین، روشی در جهت دستیابی به تمرکز است نه رسیدن به خدا.
7. یوگا دارای اقسام مختلفی است. آنچه که در حال حاضر به عنوان یوگا در میان افراد رواج دارد، راجا یوگا یا همان یوگای مراقبه است که درصدد کنترل و مهار ذهن برای رسیدن به حالت آرامش است.
8. شیوا یکی از الهه‌های هندو است که بنابر عقاید این دین، به صورت بیگانه‌ای تاریک و دیوسان ظاهر شده و با تمامی دیگر خدایان و همچنین با انسان‌ها در تضاد و دشمنی است. در بسیاری از آثار هندو و همچنین در کتبی چون انجیل شیطانی از شیوا ذیل عنوان الهه‌های شیطانی یاد شده است.
9. یکی از بزرگان یوگا، راما کریشنا است که در یک خانواده فقیر برهمن به دنیا آمد و در دوران کودکی و نوجوانی خود چندان به تحصیل نپرداخت. وی به دلیل مشکلات مالی خانواده خود مجبور به حضور در معبد کالی (همسر یا دختر شیوا) شد و در جریان همین حضور، جذب این معبد گردیده و پس از مدتّی، موفّق به قرار گرفتن در مقام «روحانی مذهبی معبد کالی» و «فرزند کالی» گردید. در عکس‌های مختلفی که از راما کریشنا گرفته شده است، او در حال نشان دادن علامت دست شاخدار بوده و در صدد است تا به صراحت شیطان پرست بودن خود را ابراز کند.
10. از دیگر بزرگان یوگا، سوامی ویوکاناندا شاگرد ارشد راما کریشنا است. وی از هشت سالگی تحصیل را آغاز کرد و در این میان، با تاریخ اروپا و عقاید فیلسوفان غربی و عقاید مسیحیّت آشنا گردید. وی در هجده سالگی با راما کریشنا آشنا شد و در بیست و یک سالگی به عضویت لُژ فراماسونری درآمد. مرگ پدر سوامی و فقر خانواده وی موجب شد که سوامی مجبور شود ارتباط بیشتری با راما کریشنا برقرار کند. سوامی در اواخر عمر ارتباط بسیار نزدیکی با استاد خود دات و این ارتباط موجب شد که پس از مرگ راما، سوامی جایگزین آن گردد. سوامی نیز همچون استاد خود ارادت بسیاری به شیوا و کالی داشت و همواره این دو الهه شیطانی را مورد تقدیس و پرستش قرار می‌داد. از همین رو، او نیز همچون استادش بیشتر می‌توان یک شیطان پرست دانست تا یک خداپرست. وی از سال 1893 میلادی مسافرت‌های خود به منظور ترویج افکار و عقایدش را آغاز کرد و توانست افراد زیادی را در اروپا و امریکا گرد خود جمع کند.
11. افکار و عقایدی که از سوی سوامی ویوکاناندا منتشر می‌شد آمیخته‌ای از «عقاید هندو»، «عقاید و ریاضت‌های یوگا»، «عقاید فیلسوفان غربی» و «برخی از عقاید مسیحیّت» بود. علّت مورد استقبال قرار گرفتن این عقاید از سوی مردمان اروپا و امریکا آن بود که سوامی در زمانیکه تمام بشریّت پس از یک دوران دوری از دین، تشنه دریافت مسائل معنوی و کسب آرامش بود، این عقاید را که با پیشینه ذهنی مردم از دین مطابقت داشت، به ایشان عرضه کرد. البتّه در این میان، نباید نقش کلیدی رسانه‌های غربی را که پس از سخنرانی وی در پارلمان ادیان شیکاگو، به شدّت از او تمجید و حمایت کردند، فراموش کرد.  

نویسنده : محمدحسن نجاری

مقدمت گرامی باد

بیا بیا که شمیم بهار می‏آید

***
دل رمیده ما را قرار می‏آید

***
سر از افق بدرآورد صبح آزادی

***
سرود فتح و ظفر زین دیار می‏آید

***
بیا که شد سپری دوره تباهی‏ها

***
زمان سروری و اقتدار می‏آید

***
گریخت ظالم و برچیده شد بساط ستم

***
نهال حق و عدالت به بار می‏آید

***
بیا که گر رود اهریمن از وطن بیرون

***
فرشته از طرف کردگار می‏آید

***
خوش آمدی به وطن مقدمت گرامی‏باد

***
صدای هلهله از هر گذار می‏آید

پانزده توصیه حاج آقا دولابی

 

1. هر وقت در زندگی‌ات گیری پیش آمد و راه بندان شد، بدان خدا کرده است؛ زود برو با او خلوت کن و بگو با من چه کار داشتی که راهم را بستی؟ هر کس گرفتار است، در واقع گرفته ی یار است.

2.زیارتت، نمازت، ذکرت و عبادتت را تا زیارت بعد، نماز بعد، ذکر بعد و عبادت بعد حفظ کن؛ کار بد، حرف بد، دعوا و جدال و… نکن و آن را سالم به بعدی برسان. اگر این کار را بکنی، دائمی می شود؛ دائم در زیارت و نماز و ذکر و عبادت خواهی بود.

3.اگر غلام خانه‌زادی پس از سال ها بر سر سفره صاحب خود نشستن و خوردن، روزی غصه دار شود و بگوید فردا من چه بخورم؟ این توهین به صاحبش است و با این غصه خوردن صاحبش را اذیت می کند. بعد از عمری روزی خدا را خوردن، جا ندارد برای روزی فردایمان غصه دار و نگران باشیم.

4. گذشته که گذشت و نیست، آینده هم که نیامده و نیست. غصه ها مال گذشته و آینده است. حالا که گذشته و آینده نیست، پس چه غصه ای؟ تنها حال موجود است که آن هم نه غصه دارد و نه قصه.

5.موت را که بپذیری، همه ی غم و غصه ها می رود و بی اثر می شود. وقتی با حضرت عزرائیل رفیق شوی، غصه هایت کم می شود. آمادگی موت خوب است، نه زود مردن. بعد از این آمادگی، عمر دنیا بسیار پرارزش خواهد بود. ذکر موت، دنیا را در نظر کوچک می کند و آخرت را بزرگ. حضرت امیر علیه السلام فرمود:یک ساعت دنیا را به همه ی آخرت نمی دهم. آمادگی باید داشت، نه عجله برای مردن.

6.اگر دقّت کنید، فشار قبر و امثال آن در همین دنیاقابل مشاهده است؛ مثل بداخلاق که خود و دیگران را در فشار می گذارد.

7.تربت، دفع بلا می‌کند و همه ی تب ها و طوفان ها و زلزله ها با یک سر سوزن از آن آرام می شود. مؤمن سرانجام تربت می‌شود. اگر یک مؤمن در شهری بخوابد، خداوند بلا را از آن شهر دور می‌کند.

8.هر وقت غصه دار شدید، برای خودتان و برای همه مؤمنین و مؤمنات از زنده ها و مرده ها و آنهایی که بعدا خواهند آمد، استغفار کنید. غصه‌دار که می‌شوید، گویا بدنتان چین می‌خورد و استغفار که می‌کنید، این چین ها باز می شود.

9. تا می گویم شما آدم خوبی هستید، شما می گویید خوبی از خودتان است و خودتان خوبید. خدا هم همین طور است. تا به خدا می گویید خدایا تو غفّاری، تو ستّاری، تو رحمانی و…خدا می فرماید خودت غفّاری، خودت ستّاری، خودت رحمانی و… . کار محبت همین است.

10.با تکرار کردن کارهای خوب، عادت حاصل می شود. بعد عادت به عبادت منجر می شود. عبادت هم معرفت ایجاد می کند. بعد ملکات فاضله در فرد به وجود می آید و نهایتا به ولایت منجر می شود.

11.خدا عبادت وعده ی بعد را نخواسته است؛ ولی ما روزی سال های بعد را هم می خواهیم، در حالی که معلوم نیست تا یک وعده ی بعد زنده باشیم.

12. لبت را کنترل کن. ولو به تو سخت می گذرد، گله و شکوه نکن و از خدا خوبی بگو. حتّی به دروغ از خدا تعریف کن و این کار را ادامه بده تا کم کم بر تو معلوم شود که به راست ی خدا خوب خدایی است و آن وقت هم که به خیال خودت به دروغ از خدا تعریف می کردی، فی الواقع راست می گفتی و خدا خوب خدایی بود.


13.ازهر چیز تعریف کردند، بگو مال خداست و کار خداست. نکند خدا را بپوشانی و آنرا به خودت یا به دیگران نسبت بدهی که ظلمی بزرگ تر از این نیست. اگر این نکته را رعایت کنی، از وادی امن سر در می آوری. هر وقت خواستی از کسی یا چیزی تعریف کنی، از ربت تعریف کن. بیا و از این تاریخ تصمیم بگیر حرفی نزنی مگر از او. هر زیبایی و خوبی که دیدی رب و پروردگارت را یاد کن، همانطور که امیرالمؤمنین علیه السلام در دعای دهه‌ی اول ذیحجه می فرماید: به عدد همه چیزهای عالم لا اله الا الله

14.دل های مؤمنین که به هم وصل می‌شود، آب کُر است. وقتی به علــی علیه السّلام متّصل شد، به دریا وصل شده است…شخصِ تنها ، آب قلیل است و در تماس با نجاست نجس می شود ، ولی آب کُر نه تنها نجس نمی شود ، بلکه متنجس را هم پاک می کند.”

15.هر چه غیر خداست را از دل بیرون کن. در “الا"، تشدید را محکم ادا کن، تا اگر چیزی باقی مانده، از ریشه کنده شود و وجودت پاک شود. آن گاه “الله"را بگو همه ی دلت را تصرف کند.

منبع: سایت مشرق نیوز

خیار خصال النساء ، شرار خصال الرجال !!!

 

حوزه علمیه الزهرا (سلام الله علیها ) کازرون امروز میزبان حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای وزیری ـ مبلّغ بین المللی و دعوت شده از قم ـ بود.

در این جلسه استاد وزیری حدیث گوهربار امیرالمؤمنین ( علیه السلام ) را که فرمود :

(خیار خصال النساء ، شرار خصال الرجال : الزهو و الجبن و البخل.)

(بهترین ویژگی های زنان ، بدترین ویژگی های مردان است: تکبر و ترس و بخیل بودن)

برای طلاب بیان نمودند و در ذیل تفسیر این حدیث که از کلمات قصار نهج البلاغه است نکاتی همچون :

1-دلایل لزوم تکبر زنان در مقابل مردان

2-حجاب ، مانعی در برابر دسترسی دشمنان

3-ترس زنان از مردان بی ایمان

4-بخیل بودن خانمها و قناعت برای همسرشان

5-ناپسند بودن این صفتها برای مردان و

را خاطرنشان کردند.ایشان در ادامه به بررسی برخی از آداب و آفات طلبگی برای طلاب جدید الورود پرداختند.

 

نویسنده : یاس نبوی

اخلاق که می توانیم داشته باشیم...

مقام معظم رهبری(مد ظله العالی): بروید سراغ مخاطبان، زبان ویزه او را پیدا کنید اگر دیدید سخت است یک راه میانبر داریم و آن زبان خوش است اگر پول نداریم، اخلاق که می توانیم داشته باشیم. با اخلاق بروید سراغ این جوانها آن وقت تبلیغ انجام خواهد شد.

  

   

از لحاظ معارف و تبلیغات دینی خیلی در وسعت قرار خواهیم گرفت اگر...

مقام معظم رهبری(مدظله العالی): اگر بتوانیم در کل کشور پانصد زن عالمه، مفسره و دانای معارف اسلامی در حد آن خانم( بانو مجتهده اصفهانی) داشته باشیم به نظر می رسد که ما از لحاظ معارف و تبلیغات دینی خیلی در وسعت قرار خواهیم گرفت و این خیلی مهم است.

 

سپاسگزاری از همسر

زن که تمام تلاش خود را وقف زندگی خانوادگی کرده است، سزاوار تقدیر و تشکر از سوی شوهر می باشد.

امام صادق(علیه السلام)می فرماید: در تورات نوشته است: سپاسگزاری کن از کسی که به تو احسان کرد و احسان کن به کسی که از تو سپاسگزاری کرد، زیرا نعمت ها با سپاسگزاری پایدارند و با نا سپاسی نا پایدار .                               کلینی/ جلد2/ صفحه166

 

  

 

اگر امروز مواظب لقمه غذایت نباشی!

 

اگر امروز مواظب لقمه غذایت نباشی!

فردا مجبوری مواظب

-حجاب دخترت

-غیرت پسرت

-حیای همسرت

و…

باشی زیرا لقمه ی حرام شروع کننده همه مصیبت هاست.

امام خامنه ای(مد ظله العالی): روحانیت، اولین و مهمترین وظیفه اش این است...

امام خامنه ای (مد ظله العالی): امروز فضای مجازی یک صحرای بی پایانی است که از همه طرفش می شود حرکت کرد؛… هر یک نفری که بتواند با رایانه کار بکند یک رسانه است. می نشینندپخش می کنند شبهات را، حرف ها را، جوان های مؤمن را، جوان های سالم را گمراه می کنند. این ها را باید شناخت. چه کسی بایستی بیاید وسط میدان و سینه سپر کند و مانع بشود از گمراهی جوانان؟ به عهده ی چه کسی است اینکار؟ جامعه ی علمی و مذهبی، یعنی روحانیت، اولین وظیفه اش این است؛ مهم ترین وظیفه اش این است.     بیانات، 1395/6/16