ساده زیستی باعث آرامش روح و روان

ساده زیستی باعث آرامش روح و روان گشته و شادی و نشاط را برای بقیه اعضای خانواده به ارمغان می‌آورد.

نشست اخلاقی تربیتی « طلبه و ایجاد آرامش و نشاط در خانواده » درمدرسه علمیه الزهرا (سلام الله علیها) شهرستان کازرون برگزار شد:

به گزارش پايگاه «خبري اطلاع رساني حوزه‌هاي علميه خواهران» نشست اخلاقی تربیتی « طلبه و ایجاد آرامش و نشاط در خانواده طلاب» با حضور طلاب در مدرسه علميه خواهران الزهرا(س) كازرون برگزار شد.

در این نشست«حجت‌الاسلام قاسم بياتي» مبلغ حوزه ضمن بيان راه‌های ايجاد شور و نشاط در خانواده

باتوجه به آیه 189سوره اعراف و 21سوره روم زن، مایه آرامش همه جانبه همسر و فرزندان است؛ این آرامش و نشاط از آنجا بدست می آید که زن و مرد مایه‌ی نشاط، شکوفایی و کمال یکدیگر باشند.

ایشان گفت: این آرامش شامل آرامش از تلاطم روحی، هیجان غریزه، شکست‌ها، اشتباهات، آرامشی که آسایش جسم و صفای روح را تأمین می‌کند و می توان با مطالعه زندگی بزرگانی همچون علامه طباطبایی فهمید که خلق اثر ارزشمندی مانند تفسیر المیزان مرهون فداکاری و اداره هوشمند خانه و خانواده توسط همسر ایشان است.

وی در ادامه آثار آرامش در زندگی خانوادگی را استحکام خانواده، ارضای نیازهای عاطفی فرزندان، رشد فکری، دینی و فرهنگی خانواده، تأمین امنیت و … برشمردند.  

ایشان صبر در برابر مشكلات، قناعت و ساده زيستي، تفريح سالم و ورزش را مهم‌ترین راه‌های ایجاد نشاط دانسته و گفت: يكي از آسيب‌هاي طلبگي براي فررزندان ممكن است، جلوگيري از بعضي لذت‌‌ها و تفريحات باشد؛ تفريح براي زندگي مخصوصا فرزندان طلاب لازم است چرا كه احساس نكنند دين باعث محدوديت مي‌شود.

ايشان از طلاب خواست داشتن آرامش و نشاط را اول از خودشان شروع كنند بعد به ديگران و اعضاي خانواده انتقال دهند.  

حجت‌الاسلام بياتي بیان داشت: قدرت جسمی و نشاط جسمی باعث قدرت و نشاط روحی می‌گردد. اگر تن آدم ضعیف باشد، روحش  هم ضعیف و پژمرده می‌گردد. طلبه‌ای که نشاط روحی ندارد، خانواده را هم افسرده می‌کند.

وی گفت: انسان هرچه به تعلقات دنیا دل بندد، روزگار او را  بیشتراذیت می‌کند و گذشتن از دنیا و رفتن به آخرت سخت‌تر می‌شود. ساده زیستی باعث آرامش روح و روان گشته و از خیلی از نگرانی‌ها زن را مصون می‌ دارد و شادی و نشاط را برای بقیه اعضای خانواده به ارمغان می‌آورد.

ایشان در پایان بر اساس تقسیم بندی راه‌کارها به اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی به تبیین هرکدام از این راه‌کارها همراه با مثال پرداخت و سپس به سوالات طلاب پاسخ داد.

 

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.