نشست پژوهشي اهميت و جايگاه پژوهش

 در مدرسه علميه الزهرا كازرون در تاريخ 29/6/1396 برگزار شد.

در اين جلسه «جناب آقاي دكتر توانا» يه بررسي ضرورت و اهميت پژوهش ، نقش و جايگاه و تاثير آن در بهبود وضعيت علمي و سطح دانايي و پيشرفت كشور پرداختند. ايشان گفتند:  سنجش سطح دانایی به میزان تولید و مصرف اطلاعات و گسترش دانایی به دسترسی سریع و آسان به منابع علمی موثق وابسته است. دانسته‌های ما یا با مطالعه منابع اطلاعاتی موجود و یا بنا به پژوهش‌هایی که خود انجام می‌دهیم، به دست می‌آید.

وي در ادامه افزود: شخصی که به شیوه‌های گوناگون پژوهش می‌‌کند، پژوهشگر (محقق) نامیده می‌شود. سنجش سطح دانایی به میزان تولید و مصرف اطلاعات و گسترش دانایی به دسترسی سریع و آسان به منابع علمی موثق وابسته است. دانسته‌های ما یا با مطالعه منابع اطلاعاتی موجود و یا بنا به پژوهش‌هایی که خود انجام می‌دهیم، به دست می‌آید. پژوهشگر با نگاهی نقادانه و موشکافانه به پیرامون خود می‌نگرد و برای رفع مشکلات جامعه و ارائه بهترین راهکارهای عملی، اطلاعات موثقی در اختیار متولیان امور قرار مي دهد.

ایشان در ادامه چند راهكار براي رفع پژوهش گريزي طلاب ارائه كردند: الف – از لحاظ ساختاري كه نياز به يك برنامه ريزي دقيق و منسجم از سوي مسئولين حوزه  در زمينه پژوهش ميباشد ب – از لحاظ فردي بايد در طلاب ايجاد علاقه و انگيزه از طريق تشويق و حمايت از پژوهشگران موفق ، مطالعه عميق و موشكافانه، كسب مهارتهاي لازم براي انجام  پژوهش و از همه مهمترطلبه بايد  هدف خود را از درس خواندن و كسب علم مشخص كند . در آخر ايشان به معرفي چند كتاب پژوهش محور از جمله كتاب دكتر مريم سيف و آقاي حافظ نيا پرداختند و به سوالات طلاب پاسخ دادند.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.