اين گنج پاياني ندارد

  

 

2- آگاهی از مطالب روز

یکی دیگر از فوائد مطالعه غیر درسی آشنایی با مسائل جامعه و روز است .فقه و اصول و یا هر درس دیگر حوزه برای ساخت زیربنای فکری هر طلبه لازم و ضروری ست اما آشنایی با دیگر موضوعات مانند جامعه شناسی و یا روان شناسی و یا سیاست هرکدام در جایگاه خود بسیار مهم و ارزشمندند و هر طلبه می تواند با مطالعه کتاب هایی پیرامون این قبیل موضوعات خود را برای هرچه بهتر انجام دادن رسالت طلبگی آماده کند . در تبلیغ دین در هرجا و هر موقعیتی شاید دروس اصلی حوزه کارساز و چاره ساز نباشند و این اندوخته مطالعاتی طلبه است که به داد او رسیده و در تبلیغ دین به او کمک می کند.

موضوعات مختلفی که در تبلیغ مورد سوال قرار می کید معمولا از کتب درسی نیست و اطلاعات عمومی مبلغان است که می تواند پاسخگوی این گونه نیاز ها باشد. کتاب های عمومی با موضوعات مختلف باید مطالعه شود تا ذهن فرد مبلغ آماده رفع نیاز های ضروری و غیر ضروری مردم گردد.

 از جهت دیگر نسل امروز و جوانان این ایام بیتشر درگیر شبهه هایی هستند که هرچند پاسخ آن ها را می توان در کتب درسی حوزه نیز یافت اما باید مطالعه بیشتر داشت تا بتوان بدون هیچ گونه دغدغه ای به این قبیل شبهات پاسخ داد.

رهبر عزیز می فرماید: “الان ترویج دین در میان مردم و نسل جوان با ترویج دین در صد سال پیش به کلی متفاوت است. شما اگر کتاب و استدلال صد سال پیش را جلوی جوانان امروز بگذارید، دل آنان را جذب نخواهد کرد . امروز مسائل و شبهات و افکار جدید مطرح است آن کسی که می خواهد اسلام را مورد حمایت قرار بدهد باید فکر و ابتکار جدید و صلاحیت های لازم را برای برخورد با شبهات در خودش به وجود بیاورد” کتاب و کتابخوانی، نگرش های موضوعی 3، در آیینه رهنمودهای مقام معظم رهبری، ص111

با مطالعه کتب غیر درسی ذهن طلبه بسته و یک سویه بار نیامده و بر مطالب مختلف اشراف خواهد داشت. مطالعات آزاد باعث ورود موضوعات و مطالب مختلف به ذهن و در نتیجه جولان ذهن و پردازش مطالب می شود. همچنین از جمود و بسته بودن و نگرش تک بعدی طلبه جلوگیری خواهد کرد.

ادامه دارد…

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.