موضوع: "خانواده"

#تلگـرانہ

#سریال‌های_ترکیه‌ای

1- ﺩﺭ ﺗﻤﺎﻣﯽ ﺳﺮﯾﺎﻟﻬﺎ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻋﺎﺩﯼ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻫﻢ ﺑﻪ ﺭﺍﺣﺘﯽ ﻣﺮﺗﮑﺐ ﻗﺘﻞ ﯾﺎ ﺗﺠﺎﻭﺯ ﺑﻪ ﺩیگرﺍﻥ ﻣﯽﺷﻮﻧﺪ.

2- ﺩﺭ ﺗﻤﺎﻣﯽ ﺳﺮﯾﺎﻟﻬﺎ ﺣﺪﺍﻗﻞ ﯾﮏ ﺯﻥ ﻣﺘﺎﻫﻞ ﺍﺯ ﻣﺮﺩ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﺣﺎﻣﻠﻪ ﺍﺳﺖ!

3- ﺩﺭ ﺗﻤﺎﻣﯽ ﺳﺮﯾﺎﻟﻬﺎ ﺍﮐﺜﺮﺍً ﻋﺪﻩﺍﯼ ﻣﺸﻐﻮﻝ ﺷﯿﺎﺩﯼ، ﺍﺧﺎﺫﯼ، ﺗﺠﺎﻭﺯ، ﻗﺘﻞ ﻭ ﯾﺎﻏﯽﮔﺮﯼ ﻫﺴﺘﻨﺪ!

4- ﺩﺭ ﺗﻤﺎﻣﯽ ﺳﺮﯾﺎﻟﻬﺎ ﺣﺪﺍﻗﻞ ﯾﮏ ﮐﻮﺩﮎ ﺣﺮﺍﻣﺰﺍﺩﻩ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ ﮐﻪ ﭘﺪﺭ ﻭﺍﻗﻌﯿﺶ ﻣﺸﺨﺺ ﻧﯿﺴﺖ!

5- ﺩﺭ ﺗﻤﺎﻣﯽ ﺳﺮﯾﺎﻟﻬﺎ ﻫﻤﻪ ﺑﻪ ﻫﻤﺪﯾﮕﺮ ﺩﺭﻭﻍ ﻣﯿﮕ‌ﻮﯾﻨﺪ ﻭ ﮐﻤﺘﺮ ﻓﺮﺩﯼ ﺭﺍ ﻣﯿﺘﻮﺍﻥ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﺮﺩ ﮐﻪ ﯾﮏ ﮐﻼﻡ ﺳﺨﻦ ﺭﺍﺳﺖ ﺑﮕﻮﯾﺪ!
 #سریال‌های_ترکیه‌ای:

? ﺑﯽﺩﻟﯿﻞ ﻧﯿﺴﺖ ﮐﻪ ﮐﺸﻮﺭﯼ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺗﺮﮐﯿﻪ ﻧﻨﮕﯿﻦﺗﺮﯾﻦ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻣﯿﺎﻥ ﻣﻠﺖﻫﺎﯼ ﺟﻬﺎﻥ ﺍﺯ ﺧﻮﺩ ﺑﻪ ﯾﺎﺩﮔﺎﺭ ﮔﺬﺍﺷﺘﻪ ﺍﺳﺖ:

1- ﻗﺘﻞﻋﺎﻡ 1 ﻣﯿﻠﯿﻮﻥ ﯾﻮﻧﺎﻧﯽ.
2- ﻗﺘﻞﻋﺎﻡ 1.5 ﻣﯿﻠﯿﻮﻥ ﺍﺭﻣﻨﯽ.
3- ﻗﺘﻞﻋﺎﻡ ﺁﺷﻮﺭﯾﺎﻥ.
4- ﻗﺘﻞﻋﺎﻡ ﮐﺮﺩﻫﺎﯼ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ ﺗﺒﺎﺭ.
5- ﻗﺘﻞﻋﺎﻡ ﺑﯿﺶ ﺍﺯ 40 ﻫﺰﺍﺭ ﺷﯿﻌﻪ ﻋﻠﻮﯼ.
6- ﺣﻤﺎﯾﺖ ﺍﺯ ﺗﺮﻭﺭﯾﺴﺖﻫﺎﯼ ﺩﺍﻋﺶ ﻭ ﺩﺳﺖ ﺩﺍﺷﺘﻦ ﺩﺭ ﻣﺮﮒ 200 ﻫﺰﺍﺭ ﺷﻬﺮﻭﻧﺪ ﺳﻮﺭﯾﻪﺍﯼ ﻭ …
ﺗﻨﻬﺎ ﺑﺨﺸﯽ ﺍﺯ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﺳﺮﺍﺳﺮ ﻗﺘﻞ، ﻏﺎﺭﺕ، ﺟﻨﺎﯾﺖ ﺍﯾﻦ ﮐﺸﻮﺭ و حکومت عثمانی ﺍﺳﺖ.

ﺧﻮﺩﺗﺎﻥ ﻭ ﮐﻮﺩﮐﺎﻧﺘﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻣﻌﺮﺽﺗﻤﺎﺷﺎﯼ ﺍﯾﻦ سریال‌های ﻏﯿﺮﺍﺧﻼﻗﯽ ﻭ ﻏﯿﺮﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﻗﺮﺍﺭ ﻧﺪﻫﯿﺪ❌
ﺯﻳﺮﺍ ﺩﺭ ﺑﻠﻨﺪ ﻣﺪﺕ ﻣﯿﺘﻮﺍﻧﺪ اثرات #ویرانگرانه‌ای بر #اخلاق_خانواده داشته باشد.

 

#جایگاه_و_ارزش_زن

برشی از یک کتاب

زنان در دوران جاهلیت از جایگاه بسیار پایینی برخوردار بودند و در ردیف اموال مردان قرار داشتند . حتی بعضی از مسلمانان برجسته نیز این رفتار سخت و تند را با زنان خود داشته اند ، ولی به نظر می رسد که محمد بسیار هوشیارانه از همراهی زنان و استفاده از تجربیات و ابراز محبت های آنان برای آرامش بیشتر سود می جسته است . در سال های پس از بعثت این رفتار بزرگوارانه و توأم با مدارای او نسبت به زنان ، حتی نزدیک ترین یاران او را نیز به اشتباه انداخته بود . به هر حال ؛ به طور مسلم او آن شهوت ران فاسدی نبود که غرب در طول تاریخ سعی در ارائه شخصیت او نموده است . او به زن به عنوان موجودی که خداوند او را برای آرامش مرد آفریده می نگریست . موجودی که باید دوست داشته شود و دوست بدارد .

? محمد ، کارن آرمسترانگ ، ص ۱۱۴

#تربيت_فرزند

?

? همیشه کارهای ساده ای در منزل وجود دارد که بتوان انجام آنها را به کودک محول کرد.

?با این کار شما پیام بسیار مهمی به فرزند خود می دهید، به او می گویید که عضوی مفید از خانواده است.

?علاوه برآن مسئولیت پذیری را به کودک خود می آموزید.

#همسرانه

   

#هردوبخوانیم

*? برای همسرتان بیشتر از فرزندان ارزش قائل شوید و کاری کنید که بچه‌ها بدانند شما اول از همه به همسرتان توجه دارید.

#انتقاد_كلي_ممنوع

? #انتقاد_کلّی‌ومبهم_ممنوع

? از انتقادهای کلّی و مبهم خودداری کنید. جملاتی مثل «احساس می‌کنم رابطه ما #سرد شده است»، «من ناراضی‌ام»، «شدیداً دلخورم»؛ بسیار کلّی و #مبهم است و همسر شما را در جهت‌های زیادی به #فکر وا می‌دارد که ممکن است فرسنگ‌ها با نظر و انتقاد شما فاصله داشته باشد.
? همسران باید سعی کنند #مصداق مشکل یا موردی را که منجر به دلخوری و کدورت‌ شده است، به‌صورت بسیار ریز و #جزئی بیان کنند؛ چون در این صورت است که همسر شما متوجه #اصل موضوع شده و می‌فهمد چه چیزی را باید تغییر دهد یا اصلاح کند.
? مثلا به‌جای این که بگویید: «من ناراحت و دلخورم،» بگویید «من به‌خاطر این که از من #تشکر نمی‌کنی دلخورم.»

#غیبت_خانواده_همسر_ممنوع

 

 

 

? از صحبت کردن ناشایست پشت سر خانواده همسرتان بپرهیزید.
? چون هم باعث اختلافات خانوادگی می‌شود و هم شما را فردی #ضعیف و بی‌تدبیر در حل مشکلات جلوه می‌دهد.
? در نتیجه حس اعتماد به شما بشدت کمرنگ می‌گردد.
? اینکار مجوزی برای همسرتان می‌شود تا او نیز به راحتی پشت سر خانواده شما صحبت کند و نسبت به آنها #کینه به دل بگیرد.

#حرف_باد_هوا_نيست

?در زندگی مشترک، حرف باد هوا نیست، گاهی یک زندگی را بر باد می دهد

?اگرچه برسر زبان ها می‌گویند که «حرف باد هوا» است. اما در زندگی مشترک، حرف خانم و آقا باد هوا نیست بلکه گاهی اوقات یک حرف نسنجیده یک زندگی را بر باد می دهد. حرف مثبت یا منفی، هم اثر «معنوی» دارد هم اثر «روحی».

?اما اثر معنوی حرف مثبت یا منفی خانم؛ گاهی یک حرف مثبت خانم او را تا مقام شهداء بالا می برد. مردى، نزد پيامبر خدا صلى الله عليه و آله آمد و گفت: زنى دارم كه هرگاه وارد [خانه‏] مى‏شوم، به استقبالم مى‏آيد و هرگاه [از خانه‏] خارج مى‏شوم، بدرقه‏ام مى‏كند، و هرگاه مرا اندوهگين مى‏بيند، مى‏گويد: چرا اندوهگينى؟ اگر غمِ روزى‏ات را مى‏خورى، غير تو (خداوند) آن را برايت ضمانت كرده است، و اگر غم آخرتت را دارى، پس خداوند بر اندوهت بيفزايد. پيامبر خدا صلى الله عليه و آله فرمود: «خداوند، كارگزارنى دارد و اين زن، يكى از كارگزاران اوست. براى او نصف پاداش شهيد در نظر گرفته شده است». «جاءَ رَجُلٌ إلى رَسولِ اللّهِ صلى الله عليه و آله، فَقالَ: إنَّ لي زَوجَةً إذا دَخَلتُ تَلَقَّتني، و إذا خَرَجتُ شَيَّعَتني، و إذا رَأَتني مَهموما قالَت: ما يُهِمُّكَ؟ إن كُنتَ تَهتَمُّ لِرِزقِكَ فَقَد تَكَفَّلَ لَكَ بِهِ غَيرُكَ، و إن كُنتَ تَهتَمُّ بِأَمرِ آخِرَتِكَ فَزادَكَ اللّهُ هَمّا. فَقالَ رَسولُ اللّهِ صلى الله عليه و آله: إنَّ للّهِ عُمّالًا و هذِهِ مِن عُمّالِهِ، لَها نِصفُ أجرِ الشَّهيد»(الفقیه، ج3، ص389)

?گاهی یک حرف منفی یک خانم، او را تا جهنم به سقوط می کشاند. وقتی پیامبر به معراج رفت دیدند عده بسیاری از خانم ها در جهنم در وضع اسفناکی هستند از جبرئیل پرسیدند علت عذاب این بانوان چیست؟ جبرئیل گفت ناسپاسی. کدام حرف منفی خانم ها موجب جهنمی شدن آنها شده است؟ جبرئیل گفت: خانمی که در هنگام عصبانیت به همسرش بگوید«در زندگی با تو هیچ خیری ندیدم!» آیا واقعا این خانم در زندگی با همسرش هیچ خیری ندیده هست؟ «عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع: أَيُّمَا امْرَأَةٍ قَالَتْ لِزَوْجِهَا مَا رَأَيْتُ قَطُّ مِنْ وَجْهِكَ خَيْراً فَقَدْ حَبِطَ عَمَلُهَا»(الفقیه،ج3، ص440)؛ « يَا حَوْلَاءُ وَ الَّذِي بَعَثَنِي بِالْحَقِّ نَبِيّاً وَ رَسُولًا لَقَدْ بَعَثَنِي [رَبِّيَ‏] الْمَقَامَ الْمَحْمُودَ فَعَرَضَنِي عَلَى جَنَّتِهِ وَ نَارِهِ فَرَأَيْتُ أَكْثَرَ أَهْلِ النَّارِ النِّسَاءَ فَقُلْتُ يَا حَبِيبِي جَبْرَئِيلُ وَ لِمَ ذَلِكَ فَقَالَ بِكُفْرِهِنَّ فَقُلْتُ يَكْفُرْنَ بِاللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فَقَالَ لَا وَ لَكِنَّهُنَّ يَكْفُرْنَ النِّعْمَةَ فَقُلْتُ كَيْفَ ذَلِكَ يَا حَبِيبِي جَبْرَئِيلُ فَقَالَ لَوْ أَحْسَنَ إِلَيْهَا زَوْجُهَا الدَّهْرَ كُلَّهُ [لَمْ يُبْدِ إِلَيْهَا] سَيِّئَةً قَالَتْ مَا رَأَيْتُ مِنْهُ خَيْراً قَطُّ يَا حَوْلَاءُ أَكْثَرُ النَّارِ مِنْ حَطَبِ سَعِيرِ النِّسَاءِ فَقَالَتِ الْحَوْلَاءُ يَا رَسُولَ اللَّهِ وَ كَيْفَ ذَلِكَ قَالَ لِأَنَّهَا إِذَا غَضِبَتْ عَلَى زَوْجِهَا سَاعَةً تَقُولُ مَا رَأَيْتُ مِنْكَ خَيْراً قَطُّ»(مستدرک الوسائل، ج14،ص244)

?اما اثر روحی، گاهی یک حرف مثبت از آقا، آنچنان اثر روحی دارد که تا آخر عمر از دل و جان خانم پاک نمی شود. «قَولُ الرَّجُلِ لِلمَرأَةِ: «إنّي احِبُّكِ» لا يَذهَبُ مِن قَلبِها أبَدا.»(كافي، ج 5، ص 569)

?البته هر کدام از خانم و آقا که حرف منفی دیگری را باد هوا حساب کنند، بی حساب و کتاب اجر خواهد برد. نشان می دهد چه روح بزرگی پیدا کرده است که از این حرف های منفی و مفت و بی ارزش اثر نمی پذیرد.

#پشتیبانی_محتوایی

#برشی_از_یک_کتاب


#خدا_کیه؟

خدای بزرگ و مهربون ، کسیه که همه عالم رو درست کرده ، ما ، زمین و آسمون ، دریاها و درختان ، گلها و پرنده ها ، همه میوه ها و خوراکی ها ، رودخونه ها و چشمه ها ، خونه ها و کارخونه ها ، کشتی و هواپیما و ماشین ها و هر چی که در این عالم می بینی ، همه رو درست کرده ؛ و بالاتر از همه بهشت رو درست کرده که هر کی آدم خوبی بود ؛ ببره بهشت تا همیشه شاد و خوشحال باشه .
خدای مهربون کسیه که برای این که ما راه درست و خوب رو بفهمیم و خوب زندگی کنیم ، برامون راهنما قرار داده ؛ پیامبران رو فرستاده ، امامانِ خوب رو فرستاده ، برامون کتابِ قرآن رو فرستاده تا گمراه نشیم خدا خیلی مهربونه ، خیلی بخشنده و دوست داشتنیه ؛ از همه دوست داشتنی تره ‌.
ما سعی می کنیم به یادش باشیم ، همیشه ازش تشکر کنیم و همیشه حرفای خدای مهربون رو گوش کنیم و از دشمن خدا دوری کنیم . مگه خدا هم دشمن داره ؟ بله . یکی از مهمترین دشمنان خدا که باید حواسمون باشه گولش رو نخوریم ، شیطونه ! شیطون دوست داره ما رو از بهشت دور کنه. دوست داره ما بد باشیم ، کارهایی می کنه که ما رو عصبانی کنه تا کارهای بد بکنیم و بهشت نریم . به خدا پناه می بریم و دعا می کنیم تا خدا همه رو از شر شیطون حفظ کنه ‌

? شصت پرسش اعتقادی ، سید رضا طباطبایی ، ص۳۳ و ۳۴

#خطر_در_كمين_خانواده



? ابعاد فروپاشی خانواده در برنامه‌های ماهواره‌ای

2⃣1⃣ نا آگاهی از شیوه ها

?شیوه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای ?را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد:
1⃣ شیوه‌های مستقیم و بدون پرده‌پوشی.
2⃣ شیوه‌های غیر مستقیم و فریب‌کارانه.

?برخی از شبکه‌های ماهواره‌ای، به صراحت و بدون هیچ تعارفی آنچه را که به دنبال آن هستند، تبلیغ می‌کنند. شبکه‌های مستهجن و پورنو?، از این دسته هستند؛ امّا برخی از شبکه‌ها، پیام خود را به صورت صریح و مستقیم به مخاطب منتقل نمی‌کنند؛ بلکه با شگردهای رسانه‌ای و روان‌شناسانه، به گونه‌ای عمل می‌کنند که مخاطب را به همان سمت و سویی هدایت کنند که تعیین کرده‌اند.

♦️اینها می‌دانند که بسیاری از مخاطبان ایرانی به آداب ملّی و مذهبی? خود پای‌بند هستند. این آداب با نمایش فیلم‌های ?مستهجن، هیچ سنخیتی ندارد.

☑️حملۀ مستقیم به دین هم با وجود تعهّدات دینی خانوادۀ ایرانی، محکوم به شکست❌ است. از همین رو، این شبکه‌ها از پخش صحنه‌های بسیار مستهجن?، پرهیز کرده، به صورت مستقیم از دین بدگویی نمی‌کنند؛ امّا با شیوه‌های رندانه‌ای زَهر☠️ خود را به پیکر خانواده وارد می‌کنند.

?برخی از شیوه‌های این شبکه‌ها برای رسیدن به اهدافی که پیش از این بیان شد، در پست های بعدی کانال نوشته می شود.

?بشقاب‌های سفره پشت باممان، ص89-90

#عباسی_ولدی

 

#اخلاق_روغنی

 

? وقتی لولای درب، صدای گوش‌خراش می‌دهد به آن روغن می‌زنند. روغن باعث می‌شود صدای جیر جیر درب از بین برود و یا صدای آن بسیار کم شود.
? در زندگی مشترک گاهی رفتارهای زن یا مرد مثل صدای لولای درب، خشن و آزار دهنده است؛ مثل زود عصبانی شدن، بددهنی کردن، بهانه‌گیری زیاد، زورگویی، زخم زبان و …
? یکی از تکنیک‌های بسیار مهم و اساسی برای درمان یا کنترل اینگونه رفتارهای ناملایم،# اخلاق_روغنی یعنی رفتار نرم، مدارا کردن، محبّت، مهربانی، سازگاری، کوتاه آمدن و ایثار است که نقش بسیار اثرگذاری دارد.
? نکته‌ی مهم این است که در مواجهه با بسیاری از رفتارهای خشن و نامناسب همسر، نحوه بکارگیری اخلاق روغنی نیاز به آموزش و راهنمایی مشاور خانواده دارد. چرا که تکنیکهای کلامی و رفتاری زیادی وجود دارد که با آموزش آنها با سرعت بیشتری به نتیجه خواهید رسید. از آموزش این تکنیک‌های معجزه‌آسا غافل نشوید.

#دومینوی_شیطانی



? در بازی دومینو چندین قطعه‌ی مستطیلی شکل به حالت ایستاده و پشت سر هم قرار می‌گیرند که با افتادن اولین قطعه، قطعه‌های دیگر‌ نیز به ترتیب می‌افتند.
? گاه در زندگی مشترک، رفتارهای منفی زن و مرد همچون سیستم بازی دومینو و با کمک وسوسه‌ی شیطان ادامه‌دار می‌گردد.
? به طور‌ مثال زن یا مرد می‌گوید چون همسرم جلوی دیگران به من بی‌احترامی کرد منم جواب او را دادم و تحقیرش کردم. یا مثلاً چون مرا خانه‌ی پدرم نبردی منم خانه‌ی مادرت نمی‌آیم!
? سیستم دومینوی شیطانی گاه در بگو مگوها باعث تخریب‌های سنگین و کینه‌های طولانی می‌گردد.
? بهترین راهکار این است که با دیدن رفتار منفی همسرتان، به هیچ عنوان درصدد تلافی برنیایید چرا که شیطان، شما را وارد ورطه‌ی وحشتناکی خواهد کرد و زخم‌های عمیقی بر روابط شما وارد می‌کند.
? احسان در برابر بدی همسر، محبّت، احترام، فرو بردن خشم و صبوری و نیز مراجعه به مشاور دینی می‌تواند گذشته‌ی شما را ترمیم و اصلاح کرده و زندگی شما را زیبا کند.