درک بهتر ماه رمضان

راهکارهای درک بهتر ماه مبارک رمضان؛توصیه های آیت الله مظاهری:

1_پرهیز از غذای حرام و شبهه ناک

مراقب باشید لااقل در ماه مبارک رمضان غذای حرام و شبهه ناک نخورید.خداوند به کسی که در شکم او غذای حرام وجود دارد؛نظر لطف نمیکند.عبادات چنین کسی ممکن است از نظر ظاهری صحیح باشد ولی مورد قبول و پذیرش خداوند سبحان واقع نمیشود.

2_ارتباط با خداوند از طریق انس با نماز جماعت و قرآن و دعا

در وقت نماز؛همه جا باید تعطیل باشد و مساجد مملو از جمعیت مسلمانان باشد.عدم اهمیت به نماز یعنی شلوغ بودن خیابان و مراکز تفریحی و سایر مکان ها در وقت نماز و خلوت بودن مساجد؛ننگ بزرگی برای مسلمین محسوب میشود و مورد مذمت و نکوهش قرآن کریم میباشد.

3_رسیدگی به دیگران

همه باید به هر اندازه که میتوانند به مستمندان رسیدگی کنند.از ما انتظار نمیرود که مثل اهل بیت سلام الله علیهم از افطار خود بگذریم و به دیگران ببخشیم ولی وظیفه داریم که تشریفات و تجملات را حذف کنیم و بجای آن از نیازمندان دستگیری نماییم.

4_اجتناب از گناه

در ماه مبارک رمضان چشم و گوش و زبان خود را کنترل کنید.از نگاه های آلوده بپرهیزید.از دیدن فیلم ها و برنامه های حرام و بیهوده در ماهواره و اینترنت و تلویزیون دوری گزینید.غنا و موسیقی و حرف های حرام و بیهوده نشنوید.غیبت نکنید.تهمت نزنید.شایعه پراکنی نکنید.دروغ نگویید و به کسی توهین نکنید.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.