چاره سازی توسل به اولیای دین

توسل به اولیای دین در همه حال چاره ساز است

و لو انهم اذ ظلموا انفسهم جاءوک فاستغفروا الله و استغفر لهم الرسول لوجدوا الله توابا رحیما(64_نساء)

در این آیه راه بازگشت را به روی گناهکاران و آنها که به نحوی از انحاء مرتکب گناهی شدند؛گشوده و به یکی روش های توبه که تضمین قبولی در آن شده اشاره میکند که اگر گنه کار نادمی به رسول خدا صلوات الله علیهم پناهنده شده و در پیشگاه او از خداوند بخشنده طلب عفو و بخشش نماید رسول خدا نیز دست به دعا برداشته و برای او درخواست آمرزش نماید خداوند خواسته او را اجابت کرده و گنه کار را میبخشد.

دو نکته:

1_از این آیه پاسخ کوبنده ای است به کسانی که توسل جستن به پیامبر صلی الله علیه و آله و یا امام علیه السلام را یک نوع شرک میپندارند؛زیرا این آیه به وضوح میگوید که آمدن به سراغ پیامبر صلی الله علیه و آله و او را در پیشگاه الهی شفیع قرار دادن و وساطت و استغفار او برای گنه کاران موثر است و موجب پذیرش توبه و نزول رحمت الهی است.

2_همان گونه که از آیه بدست می آید و ما به آن معتقدیم؛پیامبر صلی الله علیه و آله آمرزنده گناه نیست؛او تنها میتواند از خدا طلب آمرزش کند.این آیه پاسخ دندان شکنی است به آنها که منکر این گونه؛وساطت هستند.

منبع:تفسیر نمونه ج 3 ص 451

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.