گزارش كارگاه فيش برداري

كارگاه فيش برداري ويژه ساعات پژوهشي از تاريخ  05/07/1396 لغايت  15/07/1396 با حضور استاد گرامي “حجت الاسلام بياتي” مدعو از قم به مدت 8 ساعت در مدرسه علميه الزهرا (سلام الله عليها) برگزار شد.

“حجت الاسلام بياتي” ابتدا اهميت و كاربرد فيش برداري را براي طلاب بيان و در اين راستا به سخن گهرباري از معصومين اشاره كرد ازجمله اين احاديث سخن رسول گرامي اسلام است كه فرمودند:

«قَیِّدُوا الْعِلْمَ بِالْکِتِابَةِ  دانش را با نگارش در بند آورید و در اختیار خود گیرید.» تحف العقول، ص36

  امام صادق نیز در باره ارزش و اهمیت نوشتن مى فرمایند:

«أُکْتُبُوا فَإِنَّکُمْ لاتَحْفَظُونَ حَتّی تَکْتُبُوا. بنویسید که تا ننویسید مطالب را حفظ و نگه دارى نمى کنید.» (وسائل الشيعه، ج‏18، ص‏59).

ايشان در ادامه به بيان آشنايي با مهارتهاي قبل از فيش نويسي مانند منبع شناسي، موضوع شناسي، مطالعه مؤثر، تلخيص و يادشت برداري ،  تعريف فيش، روش فیش بردارى، انواع فيش برداري، روش طبقه بندي، اصول و نكات فيش برداري و چگونگي بازيابي فيشها  پرداخت.

وي در ادامه  با استفاده ازpower point  هاي تهيه شده انواع فيشها، معايب و مزاياي هر كدام را به تفصيل نشان و  توضيح داده و فيش هاي ارائه شده از سوي طلاب را مورد بررسي قرار داد.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.