تأثیرات اشتغال نامناسب زنان بر خانواده با رویکرد اسلامی

 

           امروزه با پیشرفت جوامع و پیچیده تر شدن نیاز های اجتماعی، نیاز به حضور و فعالیت زنان در عرصه های اجتماعی آنان بیشتر احساس می شود و عواملی همچون تحصیلات، تکامل جویی و …. با عث تشدید این حضور می شود و از طرف دیگر پذیرش دو نقش یعنی نقش مادری و همسری در کنار اشتغال فشار مضاعفی را به آنان وارد می کند که باعث مشکلات روحی و روانی برای آنها و در نتیجه تأثیر بر خانواده و اجتماع خواهد داشت.

         بر اساس تعالیم اسلام زنان در صورتی می توانند به اشتغال بپردازندکه عفت عمومی و دیگر شرایط، احکام و قوانین را رعایت کنند و منافاتی با حفظ کیان خانواده نداشته باشد. به دلیل تفاوت های طبیعی مانند تفاوت در روحیات و از نظر شخصیت و توان جسمی که بین زن و مرد وجود دارد؛ چرا که اشتغال نامناسب زنان باعث مشکلاتی چون بی کاری مردان و اثر گذاری بر تربیت فرزندان و تعاملات خانوادگی در ارتباط با همسر خواهد داشت و همه ی این ها زمینه را برای فروپاشی خانواده آماده می کند. اما زنان می توانند با تدبیر و برنامه ریزی دقیق و انتخاب درست علاوه بر حفظ کیان خانواده تأثیر به سزایی در رشد اقتصاد خانواده و جامعه داشته باشد.

 

 

 

 

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.