چند نکته استفاده از Word

 

قابلیّت Auto Text

اگر یک عبارت یا جمله به صورت تکراری در متن استفاده می شود، جهت صرفه جوئی در زمان تایپ؛ می توانید با استفاده از قابلیّت Auto Text تنها با درج چند حرف اوّل از آن عبارت یا جمله، بصورت خودکار آن را جایگزین کنید. برای این منظور ابتدا جمله یا عبارت مورد نظرتان را انتخاب کنید، سپس کلیدهای Alt+F3 را از کیبرد فشار دهید.

 در قسمت Name مخفف عبارت مورد نظرتان را تایپ و OK کنید. حالا در هر قسمت از متن که مخفف عبارت مورد نظرتان را تایپ کنید؛ بلافاصله(یعنی بدون زدن کلید Space) با فشردن کلید Enter یا F3  کلّ عبارت جایگزین میشود.

قابلیّت Key Tips

اگر هنگام استفاده از Word ، موس (Mouse) شما خراب شود و یا اصلاً موس نداشته باشید، برای کار با منوهای Word با مشکلات زیادی روبرو خواهید شد، امّا با استفاده از قابلیّت Key Tips در Word براحتی می توانید از منوها و آیتم های موجود در آنها استفاده نمائید. برای این منظور کافیست کلید Alt را از کیبرد فشار دهید، با این کار به هر یک از منوها یک حرف اختصاص و نمایش داده می شود.

حالا با فشردن هر یک از حروف های نمایش داده شده، تمام آیتم های موجود در آن منو، در دسترس قرار میگیرند و برای استفاده از آنها کافیست حروف یا اعداد نمایش داده شده برای هر آیتم را با کیبرد درج نمائید.

دراگ کردن عمودی

بصورت معمولی اگر بخواهید قسمتهای خاصی از چند سطر همجوار را انتخاب کنید، تمام سطرها بصورت کامل انتخاب می شوند اما اگر کلید Alt را نگهدارید و سپس دراگ کنید، می توانید بصورت عمودی متن مورد نظرتان را انتخاب نمائید.

منبع: جزیره مبانی کامپیوتر و مهارت های هفتگانه وب سایت توسینسو

25/9/1398

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.