یاران حضرت مهدی عج

یاران زن!

لازم به یادآوری است که در تشکیل هسته ی اصلی آن پیکار بزرگ و جهاد مقدس؛زنان نیز نقش به سزایی دارند و طبق بیان بعضی از احادیث؛پنجاه زن از یاران اصلی امام و همراه هسته مرکزی آن قیام حضور دارند.

امام باقر علیه السلام در این باره فرمود:بخدا سوگند 313 مرد که پنجاه زن نیز میان آن هاست؛مانند قطعه های ابر در فصل پاییز؛در غیر موسم حج در مکه معظمه جمع میشوند.

این موضوع دو نکته را روشن میسازد:

1_به رغم تاکید آموزه های وحیانی_به ویژه در دین مقدس اسلام_زنان در طول تاریخ؛از حقوق خویش محروم بوده و شخصیت آنان تحقیر شده است.اما در دوران آن انقلاب بزرگ؛شخصیت واقعی خویش را باز می یابند و به عنوان کارگزاران اصلی آن تحول عظیم؛در جامعه جهانی شرکت میکنند.این موضوع اهمیت ویژه ای دارد که ارزش واقعی و پایه قدرت و توانمندی نوع زن و ارزشیابی استعدادهای او را مشخص میسازد.

2_زنان اگر در جهاد و رویارویی مستقیم شرکت نکنند؛در دیگر مسئولیت ها و سازندگی ها؛میتوانند مشارکت کنند.همچنین در گسترش فرهنگ اسلامی و آموزش معارف الهی میتوانند کارآمد باشند و نقش برجسته ای ایفا کنند.در مسائل پشت جبهه و مسائل اجتماعی و تربیتی نیز میتوانند نقش سازنده ای داشته باشند.

این موضوع؛ارجمندی جایگاه زن و رشد و تکامل قابل توجه او را روشن میکند.اثر تربیتی این موضوع مهم؛در جامعه منتظر؛میتواند خودآگاهی زنان و بازشناسی توان رشد و بازیابی شخصیت آنان باشد.

برای شرکت در آن انقلاب جهانی؛زنان از هم اکنون باید با معیارهای دقیق اسلامی و اخلاقی؛شخصیت خود را بسازند و در بعد علم و عمل تکامل یابند و بدانند که هم اکنون و در آینده؛مسئولیت های بزرگی بر عهده دارند و در آینده کارهای مهمی را انجام خواهند داد.

پس بایستی از هم اکنون به شناخت دقیق و درست اسلام بپردازند و در تربیت خویش بکوشند؛تا پیش از ظهور؛در جرگه ی زنان منتظر قرار گیرند؛و پس از آن شایستگی شرکت در آن حرکت بزرگ و کمک رساندن به داعی حق را داشته باشند.

[1]محمد بن مسعود عیاشی؛تفسیر العیاشی ج1 ص64

[2]محمد حکیمی؛عصر زندگی؛ص75_76 با تصرف

برگرفته از درسنامه مهدویت استاد سلیمیان

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.