موضوع: "اخبار مدرسه"

# حقیقت_عاشورا

✂️ برشی از یک کتاب
#از_عاشورای_ما_تا_عاشورای_حسین

در این اثر کوشیده شده ابعاد مختلف نهضت امام حسین(ع) را بررسی شو د : از #حماسه آن حضرت تا کوشش او برای جلوگیری از جنگ ؛ از #ستم_ستیز بودن امام حسین(ع)تا #عقلانی بودنش و پرهیزش از افراطگرایی ؛ از درسهایی که از امام حسین میتوان آموخت ، تا #عبرتهایی که از محالفانش باید فرا گرفت ؛ از این که امام حسین(ع) چه می گفت تا اینکه مخالفانش چه می گفتند ؛ و عاشورا نزاعِ چه با چه بود . سرانجام چون بدین نتیجه رسیده که از آن عاشورا تا عاشورایی که در تصور ماست ، بسی #تفاوت است ، عهده دار تحریف زدایی و راز زدایی از عاشورا و نقد شده است؛ نقد آفاتی که دامنگیرِ عاشورای شیعه شده و آن را قبض روح و غیر عقلانی کرده است .

#هفته_دفاع_مقدس

عشق بود و جبهه بود و جنگ بود
عرصه بر گُردان عاشق تنگ بود
هر که تنها بر سلاحش تکیه کرد
مادری فرزند خود را هدیه کرد
در شبی که اشکمان چون رود شد
یک نفر از بین ما مفقود شد
آنکه که سر دارد به سامان می رسد
آنکه که جان دارد به جانان می رسد
دیده ام ، دستی به سوی ماه رفت
بی سر و جان تا لقاءالله رفت
زندگیمان در مسیر تیر بود
خاک جبهه ، خاک دامنگیر بود
آنکه خود را مرد میدان فرض کرد
آمد از این نقطه طی الارض کرد
هر که گِرد شعله چون پروانه است
پیکر صدپاره اش بر شانه است
تن به خاک و بوی یاسش می رسد
بوی باروت از لباسش می رسد
دشمن افکنهای بی نام و نشان
پوکه ی خونین شده تسبیحشان
کار هرکس نیست این دیوانگی
پیله وا می ماند از پروانگی

#افشین_مقدم

#پیشنهاد_مطالعه_برای_محرم

 به مناسبت این ایام پیشنهاد مطالعه ۲ کتاب را در ماه محرم و صفر برای شما بزرگواران دارم .
کتاب #حماسه_حسینی استاد #مطهری و کتاب #حسین_وارث_آدم مرحوم دکتر #شریعتی ، مطالعه این ۲ اثر ارزشمند در #کنار هم سبب #تحولی_بنیادی در اندیشه مخاطب نسبت به #نهضت_عاشورا خواهد شد . لازم به ذکر است که امام خامنه ای در رابطه با این ۲ بزرگوار(مطهری و شریعتی ) می فرمایند :
بیائیم #شریعتی را با #مطهری بیامیزیم. شریعتی را در کنار مطهری مطالعه کنیم.
ترکیبی از #زیبائیهای شریعتی با #بتون_آرمه اندیشه اسلامی مطهری به وجود بیاوریم، آن به نظر من همان مرحله #نوینی است که #نسل_ما به آن نیاز دارد .

#انسان-شدن

#برشی_از_یک_کتاب
#بشری_که_دنبال_انسان_شدن_است

این #مقام_ولایت است که استعدادهای بشر را بیرون ریخت و خُلق کریمه و استعدادهای خوب او را شکوفا کرد و از بشر، انسان بیرون کشید و او را از #ظلمات_نفس ، از ظلمت خلق دنیا ، از هواها و حرف ها و جلوه های پوچ به سوی نور هستی هدایت کرد . انسانی که دیگر در سطح غریزه و حرف‌ها و محدود ها زندگی نمی‌کرد و با این معیارهای کم و کوتاه اندازه نمی‌گرفت . و انسان یعنی همین ، یعنی در سطح وظیفه زندگی کردن ؛ چون این حیوان است که تمام مسائلش با غرایزش حل و فصل می‌شود ، و حتی امنیت و رفاه و نظم و عدالت را با غریزه تامین می‌کند . آن نظم و رفاه و عدالتی که در کندو حاکم است ، هنوز در جامعهٔ انسانی در شکل های مختلف کمونیستی و سرمایه داریش ، حکومت نکرده و نمی کند ، مگر هنگامی که بشر از اسارت ها ، از ظلمات ، از هواها ، و حرف ها و جلوه ها آزاد شود و به عظمتی دست یابد که این حقارت ها او را در خود نگیرند . و مگر هنگامی که #بشر_انسان_شود . و در این حد، عدالت که هیچ ، حتی انفاق و ایثار هم ، رخ می نماید و آشکار می شود . و این است که ، آنهایی که بیشتر از رفاه و بالاتر از عدالت و آزادی را می خواهند ، باید به #غدیر رو بیاورند و از این جام سیراب شوند .

? غدیر ، علی صفایی حائری ، ص ۲۳

#تلنگرانه

  • ✅ بالاترین تنبیه

    ✍️وقتی حضرت موسی (ع) خواست
    به کوه طور برود کسی به او گفت :
    به پروردگار بگو این همه من معصیت
    میکنم،چرا من را تنبیه نمیکنی!؟

    خداوند به حضرت موسی گفت،
    وقتی رفتی به او بگو:
    بالاترین تنبیهات این است که نماز
    میخوانی‌ و لذت نماز را نمی چشی…

#سیاست_روز

#تلگـرانہ

#سریال‌های_ترکیه‌ای

1- ﺩﺭ ﺗﻤﺎﻣﯽ ﺳﺮﯾﺎﻟﻬﺎ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻋﺎﺩﯼ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻫﻢ ﺑﻪ ﺭﺍﺣﺘﯽ ﻣﺮﺗﮑﺐ ﻗﺘﻞ ﯾﺎ ﺗﺠﺎﻭﺯ ﺑﻪ ﺩیگرﺍﻥ ﻣﯽﺷﻮﻧﺪ.

2- ﺩﺭ ﺗﻤﺎﻣﯽ ﺳﺮﯾﺎﻟﻬﺎ ﺣﺪﺍﻗﻞ ﯾﮏ ﺯﻥ ﻣﺘﺎﻫﻞ ﺍﺯ ﻣﺮﺩ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﺣﺎﻣﻠﻪ ﺍﺳﺖ!

3- ﺩﺭ ﺗﻤﺎﻣﯽ ﺳﺮﯾﺎﻟﻬﺎ ﺍﮐﺜﺮﺍً ﻋﺪﻩﺍﯼ ﻣﺸﻐﻮﻝ ﺷﯿﺎﺩﯼ، ﺍﺧﺎﺫﯼ، ﺗﺠﺎﻭﺯ، ﻗﺘﻞ ﻭ ﯾﺎﻏﯽﮔﺮﯼ ﻫﺴﺘﻨﺪ!

4- ﺩﺭ ﺗﻤﺎﻣﯽ ﺳﺮﯾﺎﻟﻬﺎ ﺣﺪﺍﻗﻞ ﯾﮏ ﮐﻮﺩﮎ ﺣﺮﺍﻣﺰﺍﺩﻩ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ ﮐﻪ ﭘﺪﺭ ﻭﺍﻗﻌﯿﺶ ﻣﺸﺨﺺ ﻧﯿﺴﺖ!

5- ﺩﺭ ﺗﻤﺎﻣﯽ ﺳﺮﯾﺎﻟﻬﺎ ﻫﻤﻪ ﺑﻪ ﻫﻤﺪﯾﮕﺮ ﺩﺭﻭﻍ ﻣﯿﮕ‌ﻮﯾﻨﺪ ﻭ ﮐﻤﺘﺮ ﻓﺮﺩﯼ ﺭﺍ ﻣﯿﺘﻮﺍﻥ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﺮﺩ ﮐﻪ ﯾﮏ ﮐﻼﻡ ﺳﺨﻦ ﺭﺍﺳﺖ ﺑﮕﻮﯾﺪ!
 #سریال‌های_ترکیه‌ای:

? ﺑﯽﺩﻟﯿﻞ ﻧﯿﺴﺖ ﮐﻪ ﮐﺸﻮﺭﯼ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺗﺮﮐﯿﻪ ﻧﻨﮕﯿﻦﺗﺮﯾﻦ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻣﯿﺎﻥ ﻣﻠﺖﻫﺎﯼ ﺟﻬﺎﻥ ﺍﺯ ﺧﻮﺩ ﺑﻪ ﯾﺎﺩﮔﺎﺭ ﮔﺬﺍﺷﺘﻪ ﺍﺳﺖ:

1- ﻗﺘﻞﻋﺎﻡ 1 ﻣﯿﻠﯿﻮﻥ ﯾﻮﻧﺎﻧﯽ.
2- ﻗﺘﻞﻋﺎﻡ 1.5 ﻣﯿﻠﯿﻮﻥ ﺍﺭﻣﻨﯽ.
3- ﻗﺘﻞﻋﺎﻡ ﺁﺷﻮﺭﯾﺎﻥ.
4- ﻗﺘﻞﻋﺎﻡ ﮐﺮﺩﻫﺎﯼ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ ﺗﺒﺎﺭ.
5- ﻗﺘﻞﻋﺎﻡ ﺑﯿﺶ ﺍﺯ 40 ﻫﺰﺍﺭ ﺷﯿﻌﻪ ﻋﻠﻮﯼ.
6- ﺣﻤﺎﯾﺖ ﺍﺯ ﺗﺮﻭﺭﯾﺴﺖﻫﺎﯼ ﺩﺍﻋﺶ ﻭ ﺩﺳﺖ ﺩﺍﺷﺘﻦ ﺩﺭ ﻣﺮﮒ 200 ﻫﺰﺍﺭ ﺷﻬﺮﻭﻧﺪ ﺳﻮﺭﯾﻪﺍﯼ ﻭ …
ﺗﻨﻬﺎ ﺑﺨﺸﯽ ﺍﺯ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﺳﺮﺍﺳﺮ ﻗﺘﻞ، ﻏﺎﺭﺕ، ﺟﻨﺎﯾﺖ ﺍﯾﻦ ﮐﺸﻮﺭ و حکومت عثمانی ﺍﺳﺖ.

ﺧﻮﺩﺗﺎﻥ ﻭ ﮐﻮﺩﮐﺎﻧﺘﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻣﻌﺮﺽﺗﻤﺎﺷﺎﯼ ﺍﯾﻦ سریال‌های ﻏﯿﺮﺍﺧﻼﻗﯽ ﻭ ﻏﯿﺮﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﻗﺮﺍﺭ ﻧﺪﻫﯿﺪ❌
ﺯﻳﺮﺍ ﺩﺭ ﺑﻠﻨﺪ ﻣﺪﺕ ﻣﯿﺘﻮﺍﻧﺪ اثرات #ویرانگرانه‌ای بر #اخلاق_خانواده داشته باشد.

 

#تلگـرانہ

?

آیت‌الله قاضی :
کور است چشمی که ؛
صبح از خواب بیدار شود ؛
و در اولین نظر
نگاهش به امام‌زمانش نیافتد..
کاش آیت‌الله میگفت ؛
اگرکسی اصلاً به‌یادِتونباشد،چی..

#چشم‌بیمارشده‌تارشدن‌هم‌دارد
#پای_منبر

#ماه_ذی الحجه

#نمایشی_از_یک_انسان_کامل

✂️ برشی از یک کتاب

درست است که محمد به گفته ی قرآن ، بشری مانند آنها بوده ، اما طی قرن ها به ارزش های ارائه شده از جانب او افزوده شده و در حال حاضر این گفته به این صورت تغییر یافته است : بله ، محمد نیز بشری مانند ما بوده ، اما مانند دُرّی گرانبها در میان سنگ های دیگر . سنگ کدر و سنگین است ، در حالی که دُرّ درخشنده و تابناک است ، و تابناکی آن میسر نمی گردد مگر آن که آنقدر از درون پاک و خالص باشد که هر نوری را منعکس نماید . #زندگانی_محمد نیز برای مسلمانان الگویی است مانند تمام نشان های طبیعی که خداوند در قرآن به مسلمانان سفارش می نماید تا از آن نشان ها درس بیاموزند . مأموریت پیامبری او #نمادی از یک حرکت روحانی بود ، که نه تنها از حاکمیت خداوند بر جهان خبر می داد ، بلکه نمایشی از تسلیم بلاشرط انسان در مقابل پروردگار بود . بر خلاف سر سپردگی مسیحیان به عیسی ، سرسپردگی مسلمانان به محمد مسأله تعهد به یک شخص یا یک چهره ی تاریخی نبود ، بلکه تعهد به یک نشان مقدس الهی است که مانند یک اثر هنری بی نظیر ، زندگی انسان را نورانی کرده و به وسیله ی آن و با هدایت به ماورای حقیقتِ وجود ، معنای جدیدی از زندگانی تصویر می شود . بنابراین محمد نمایشی از یک #انسان_کامل است ، الگویی اصلی برای رسیدن به خداوند .

? محمد ، کارن آرمسترانگ ، ص ۴۱۳

#ازدواج

حضرت امیرالمؤمنین (علیه السلام) وحضرت زهرا (علیهاالسلام) چگونه ازدواج کردند؟

?امام خامنه ای: بهترین دخترهای عالم، حضرت_زهرا (علیهاالسلام)بود. بهترین پسرهای عالم و بهترین دامادها هم، حضرت_امیرالمؤمنین (علیه السلام)بود. ببینید اینها چگونه ازدواج کردند؟
?هزاران جوانِ زیبا و با اصل و نسب و قدرتمند و محبوب به یک تار موی علی بن ابیطالب(علیه السلام) نمی‌ارزند. هزاران دختر زیبا و بااصل و نسب هم به یک تار موی حضرت زهرا(علیهاالسلام)نمی‌ارزند. آنهایی که هم از لحاظ معنوی و الهی آن مقامات را داشتند، هم بزرگان زمان خودشان بودند.
?ایشان دختر پیامبر(صلی الله علیه و آله)بود. رئیس جامعه اسلامی. حاکم مطلق. او هم که سردار درجه‌ی یک اسلام بود. ببینید چطوری ازدواج کردند؟ چه جور مهریه‌ ی کم، چه جور جهیزیه ‌ی کم. همه چیز با نام خدا و با یاد او. اینها برای ما الگو هستند. همان زمان هم جاهلانی بودند که مِهریّه‌ی دخترانشان بسیار زیاد بود مثلاً هزار شتر. آیا اینها از دختر پیامبر(صلی الله علیه و آله) بالاتر بودند؟ از آنها تقلید نکنید. از دختر پیامبر(صلی الله علیه و آله) تقلید کنید، از امیرالمؤمنین(علیه السلام) تقلید کنید.

#امامزاده_شاه_چراغ

#صلوات_خاصه_شاه_چراغ

#امامزاده_شاه_چراغ

#جایگاه_و_ارزش_زن

برشی از یک کتاب

زنان در دوران جاهلیت از جایگاه بسیار پایینی برخوردار بودند و در ردیف اموال مردان قرار داشتند . حتی بعضی از مسلمانان برجسته نیز این رفتار سخت و تند را با زنان خود داشته اند ، ولی به نظر می رسد که محمد بسیار هوشیارانه از همراهی زنان و استفاده از تجربیات و ابراز محبت های آنان برای آرامش بیشتر سود می جسته است . در سال های پس از بعثت این رفتار بزرگوارانه و توأم با مدارای او نسبت به زنان ، حتی نزدیک ترین یاران او را نیز به اشتباه انداخته بود . به هر حال ؛ به طور مسلم او آن شهوت ران فاسدی نبود که غرب در طول تاریخ سعی در ارائه شخصیت او نموده است . او به زن به عنوان موجودی که خداوند او را برای آرامش مرد آفریده می نگریست . موجودی که باید دوست داشته شود و دوست بدارد .

? محمد ، کارن آرمسترانگ ، ص ۱۱۴

چند نکته استفاده از Word

 

قابلیّت Auto Text

اگر یک عبارت یا جمله به صورت تکراری در متن استفاده می شود، جهت صرفه جوئی در زمان تایپ؛ می توانید با استفاده از قابلیّت Auto Text تنها با درج چند حرف اوّل از آن عبارت یا جمله، بصورت خودکار آن را جایگزین کنید. برای این منظور ابتدا جمله یا عبارت مورد نظرتان را انتخاب کنید، سپس کلیدهای Alt+F3 را از کیبرد فشار دهید.

 در قسمت Name مخفف عبارت مورد نظرتان را تایپ و OK کنید. حالا در هر قسمت از متن که مخفف عبارت مورد نظرتان را تایپ کنید؛ بلافاصله(یعنی بدون زدن کلید Space) با فشردن کلید Enter یا F3  کلّ عبارت جایگزین میشود.

قابلیّت Key Tips

اگر هنگام استفاده از Word ، موس (Mouse) شما خراب شود و یا اصلاً موس نداشته باشید، برای کار با منوهای Word با مشکلات زیادی روبرو خواهید شد، امّا با استفاده از قابلیّت Key Tips در Word براحتی می توانید از منوها و آیتم های موجود در آنها استفاده نمائید. برای این منظور کافیست کلید Alt را از کیبرد فشار دهید، با این کار به هر یک از منوها یک حرف اختصاص و نمایش داده می شود.

حالا با فشردن هر یک از حروف های نمایش داده شده، تمام آیتم های موجود در آن منو، در دسترس قرار میگیرند و برای استفاده از آنها کافیست حروف یا اعداد نمایش داده شده برای هر آیتم را با کیبرد درج نمائید.

دراگ کردن عمودی

بصورت معمولی اگر بخواهید قسمتهای خاصی از چند سطر همجوار را انتخاب کنید، تمام سطرها بصورت کامل انتخاب می شوند اما اگر کلید Alt را نگهدارید و سپس دراگ کنید، می توانید بصورت عمودی متن مورد نظرتان را انتخاب نمائید.

منبع: جزیره مبانی کامپیوتر و مهارت های هفتگانه وب سایت توسینسو

25/9/1398

 

#برشی_از_یک_کتاب


#جاهلیت_ثانی

قافله عشق در سفر تاریخ است و این تفسیری است بر آن چه فرموده اند : کُلُّ یَوْمٍ عاشورا وَ کُلُّ اَرْضٍ کَربَلا …
این سخنی است که پشت شیطان را می لرزاند و یاران حق را به فیَضان دائم رحمت او امیدوار می سازد و تو ، ای آن که در سال شصت و یکم هجری هنوز در ذخایرِ تقدیر نهفته بوده ای و اکنون ، در این دوران #جاهلیت_ثانی و عصر توبه بشریت ، پای به سیاره ی زمین نهاده ای ، نومید مشو ، که تو را نیز عاشورایی است و کربلایی که تشنه خون توست و انتظار می کشد تا تو زنجیر خاک از پای اراده ات بگشایی و از خود و از دلبستگی هایش هجرت کنی و به کهف حصین لازمان و لامکانِ ولایت ملحق شوی و فراتر از زمان و مکان ، خود را به قافله سال شصت و یکم هجری برسانی و در رکاب امام عشق به شهادت رسی … یاران ! شتاب کنید ، قافله در راه است . می گویند که گناهکاران را نمی پذیرند ؟ آری ، گناهکاران را در این قافله راهی نیست … اما پشیمانان را می پذیرند . آدم نیز در این قافله ملازم رکاب حسین است ، که او سر سلسله ی خیل پشیمانان است ، و اگر نبود باب توبه ای که خداوند با خون حسین میان زمین و آسمان گشوده است ، آدم نیز دهشت زده و رها شده و سرگردان در این برهوت گم گشتگی وا می ماند .

? فتح خون - مرتضی آوینی - ص۵۱

#در_مسیر_بندگی

شهید دکتر مصطفی چمران (فرمانده ستاد جنگهای نامنظم و وزیر دفاع)

 

?من نمی‌گویم ولی فقیه معصوم است ولی ملتی که به امر خدا به امر ولی فقیه اعتماد می کنند، خدا اجازه اشتباه به آن رهبر را نمی دهد و به نوعی به او معصومیت می بخشد.


#شهيدانه

 

✅از شهید نواب پرسیدن: چرا آرام نمی نشینی؟
ببین آیت الله بروجردی ساکت است…

نواب گفت: آقای بروجردی سرهنگ است؛ من سربازم. سرباز اگر کوتاهی کند، سرهنگ مجبور میشود بیاید وسط!!

?هر بار که #امام_خامنه_ای دارد میاید وسط، یعنی ما سربازها کم گذاشته ایم…???

#برشی_از_یک_کتاب

✂️ برشی از یک کتاب
#محمدی_که_شریعتی_معرفی_کرد

به راستی می توان گفت که #محمد را این چنین « باید از نو دید » ، « از نو شناخت » ، او را با نگاهی که اشیا و اشخاص را می نگریم نباید نگریست ، باید از روانشناسی ، جامعه شناسی و تاریخ ، نگاهی تازه ساخت و بر سیمای محمد ( ص ) افکند . او را باید در صف شخصیت‌های عظیم تاریخ ، قیصران و حکیمان و انبیا دید ، در جمع پیامبران بزرگ شرق نشاند و تماشایش کرد .
در این هنگام است که تصویر او در چشم ما چنان شگفت و توصیف ناپذیر می‌نماید کو گویی هرگز او را ندیده ایم و هرگز چنین تصویری را از مردی در جهان نمی‌شناخته ایم … برای #شناخت_دقیق و تصویر کلی و تمام هر مذهبی ، شناختنِ خدای آن ، کتاب آن و پیغمبر آن ضروری است و این روش ساده ترین ، ممکن ترین و در عین حال علمی ترین و مطمئن ترین روش شناختِ یک مذهب است … « محمد ترکیبی از موسی و عیسی » است ، گاه او را در صحنه های مرگبار جنگ می بینیم که از شمشیرش خون می‌چکد و پیشاپیش یارانش که برای کشتن یا کشته شدن بی قراری می کنند ، می تازد …
و گاه همو را می بینیم که وقتی هر روز در رهگذرش مرد یهودی از بام خانه‌اش خاکستر بر سرش می ریزد و او نرم تر از مسیح ، همچون بایزید ، روی در هم نمی کشد و یک روز که از کنار خانه وی می‌گذرد و از خاکستر مرد خبری نمی‌شود ، می‌پرسد رفیق ما امروز سراغ ما نیامد ؟ و چون می‌شنود که بیمار شده است به عیادتش می‌رود . در اوج قدرت در آن لحظه که سپاهیانش مکه را ، شهری که ۲۰ سال او و یارانش را شکنجه داده و آواره کرده است ، اشغال کرده اند ، بر مسند قدرت سزار اما در سیمای مهربان مسیح ، کنار کعبه می ایستد و در حالی که ۱۰ هزار شمشیر تشنه انتقام از قریش ، در اطرافش برق می زنند و بر ابوسفیان و هند و عکرمه فرزند کینه‌توز ابوجهل و دیگر قیافه هایی که یادآور شکنجه‌ها و توطئه‌ها و تبعید ها و مرگ های جانخراش عزیزان اویند ، دندان می نماید ، می پرسد ؛ ای قریش فکر می‌کنید با شما چه خواهم کرد ؟ قریش که سیمای مسیح را در این موسایی که اکنون سرنوشتشان را در دم شمشیر خویش دارد ، خوب می‌شناسد و به چشم می بینند ، پاسخ می دهند که تو برادری بزرگوار و برادرزاده ای بزرگواری و آن گاه با آهنگی که از گذشت و مهربانی گرم شده است می گوید « بروید ، همگی آزادید » آری این است محمد .

? سیمای محمد - علی شریعتی - صص ۲۵ الی

#تربيت_فرزند

?

? همیشه کارهای ساده ای در منزل وجود دارد که بتوان انجام آنها را به کودک محول کرد.

?با این کار شما پیام بسیار مهمی به فرزند خود می دهید، به او می گویید که عضوی مفید از خانواده است.

?علاوه برآن مسئولیت پذیری را به کودک خود می آموزید.

#همسرانه

   

#هردوبخوانیم

*? برای همسرتان بیشتر از فرزندان ارزش قائل شوید و کاری کنید که بچه‌ها بدانند شما اول از همه به همسرتان توجه دارید.

#انتقاد_كلي_ممنوع

? #انتقاد_کلّی‌ومبهم_ممنوع

? از انتقادهای کلّی و مبهم خودداری کنید. جملاتی مثل «احساس می‌کنم رابطه ما #سرد شده است»، «من ناراضی‌ام»، «شدیداً دلخورم»؛ بسیار کلّی و #مبهم است و همسر شما را در جهت‌های زیادی به #فکر وا می‌دارد که ممکن است فرسنگ‌ها با نظر و انتقاد شما فاصله داشته باشد.
? همسران باید سعی کنند #مصداق مشکل یا موردی را که منجر به دلخوری و کدورت‌ شده است، به‌صورت بسیار ریز و #جزئی بیان کنند؛ چون در این صورت است که همسر شما متوجه #اصل موضوع شده و می‌فهمد چه چیزی را باید تغییر دهد یا اصلاح کند.
? مثلا به‌جای این که بگویید: «من ناراحت و دلخورم،» بگویید «من به‌خاطر این که از من #تشکر نمی‌کنی دلخورم.»

#سردار_دلها

 

نا لله و انا الیه راجعون
شهادت جانسوز و جانگداز سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی محضر امام زمان . نائب بر حقش امام خامنه ای و دل داغدیده ی خانواده های شهدا و خدمت عموم شما طلبه ها و اساتید گرامی تبریک و تهنیت عرض می نماییم
 حوزه علمیه خواهران الزهرا سلام الله عليها

#غیبت_خانواده_همسر_ممنوع

 

 

 

? از صحبت کردن ناشایست پشت سر خانواده همسرتان بپرهیزید.
? چون هم باعث اختلافات خانوادگی می‌شود و هم شما را فردی #ضعیف و بی‌تدبیر در حل مشکلات جلوه می‌دهد.
? در نتیجه حس اعتماد به شما بشدت کمرنگ می‌گردد.
? اینکار مجوزی برای همسرتان می‌شود تا او نیز به راحتی پشت سر خانواده شما صحبت کند و نسبت به آنها #کینه به دل بگیرد.

ژورنال کلاب

معاونت پژوهش مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) کازرون در تاریخ 1398/10/10

برگزار می کند.

تحلیل و بررسی مقاله عزت نفس؛ احترامی به ملکوت خویشتن با نگاهی از دریچه روانشناسی و دین

زینب کاوندی

      محمد مهدی صفورایی پاریزی

#حرف_باد_هوا_نيست

?در زندگی مشترک، حرف باد هوا نیست، گاهی یک زندگی را بر باد می دهد

?اگرچه برسر زبان ها می‌گویند که «حرف باد هوا» است. اما در زندگی مشترک، حرف خانم و آقا باد هوا نیست بلکه گاهی اوقات یک حرف نسنجیده یک زندگی را بر باد می دهد. حرف مثبت یا منفی، هم اثر «معنوی» دارد هم اثر «روحی».

?اما اثر معنوی حرف مثبت یا منفی خانم؛ گاهی یک حرف مثبت خانم او را تا مقام شهداء بالا می برد. مردى، نزد پيامبر خدا صلى الله عليه و آله آمد و گفت: زنى دارم كه هرگاه وارد [خانه‏] مى‏شوم، به استقبالم مى‏آيد و هرگاه [از خانه‏] خارج مى‏شوم، بدرقه‏ام مى‏كند، و هرگاه مرا اندوهگين مى‏بيند، مى‏گويد: چرا اندوهگينى؟ اگر غمِ روزى‏ات را مى‏خورى، غير تو (خداوند) آن را برايت ضمانت كرده است، و اگر غم آخرتت را دارى، پس خداوند بر اندوهت بيفزايد. پيامبر خدا صلى الله عليه و آله فرمود: «خداوند، كارگزارنى دارد و اين زن، يكى از كارگزاران اوست. براى او نصف پاداش شهيد در نظر گرفته شده است». «جاءَ رَجُلٌ إلى رَسولِ اللّهِ صلى الله عليه و آله، فَقالَ: إنَّ لي زَوجَةً إذا دَخَلتُ تَلَقَّتني، و إذا خَرَجتُ شَيَّعَتني، و إذا رَأَتني مَهموما قالَت: ما يُهِمُّكَ؟ إن كُنتَ تَهتَمُّ لِرِزقِكَ فَقَد تَكَفَّلَ لَكَ بِهِ غَيرُكَ، و إن كُنتَ تَهتَمُّ بِأَمرِ آخِرَتِكَ فَزادَكَ اللّهُ هَمّا. فَقالَ رَسولُ اللّهِ صلى الله عليه و آله: إنَّ للّهِ عُمّالًا و هذِهِ مِن عُمّالِهِ، لَها نِصفُ أجرِ الشَّهيد»(الفقیه، ج3، ص389)

?گاهی یک حرف منفی یک خانم، او را تا جهنم به سقوط می کشاند. وقتی پیامبر به معراج رفت دیدند عده بسیاری از خانم ها در جهنم در وضع اسفناکی هستند از جبرئیل پرسیدند علت عذاب این بانوان چیست؟ جبرئیل گفت ناسپاسی. کدام حرف منفی خانم ها موجب جهنمی شدن آنها شده است؟ جبرئیل گفت: خانمی که در هنگام عصبانیت به همسرش بگوید«در زندگی با تو هیچ خیری ندیدم!» آیا واقعا این خانم در زندگی با همسرش هیچ خیری ندیده هست؟ «عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع: أَيُّمَا امْرَأَةٍ قَالَتْ لِزَوْجِهَا مَا رَأَيْتُ قَطُّ مِنْ وَجْهِكَ خَيْراً فَقَدْ حَبِطَ عَمَلُهَا»(الفقیه،ج3، ص440)؛ « يَا حَوْلَاءُ وَ الَّذِي بَعَثَنِي بِالْحَقِّ نَبِيّاً وَ رَسُولًا لَقَدْ بَعَثَنِي [رَبِّيَ‏] الْمَقَامَ الْمَحْمُودَ فَعَرَضَنِي عَلَى جَنَّتِهِ وَ نَارِهِ فَرَأَيْتُ أَكْثَرَ أَهْلِ النَّارِ النِّسَاءَ فَقُلْتُ يَا حَبِيبِي جَبْرَئِيلُ وَ لِمَ ذَلِكَ فَقَالَ بِكُفْرِهِنَّ فَقُلْتُ يَكْفُرْنَ بِاللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فَقَالَ لَا وَ لَكِنَّهُنَّ يَكْفُرْنَ النِّعْمَةَ فَقُلْتُ كَيْفَ ذَلِكَ يَا حَبِيبِي جَبْرَئِيلُ فَقَالَ لَوْ أَحْسَنَ إِلَيْهَا زَوْجُهَا الدَّهْرَ كُلَّهُ [لَمْ يُبْدِ إِلَيْهَا] سَيِّئَةً قَالَتْ مَا رَأَيْتُ مِنْهُ خَيْراً قَطُّ يَا حَوْلَاءُ أَكْثَرُ النَّارِ مِنْ حَطَبِ سَعِيرِ النِّسَاءِ فَقَالَتِ الْحَوْلَاءُ يَا رَسُولَ اللَّهِ وَ كَيْفَ ذَلِكَ قَالَ لِأَنَّهَا إِذَا غَضِبَتْ عَلَى زَوْجِهَا سَاعَةً تَقُولُ مَا رَأَيْتُ مِنْكَ خَيْراً قَطُّ»(مستدرک الوسائل، ج14،ص244)

?اما اثر روحی، گاهی یک حرف مثبت از آقا، آنچنان اثر روحی دارد که تا آخر عمر از دل و جان خانم پاک نمی شود. «قَولُ الرَّجُلِ لِلمَرأَةِ: «إنّي احِبُّكِ» لا يَذهَبُ مِن قَلبِها أبَدا.»(كافي، ج 5، ص 569)

?البته هر کدام از خانم و آقا که حرف منفی دیگری را باد هوا حساب کنند، بی حساب و کتاب اجر خواهد برد. نشان می دهد چه روح بزرگی پیدا کرده است که از این حرف های منفی و مفت و بی ارزش اثر نمی پذیرد.

#پشتیبانی_محتوایی

#برشی_از_یک_کتاب


#خدا_کیه؟

خدای بزرگ و مهربون ، کسیه که همه عالم رو درست کرده ، ما ، زمین و آسمون ، دریاها و درختان ، گلها و پرنده ها ، همه میوه ها و خوراکی ها ، رودخونه ها و چشمه ها ، خونه ها و کارخونه ها ، کشتی و هواپیما و ماشین ها و هر چی که در این عالم می بینی ، همه رو درست کرده ؛ و بالاتر از همه بهشت رو درست کرده که هر کی آدم خوبی بود ؛ ببره بهشت تا همیشه شاد و خوشحال باشه .
خدای مهربون کسیه که برای این که ما راه درست و خوب رو بفهمیم و خوب زندگی کنیم ، برامون راهنما قرار داده ؛ پیامبران رو فرستاده ، امامانِ خوب رو فرستاده ، برامون کتابِ قرآن رو فرستاده تا گمراه نشیم خدا خیلی مهربونه ، خیلی بخشنده و دوست داشتنیه ؛ از همه دوست داشتنی تره ‌.
ما سعی می کنیم به یادش باشیم ، همیشه ازش تشکر کنیم و همیشه حرفای خدای مهربون رو گوش کنیم و از دشمن خدا دوری کنیم . مگه خدا هم دشمن داره ؟ بله . یکی از مهمترین دشمنان خدا که باید حواسمون باشه گولش رو نخوریم ، شیطونه ! شیطون دوست داره ما رو از بهشت دور کنه. دوست داره ما بد باشیم ، کارهایی می کنه که ما رو عصبانی کنه تا کارهای بد بکنیم و بهشت نریم . به خدا پناه می بریم و دعا می کنیم تا خدا همه رو از شر شیطون حفظ کنه ‌

? شصت پرسش اعتقادی ، سید رضا طباطبایی ، ص۳۳ و ۳۴

#خطر_در_كمين_خانواده



? ابعاد فروپاشی خانواده در برنامه‌های ماهواره‌ای

2⃣1⃣ نا آگاهی از شیوه ها

?شیوه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای ?را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد:
1⃣ شیوه‌های مستقیم و بدون پرده‌پوشی.
2⃣ شیوه‌های غیر مستقیم و فریب‌کارانه.

?برخی از شبکه‌های ماهواره‌ای، به صراحت و بدون هیچ تعارفی آنچه را که به دنبال آن هستند، تبلیغ می‌کنند. شبکه‌های مستهجن و پورنو?، از این دسته هستند؛ امّا برخی از شبکه‌ها، پیام خود را به صورت صریح و مستقیم به مخاطب منتقل نمی‌کنند؛ بلکه با شگردهای رسانه‌ای و روان‌شناسانه، به گونه‌ای عمل می‌کنند که مخاطب را به همان سمت و سویی هدایت کنند که تعیین کرده‌اند.

♦️اینها می‌دانند که بسیاری از مخاطبان ایرانی به آداب ملّی و مذهبی? خود پای‌بند هستند. این آداب با نمایش فیلم‌های ?مستهجن، هیچ سنخیتی ندارد.

☑️حملۀ مستقیم به دین هم با وجود تعهّدات دینی خانوادۀ ایرانی، محکوم به شکست❌ است. از همین رو، این شبکه‌ها از پخش صحنه‌های بسیار مستهجن?، پرهیز کرده، به صورت مستقیم از دین بدگویی نمی‌کنند؛ امّا با شیوه‌های رندانه‌ای زَهر☠️ خود را به پیکر خانواده وارد می‌کنند.

?برخی از شیوه‌های این شبکه‌ها برای رسیدن به اهدافی که پیش از این بیان شد، در پست های بعدی کانال نوشته می شود.

?بشقاب‌های سفره پشت باممان، ص89-90

#عباسی_ولدی

 

#اخلاق_روغنی

 

? وقتی لولای درب، صدای گوش‌خراش می‌دهد به آن روغن می‌زنند. روغن باعث می‌شود صدای جیر جیر درب از بین برود و یا صدای آن بسیار کم شود.
? در زندگی مشترک گاهی رفتارهای زن یا مرد مثل صدای لولای درب، خشن و آزار دهنده است؛ مثل زود عصبانی شدن، بددهنی کردن، بهانه‌گیری زیاد، زورگویی، زخم زبان و …
? یکی از تکنیک‌های بسیار مهم و اساسی برای درمان یا کنترل اینگونه رفتارهای ناملایم،# اخلاق_روغنی یعنی رفتار نرم، مدارا کردن، محبّت، مهربانی، سازگاری، کوتاه آمدن و ایثار است که نقش بسیار اثرگذاری دارد.
? نکته‌ی مهم این است که در مواجهه با بسیاری از رفتارهای خشن و نامناسب همسر، نحوه بکارگیری اخلاق روغنی نیاز به آموزش و راهنمایی مشاور خانواده دارد. چرا که تکنیکهای کلامی و رفتاری زیادی وجود دارد که با آموزش آنها با سرعت بیشتری به نتیجه خواهید رسید. از آموزش این تکنیک‌های معجزه‌آسا غافل نشوید.

#خدا_چه_شكليه

 

  

??میدونید #جواب_غلط یا نامفهوم به پرسشهای مهم کودکان چقدر روی اونها تاثیر منفی میزاره؟؟ ??

برای سوالات حساس زیر #جواب_کودکانه دارین؟

❓خدا چه شکلیه؟ خدا چطوری به ما کمک میکنه؟
❓پیامبر کیه؟ امام حسین کیه؟
❓من چطوری به دنیا اومدم؟
و ….

قصه های کودکانه و جواب های عالی برای پرسش های کودکان ??
http://eitaa.com/joinchat/691732497Cba80115024

#كلام_رهبري

 

سخنان شنيده نشده امام خامنه اي (مد) در مورد زنان

بايد كاري كنيم كه بچه ها حتما دست مادر را ببوسند؛ اسلام دنبال اين است. در صورت “محترم بودن زن در محيط خانواده” بخش مهمي از مشكلات جامعه حل خواهد شد. (92/2/21)

#برشی_از_یک_کتاب

✂️
#انتظار_سازنده

خلقی که در انتظار ظهور مصلح به سر می برد ، باید خود صالح باشد . و آیا اقتدای به مهدی ، جز داشتن صلاح و عمل صالح است ؟ و آیا خلقی که اقتدای به مهدی ( ع ) کند ، جز خلق صالح تواند بود ؟ پس خلقی که در انتظار ظهور « مصلح » به سر می برد ، باید خود صالح باشد .

? خورشید مغرب ، محمدرضا حکیمی ، ص ۳۳۲

#هر_روز_با_قرآن_و_حديث



?امام سجاد (عليه السلام) در توصیه ای به فرزندش امام باقر (عليه السلام) را از رفاقت با پنج دسته برحذر داشته و فرموده:

?«ای فرزندم، به پنج گروه نظر کن و با آن ها رفاقت نکن و سخن نگو و همراه آن ها نشو:?

?از رفاقت با دروغ گو بپرهیز که او مانند سراب است که نزدیک را دور و دور را نزدیک جلوه می دهد?

?از دوستی با فاسق (گناهکار) اجتناب کن که تو را به یک لقمه یا کم تر می فروشد.?

?از رفاقت با بخیل خودداری کن که تو را در زمانی که نیاز به او داری، رها می کند.?

?از مصاحبت با نادان بپرهیز که او می خواهد به تو نفع رساند. اما ضرر می رساند.?

?از دوستی با کسی که از خویشاوندانش بریده، دوری کن که او را در قرآن ملعون یافته ام»

بحار الأنوار، ج 71، ص 199

 

#برشی_از_یک_کتاب

✂️
#مرگ_کودکی_به_خاطر_نداشتن_هزینه_دارو

دین اسلام نیامده است تا در #جوامع_اسلامی عده ای تا #گلو در انواع گوناگون نعمتها و خوش گذرانیها و سفرها ( اگرچه سفرهای دینی ) و استراحت ها فرو رفته باشند ، و برای اسباب بازی کودکان خود پولهای گزاف خرج کنند ، در حالی که در کنار ایشان کسان دیگری به سر برند که نتوانند برای جلوگیری از « مرگ کودک دم مرگ خویش » دارویی اندک به دست آورند ! اگر چنین است ، پس کو و کجاست آن قسط و عدلی که پیامبران آمدند تا جامعه ها را از آن سرشار گردند ؟

? انذار ، محمدرضا حکیمی ، ص ۶۴

#برشی_از_یک_کتاب


#نردبان_ایمان

ایمان مثل نردبان ، درجاتی دارد . کسی که پله اول ایستاده ، به آنهایی که پایین ترند ، تحمیل نکند و آن ها را هُل ندهد . اگر بخواهی به کسی تحمیل کنی ، میشکند و هرکس شکستی به وجود آورَد ، باید آن را جبران کند .


? امام صادق علیه السلام ، بحارالانوار ، جلد ۲۲ ، صفحه ۳۵۰

#زنگ_عبرت

نشريه آمريكايي usa today  نوشت:

                                                 مشكل آمريكا در ايران حضور يك “ابر حريف” به نام آيت الله خامنه اي

                                          است كه نقشه راه را مي شناسد و مردم به او اعتماد آميخته دارند.                    

#مقصد_تفاهم_است_نه_توافق

خیال می‌کنیم مقصود این است آدم ها در عمل حرکتی داشته باشند . این توقع ، ما را بسته است و زنجیر کرده ؛ در حالی که مقصد این نیست . مقصد تفاهم است نه توافق هدف این است که زمينه خوب شدن افراد فراهم شود نه اینکه همه خوب شوند . چرا که عمل مربوط به انتخاب و اختیار آنهاست . می‌خواهند عمل کنند یا نکنند . آن چه مطلوب است ، « تفاهم هاست » نه « توافق‌ها » ، « فهم » است نه «عمل » . آنچه مهم است فهم در برخوردهاست و عمل ؛ وابسته به شخص است . می‌خواهد خوب شود یا نشود . مقصود این نیست که همه ابوذر شوند ، مقصود این است که همه شکل بگیرند ؛ یا ابوذر شوند یا ابوجهل . بیش از این توقعی نیست که پیامبران نیز زمینه انتخاب انسان را فراهم می کردند . تا آنهایی که زنده شدند ، با آگاهی برای زندگی آماده شده باشند و آنهایی که به هلاکت رسیدند ، با آگاهی و در روشنی هلاکت را انتخاب کرده باشند . مقصد همین است ، نه چیزی بیش از این .

? حرکت علی صفایی حائری صفحه ۵۸

#کتابی_واجب_برای_اهل_نماز

    



✅ مژده به معلمین آموزش و پرورش, مربیان حلقه های صالحین, هیئات, مساجد و عموم علاقه مندان

? پرفروش ترین کتاب در زمینه ی نماز
موثرترین کتاب در زمینه نماز

? چگونه یک نماز خوب بخوانیم؟

✍️علیرضا پناهیان


?از هر عارف و عالمی درمورد راه رسیدن به مراتب معنوی سوال می‌کنی، به «نماز» تاکید می‌کند. اگر واقعا نماز اینقدر مهم و تاثیرگزار است، چرا روی ما تاثیر نمی‌گذارد؟! ما این همه نماز که خوانده‌ایم، چرا هنوز عارف نشده‌ایم؟ اگر نماز، معراج مومن است و لذت دارد، چرا ما هیچوقت از نماز خواندن لذت نمی‌بریم؟! تازه نماز برای ما یک کار تکراری و ملال آور هم شده است! اِشکال نماز ما کجاست؟! چه کار کنیم تا نماز ما را رشد بدهد و بر روی ما تاثیر بگذارد؟

✅جواب این سوالات و سوالات مشابه دیگر را در کتاب چگونه یک نماز خوب بخوانیم؟ می یابید.

? قیمت پشت جلد: 15 ت
قیمت با #تخفیف 10%: 13500

❤️❤️❤️ #تخفیف_ویژه برای مدارس

? جهت خرید کتاب به شناسه زیر مراجعه نمایید…

???
@hayat_admin
???

#هشت_ويژگي_مومن

#امام_صادق_عليه_السلام

شايسته است مومن هشت ويژگي داشته باشد:

1- در ناملايمات روزگار، سنگين (با وقار) باشد.

            2-در هنگام نزول بلا بردبار باشد.

            3-هنگام راحتي شكرگزار باشد.

            4-به آنچه خداوند به او داده قانع باشد.

            5-به دشمنان خود ظلم نكند.

             6-بار خود به دوش دوستانش نيفكند.

             7-بدنش از او خسته باشد.

            8-مردم از دست او آسوده باشند.

كافي، ج2، ص47.

#زنگ_عبرت

                           

جالبه بدونيد كه خودروي شخصي رئيس جمهور تونس، پژو 206 صندوقدار ساخت ايرانه.

 ولي خودروي رئيس جمهور خودمون پژو 607 ساخت فرانسه است.

 

#وفات_حضرت_معصومه_سلام_الله_عليها

#نه_عبا_میخواهم_نه_آن_آبرو❗️

 

?آیت الله فاطمی نیا : روزی با پدر میخواستيم برويم به یک مجلس مهم.. وقتی آمدند بيرون خانه، ديدم بدون عبا هستند! گفتم عبايتان كجاست؟! گفتند مادرتان خوابيده بود و عبا را رويشان کشیده‌ بودم!

?به ايشان گفتم: ولی بدون عبا رفتن آبرو_ريزی است!! ايشان گفتند: اگر آبروی من در گروی آن عباست و برداشتن آن عبا هم به بهای از خواب پريدن مادرتان است، نه آن عبا را میخواهم نه آن آبرو را..!

#کانال_عارفین

#عشق_دو_طرفه

#دو_تربيتي_شدن_فرزند

? فاجعه‌ی #دوتربيتی شدن فرزند

? حتی اگر با همسرتان در اوج تفاهم باشید، در زمینه روش فرزندپروری باید دوباره با هم به تفاهم برسید.
? #مادر اخم می‌کند و #پدر لبخند می‌زند. این فرمانده دستور حمله می‌دهد و آن یکی دستور عقب نشینی.
? با این وضعیت کودک شما هرگز نخواهد فهمید که چه کاری خوب است و چه کاری بد!! این تعارض، یعنی #دوگانگی در سبک فرزندپروری والدین، سمّ مهلکی برای شخصیت‌ کودک است و هرگز احساس امنیت نخواهد کرد و این مسئله او را دچار #افسردگی و اضطراب می‌کند.

آشنایی گام به گام با مراحل روش تحقیق

آشنایی گام به گام با مراحل روش تحقیق

کرسی آزاد اندیشی "موسیقی غذای روح یا مایه ابتذال نفس" برگزار شد.

 

کرسی آزاد اندیشی «موسیقی غذای روح یا ابتذال» در بین طلاب وکادر مدرسه علمیه الزهرا (س)  کازرون

کرسی آزاد اندیشی با موضوع موسیقی غذای روح یا ابتذال در مدرسه علمیه الزهرا (س) شهرستان کازرون برگزار شد.

به گزارش پايگاه «خبري اطلاع رساني حوزه­ هاي علميه خواهران» کرسی آزاد اندیشی با موضوع «موسیقی، غذای روح یا ابتذال» با حضور طلاب و کادر در مدرسه علميه الزهرا (سلام الله علیها) كازرون برگزار شد.

 در ابتدای جلسه آقای «قاسم بیاتی» توضیحاتی را درباره ی انواع موسیقی ارائه کرد. وی گفت: در موسیقی سه رکن وجود دارد: 1- آهنگ2 -خواننده3 – محتوا. موسیقی؛ صداها و آهنگ هایی است که انسان را در عالمی سیر می دهد که برای وی قابل توصیف نیست و بر اعصاب و شهوات و غرایز و تمایلات او اثر گذار است و باعث خندیدن، گریستن یا رقصیدن انسان می شود. موسیقی از سه مولفه تشکیل یافته است از جمله؛ 1- غنا به معنای چرخاندن صدا در گلو است (فقط مربوط به صدا است حتی بدون آهنگ) 2- طرب: بسیاری از صداها، آواها و … طرب می باشد. بنابراین مطرب بودن: صفت موسیقی است (آهنگ) ومتناسب با مجالس شادی یا غمِ افراطی است. (عیش و نوش و تحرک) 3-لهوی: غفلت است و به محتوای کلام نسبت داده می شود. امام باقر(علیه السلام) فرمود: غنا، گناهی است که خداوند به سبب آن وعده ی آتش داده است. چناچه موسیقی یا آوازی که با ترجیع وطرب همراه است از لحاظ کیفیت یا مضمون یا حالت خاص شخص نوازنده یا خواننده در خلال نواختن یا خواندن از نوع غنا یا موسیقی لهوی مناسب با مجالس لهو و معصیت باشد، گوش کردن به آن حرام است، حتی برای کسی که او را به طرب نیندازد و تحریک نکند. به طور مثال: اگر در اتوبوس باشد مسافران باید ازگوش دادن به آن خودداری نموده و نهی از منکرکنند. حتی غنای زن برای شوهرش و بالعکس و قصد لذت بردن از همسر، استماع غنا را مباح نمی کند. تفاوت موسیقی با غنا بنا بر تعریف بیان شده در این است که ترجیع صدا به نحوی که مناسب با مجالس لهو باشد ازگناهان بوده و بر خواننده و شنونده حرام است . ولی موسیقی نواختن آلات آن است که اگر به نحو معمول در مجالس لهو و گناه باشد هم بر نوازنده و هم بر شنونده حرام است ولی اگر به آن نحو نباشد فی نفسه جایز است و اشکال ندارد.

سرکار خانم «بهروزی و رنجبر» به عنوان موافقان گوش دادن به موسیقی گفتند: ممکن است فرد مطرب ترین موسیقی ها را گوش دهد ولی بر او اثر نگذارد. چرا باز هم حرام است و نباید گوش داد؟! (علت حرمت موسیقی چیست؟)

 جواب خانم انجین به عنوان مخالف: حکمت بسیاری از احکام برای بشر عادی، دست یافتنی نیست. احکام شرعی احکام شخصی نیست، احکام نوعی است. نوع موسیقی (حرام) و جنس آن بر نوع انسان اثر منفی می گذارد. بنابراین حتی اگر آن اثر منفی را بر انسان نگذارد، بنابر مصالح و مفاسدی که برای فرد محقق نشده، بازهم حرام است.

بهروزی(موافق) گفت: صوت قرآن و تواشیح نیز طرب انگیز است.

انجین(مخالف): پیامبر(صلی الله علیه و آله): برای هرچیزی زینتی است و زینت قرآن صدای زیباست. (کافی، کلینی، ج2ص 615) صوت قرآن یا اذان موسیقی است. صوت قرآن یا اذان تغییر صدا و لحن است. زیرا موسیقی با آلات همراه است؛ قرآن طرب نیست چون طرب باید طوری باشد که انسان را به رقص آورد یا از غم و اندوه زیان آور گردد. موسیقی حرام باعث تضعیف روح یا افت اخلاق می شود.

رنجبر(موافق): موسیقی موجب آرامش می شود.

جواب: باید تفاوت آرامش جسمی وآرامش روحی مشخص شود. موسیقی کدام آرامش را به دنبال دارد؟ اگر آرامشی هم دارد ولی به صورت مسکن عمل می کند و زود گذر است. وقتی انسان به چیزی عادت کرد به آن آرامش پیدا می کند، مثل معتاد که با مواد مخدر آرامش جسمی و روحی می یابد. ولی در واقع به خودش ضرر می رساند. آرامش واقعی در یاد خداست «الا بذکر الله تطمئن القلوب»

بهروزی(موافق): موسیقی هنراست و انسان هنر و زیبایی را دوست دارد.

جواب: آیا هرهنری خوب است و باید آن را استفاده کرد؟ مثلا خیاط با هنرنمایی تمام، لباسی را می دوزد، آیا می توان این لباس را بیرون از خانه پوشید؟ آنچه موجب حرمت چیزی می شود مصلحت یا مفسده واقعی است که عقل ناقص بشر نمی تواند آن را کشف کند. وتنها عقل تام- که منحصر به معصوم است- می تواند آن را درک نماید. علت بعضی از احکام را با توجه به روایات می توان به دست آورد اما همان هم نیاز به تبحر و تخصص دارد، چراکه ممکن است در یک موضوع چندین روایت وجود داشته باشد. آن چه در فقه اسلامی حرام شده،غنا است. یعنی ترجیع صدا، با صرف نظر از آهنگ و محتوا. گاهی نیز آسیب موسیقی به محتوا بر می گردد. پس باید مصالح و مفاسد را دسته بندی کنیم. عرف، صدا و سیما یا جامعه ملاک تشخیص حرمت جواز موسیقی نیست، حرمت و جواز حق شرعی است که برای رسیدن به آن باید به مرجع تقلید مراجعه کرد.

 

چرا طلبه باید پژوهشگر باشد؟

حاج آقا صنعتی معاون پژوهش مدرسه علمیه صادقیه(علیه السلام) گفت: پژوهش فضای تنفس حوزه است؛ لذا طلبه موفق علمی کسی است که متکی به درس های حوزوی نباشد، مبلغ قوی شخصی است که نگاه، بیان و حرف جدید داشته باشد. همه این موفقیت ها از راه مطالعه بدست می آید و مطالعه پیش زمینه پژوهش است. طلبه مبلغ پس از مطالعه کتابها، فیش برداری و دسته بندی مطالب، محتوای تبلیغی خود را آماده می نماید این روند، همان مراحل پژوهش است.

وی در ادامه گفت: طلبه خروجی کارش تولید علم، مسأله یابی و پاسخ گویی به این مسائل موجود در جامعه است. برای نمونه اشخاصی مانند شهید مطهری و شهید صدر با نگاه دردمندانه، مسائل و مشکلات جامعه را شناخته و برای حل آنها چاره اندیشی کردند.

جامعه به سرعت در زمینه های مختلف جلو می رود. طلاب گاهی با انبوهی از سؤالات، از جمله مسائل اقتصادی، پزشکی و حتی مسائل روز در زمینه احکام  روبرو می شوند که مردم جوابی برایش ندارند؛ اینجاست که آن نگاه دردمندانه و محققانه طلاب علوم دینی را می طلبد تا از موج سواری دشمنان و معاندان دین و حکومت اسلامی پیشگیری شود.

نگاه حاشیه ای به پژوهش خیانت به طلبگی است. دستاوردهای علوم در جامعه  امروز، همه حاصل کار محققانه است.

ایشان در پایان گفت: مراحل تحقیق و پژوهش اعم از آشنایی، شناخت و تسلط است. در مرحله آشنایی طلاب با معنایی جدید از پژوهش مواجه می شوند، مرحله دوم صرف بیان اقوال است ومرحله پایانی، قضاوت میان اقوال می باشد؛ طلاب در سطح عمومی باید مرحله اولیه مهارت پیدا کنند.

 

#کلام_خدا_درباره_حضرت_زهرا_سلام الله علیها

خدای تعالی:

یا احمد! لولاک لما خلقت الافلاک و لولا علی ما خلقتک و لولا فاطمه ما خلقتکما! ای احمد اگر تو نبودی افلاک را نمی آفریدم، و اگر علی نبود تو را نمی آفریدم، و اگر فاطمه نبود، شما دو تن را        نمی آفریدم. (فاطمه بهجه قلب المصطفی، ص 9، به نقل از کشف اللئالی)

پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله):

ای سلمان! محبت فاطمه در صد مکان به تو نفع می رساند، کمترین آن ها: مرگ، قبر، میزان، محشر، صراط و محاسبه است. پس هرکس که دخترم از او راضی باشد من از او راضیم، و هرکس که من از او راضی باشم خداوند از او راضی است، و هرکس که دخترم فاطمه بر او غضب کند من از او غضبناکم، و هرکس که من بر او غضب کنم خداوند بر او غضب کرده است.  (فرائد السمطین، ج2، ص 67)

#شهلادت_حضرت_زهرا_سلام الله علیها

دیوار دم می داد، در بر سینه می زد

محراب می نالید، منبر داشت می سوخت

جانکاه: قرآنی که زیر دست و پا بود

جانکاه تر: آیات کوثر داشت می سوخت

آتش قیامت کرد؛ هیئت کربلا شد

باغ خدا یک بار دیگر داشت می سوخت

#حسن_بیاتانی

#شهید_نواب_صفوی

از شهید نواب صفوی پرسیدن:

چرا آرام نمی نشینی؟ ببین آیت الله بروجردی ساکت است.

نواب گفت: آقای بروجردی سرهنگ است؛ من سربازم.

سرباز اگر کوتاهی کند، سرهنگ مجبور می شود بیاید وسط!!!

پ ن: هر بار #امام_خامنه_ای می آید وسط، یعنی ما سربازها کم گذاشته ایم.

به مناسبت سالروز شهادت سید مجتبی#نواب_صفوی

#سالروز سقوط اهریمن

شاه پس از سالها ظلم و جنایت در حق مردم مسلمان ایران، به همراه همسرش، ایران را به سمت مصر ترک کرد، در حالی که حتی نزدیک ترین حامیان و اربابانش هم از پذیرش او امتناع کردند. پس از فرار شاه، ملت با آمدن به خیابان ها و اظهار شادمانی و پخش گل و شیرینی، این پیروزی بزرگ یعنی برچیده شدن عمر شاهنشاهی 2500 ساله در ایران را جشن گرفتند.

به گزارش فایننشنال تایمز، بزرگترین دزدی تاریخ ایران مبلغ 35 میلیارد دلار (معادل درآمد حاصل از فروش دو سال نفت ایران در سال 56) بوده که محمد رضا پهلوی هنگام فرار از ایران، با خود برده است. این مبلغ غیر از خارج کردن 384 چمدان طلا و جواهرات و عتیقه توسط فرح است.

26 دی ماه سالروز فرار شاه از ایران

#آریل شارون؛ قصاب #صبرا و شتیلا

آریل شارون وزیر جنگ و نخست وزیر رژیم اسرائیل که پس از هشت سال زندگی نباتی، در 11 ژانویه 2014 (مصادف با 21 دی ماه) مُرد از جمله دست پرورده های صهیونیسم بود که کلکسیونی از جنایات را در پرونده خود داشت. شارون طی حیات ننگین 85 ساله خود از هیچ جنایت و عمل ضد بشری علیه ساکنان فلسطین کوتاهی نکرد و افتخار قتل نوزاد چند روزه تا زنان و مردان کهنسال را از آنِ خود کرد! 

شارون در 13 سالگی به گروهی موسوم به #هاگانا پیوست. این که از #مهاجران_یهودی تشکیل می شد؛ با مسلّح شدن توسط نیروهای انگلیسی حاضر در فلسطین، به تدریج تا زمان اعلام رسمی تشکیل دولت غاصب اسرائیل، وظیفه غصب اراضی فلسطینیان را برعهده داشتند و بعدها پس از تشکیل این رژیم، بنیان ارتش اسرائیل را همین گروه تشکیل داد.

اریل شارون تا سن 19 سالگی در هاگانا عملیات تجاوز، غارت و غصب املاک ساکنان فلسطین را به خوبی انجام داد تا در سال 1947 به عضویت نیروهای امنیتی شهرک های یهودی نشین در آمد.

نظامیان صهیونیست به فرماندهی آریل شارون به همراه شبه نظامیان مسیحی #فالانژ، با محاصره این اردوگاه، سعی داشتند نیروهای سازمان آزادی بخش فلسطین را که دستاوردهای بسیاری را کسب کرده و تهدیدی برای #اسرائیل بودند، متلاش کنند و لبنان را به منطقه امن اسرائیل تبدیل کنند. حمله به اردوگاه که در شهریور 1361 ه ش آغاز شد به مدت 38 ساعت، 3300 آواره فلسطینی و لبنانی به وحشیانه ترین شکل ممکن به قتل رسیدند.حادثه هولناک #کشتار_صبرا_و_شکیلا که عنوان “قصاب صبرا و شکیلا” را نیز برای #آریل_شارون به همراه داشت، از تکان دهنده ترین جنایات وی است. تجاوز به زنان و دختران و دریدن شکم زنان باردار، زنده زنده سوزاندن کودکان و ذبح آن ها از جمله خاطرات تلخ بازماندگان این واقعه است.

کشتار پناهندگان در روستای قانا؛ یکی دیگر از جنایات او بود. در جریان عملیات موسوم به “خوشه های خشم” در مقر سازمان ملل در روستای قانا، بیش از 100 نفر که 33 نفر از آن ها کودکان زیر ده سال بودند و به این مقر پناه برده بودند، به شهادت رسیدند. این نمونه ها گوشه ای از جنایت های این فرد قصیّ القلب و وحشی بود.

#حضرت_زینب_الگوی_همسران

یکی از درس هایی که #همسران در شب میلاد حضرت زینب (سلام الله علیها) می توانند بگیرند این است:

∗موقعی که ابن زیاد به حضرت زینب (سلام الله علیها) طعنه زد که دیدی خدا با برادرت چه کرد فرمود: “ما رأیت الا جمیلا"؛ من چیزی جز#زیبایی ندیدم.

∗زیبانگری به #مشکلات از اسباب تحمل آن ها ست. #صبوری در برابر سختیها، ما را پخته می کند.

∗وقتی می خواهند، برنج، در دیگ بزرگ، به خوبی پخته شود، در اطراف درب آن، خمیر می چسبانند تا برنجِ داخل دیگ که جایی برای نفس کشیدن ندارد، تحت فشار، پخته شود.

∗ما نیز وقتی تحت فشار سختیهای روزگار قرار می گیریم روحمان #رشد کرده و پخته می شویم.

∗مهم آن است که در سختیها، بی قراری و جَزَع و فَزَع نکنیم و با یاد #خدا و #زیبانگری، به آرامش برسیم و با آرامش خود، مشکلات را #مدیریت کنیم.

#در محضر علماء

آیت الله مظاهری فرمود:

راجع به بلاهای اجتماعی برخی می گویند: عده ای در اجتماع مرتکب گناه می شوند، چرا بلا و مصیبت برای همه می آید؟ جوابش امام باقر (علیه السلام) داده اند. ایشان می فرمایند: به شعیب نبی (علیه السلام) خطاب شد: صد هزار نفر از قوم تو دچار عذاب می شوند؛ چهل هزار نفر آنها افراد شرور و گناهکار و شصت هزار نفر، خوبان امت هستند. گفت: خدایا بدها به آتش گناهشان می سوزند. خوب ها چرا عذاب می شوند؟ خطاب شد: برای اینکه بدها گناه می کردند و خوب ها بی تفاوت بودند و امر به معروف و نهی از منکر نکردند.

بنابراین همه باید توجه داشته باشند که مکافات عمل، تقصیر خداوند نیست و آن ذات بی همتا برای کسی بد نخواسته و نمی خواهد، بلکه گناهان فردی و اجتماعی، خود به خود موجب مکافات عمل می شود. بلکه طبق فرمایش امام رضا (علیه السلام) گناهان تازه تازه، بلاهای تازه تازه نیز به دنبال دارد.

پایگاه اطلاع رسانی آیت الله مظاهری

هر روز با یکی از #شهدای شهرستان کازرون

دیدار طلاب مدرسه الزهرا سلام الله شهرستان کازرون با خانواده شهید سجاد دهقان

در این دیدار همسر شهید در وصف همسر خود گفت: سجاد متولد 11 خردادماه 1362 در بود. سجاد کاردانی رشته برق دانشگاه امام حسین  و کاردانی رشته شیمی پالایش گاز را داشت.  

سجاد همیشه با وضو بود. خیلی از غیبت کردن بدش می‌آمد. یکی از بارز‌ترین ویژگی‌هایش حیا و سر به زیری بود. از حقوقی که داشت برای انجام کارهای خیر هزینه می‌کرد. در انجام مسئولیت بالاترین دقت عمل را داشت. با بچه‌ها مانند خودشان بود. زبان آنها را خوب متوجه می‌شد. وقتی از سر کار می‌آمد پسرمان حامد را با خودش بیرون می‌برد و می‌گفت: از صبح با شما بود حالا وظیفه من است که او را سرگرم کنم. یکی از دلایلی که سجاد خودش را به جمع شهدای حرم بی‌بی رساند، اخلاص و پاکی‌اش بود. بسیار با خلوص نیت کار می‌کرد. بارها به خودم می‌گفتم: خدایا شکرت که بنده‌ای به این خوبی آفریدی. همسرم بسیار شیفته اهل بیت بود. ارادت ویژه‌ای به حضرت زهرا(س) داشت در نهایت هم مثل او به شهادت رسید.

 

سجاد علاقه‌ای خاص به شهدا داشت. همیشه عکس‌ها و فیلم‌های شهدای دفاع مقدس را به خانه می‌آورد. از شهدا خیلی حرف می‌زد و می‌گفت: خوش به سعادتشان که عاقبت بخیر شدند و با بهترین نوع مرگ با خدای‌شان ملاقات کردند. خانواده سجاد در دوران دفاع مقدس در جبهه حضور داشتند. برادرشان از جانبازان غیور این دوران با شکوه هستند. من خودم به شخصه هیچ وقت تصور مرگ طبیعی را برای سجاد نمی کردم همیشه می دانستم شهید می شود. چون فراتر از خوب بود و پایانی نمی‌توانست غیر از شهادت داشته باشد که لایقش باشد. خیلی زیاد حرف شهادت را می زد بخصوص از سال 92 که برای اولین مرتبه سوریه رفت. می گفت: دعا کن من شهید شوم . من هم می گفتم: الان زود است بگذار در سن بالاتر. می گفت : شهادت لیاقت می خواهد ما کجا شهدا کجا. تولد 30 سالگی اش خیلی ناراحت بود که هنوز هست و شهید نشده است. تولد حضرت فاطمه(سلام‌الله علیها) بود. سجاد مثل همیشه با روی خندان از سر کار آمد. بعد از چند دقیقه گفت: خانم اشکال نداره، تو راضی هستی که من هدیه‌ای که پادگان برای روز زن داده است، بدهم به بنده خدایی که لازم دارد؟ گفتم: نه چه اشکالی دارد؟ من از خدام است. من تازه چادر گرفتم فعلاً لازم ندارم. من آن روز نپرسیدم چادر رو برای چه کسی می‌خواهی، تا اینکه بعد از شهادت همسرم، یکی از دوستانش به من گفت موضوع چه بوده. گفت: در دانشگاه یک دختر خانم بود حجاب خوبی نداشت. سجاد به دوستش می‌گوید برو با این خانم صحبت کن ببین چرا حجابش این طور است. سجاد  به دلیل حیای زیاد خودش با دختر خانم حرف نمی‌زند. دختر خانم هم گفته بود به دلیل مشکلات مالی نمی‌توانم چادر تهیه کنم. اتفاقاً همان روز چادر را به ما هدیه دادند. سجاد آن روز چادر را می‌برد برای این خانم و خدا را شکر از آن روز تا حالا استفاده می‌کنند.

17 بهمن بود که خبر شهادتش را به من دادند. سجاد روز قبلش یعنی 16 بهمن ماه 1394 حوالی ساعت 11 به شهادت رسیده بود. با اصابت شش گلوله به پیکرش. سجادم در روند اجرای عملیات آزاد‌سازی نبل و الزهرا در حلب شهید شد. بچه‌ها برای باز گرداندن پیکرش خیلی به زحمت افتاده بودند و اجازه نداده بودند تا پیکر سجادم را داعشی‌ها با خود ببرند.

 

آینده روشن #ایران به روایت رهبر انقلاب

جوان ها به چشم خود خواهند دید

1- با همه وجود معتقدم: خدای متعال این را فرموده است که آینده متعلق است به مومنین، متعلق است به صالحین، متعلق است به مجاهدین فی سبیل الله، در این هیچ تردیدی نیست؛ این یک وعده الهی است، اما اگر کسی دچار وسوسه و تردید هم بشود وعده الهی هم دل او را آرام نکند، تجربه ها باید دل او را آرام کند. بنده مکرّر این را عرض می کنم و با همه ی وجود اعتقاد به این معنا دارم اگر چنانچه هیچ وعده ای هم به ما داده نشده بود، با این تجربه هایی که ملت ایران از سی و چهل سال پیش به این طرف دارد، باید یقین می کرد که آینده متعلق به او است؛ باید یقین می کرد که پیروزی متعلق به او است. 96/3/6

2-هرچه می گذرد اعتقادم به فردای بهتر، بیشتر می شود: ان شالله فردای این کشور از امروز این کشور به مراتب بهتر خواهد بود و انقلاب پیشتر خواهد رفت. البته مشکلات داریم؛ این مشکلاتی را که آقایان در سخنرانی ها می گویند؛ بنده به اغلب آن ها مطلع هستم و مشکلات مردم، مشکلات معیشتی است و این ها قابل حلّ است. 96/12/26

3-شما جوان ها به چشم خواهیددید: بدانید اگر چنانچه با این روحیه ای که امروز شما دارید و نشان می دهید، این ملت پیش برود حرکت کند تردیدی نیست که در آینده ی نه چندان دوری خواهد توانست به اوجی در دنیا برسد که در تعاملات جهانی، همیشه دست برتر را داشته باشد و بتواند مقاصد خودش را پیش ببرد این چیزی است که حتمی و قطعی است و شما جوان های عزیز ان شاء الله این را با چشم خودتان خواهید دید و آن روز تجربه خواهید کرد این پیشرفت عظیمی را که به برکت اسلام و به برکت انقلاب اسلامی در کشور به وجود آمده است. 97/8/12

#شهید امیر توکل کامبوزیا

امیر توکل کامبوزیا دانشمند و از فرزندان مشیر دیوان (یکی از بزرگان دربار قاجار) است. وی در سال 1312 برای آبادانی مزرعه خود در زاهدان به اطراف آن شهر هجرت و مزرعه و کتابخانه خود را گسترش داد.

ایشان مخالف سر سخت و جدی #کشف _ حجاب بود و به صراحت اعلام کرده بود: پهلوی ها دست نشانده های #یهود و #صهیونسم هستند که می خواهند علیه جامعه اسلامی اقدام کنند. این کشف حجاب هم نشانه ای از همین مسئله است.

#شهید کامبوزیا و حجاب استدلالی

یکی از مسئولین استانی برای دیدن باغ و کتابخانه استاد به خانه ایشان رفت و متوجه شد که همسر و فرزندان استاد همگی چادری هستند، پرسید: استاد، شما که اهل کمالات هستید و این همه دانشجوی خارجی به دیدن شما می آید، چرا اهل خانه را مجبور می کنید #چادر سر کنند، بگذارید آزاد باشند.

استاد لبخندی زد و گفت: یک سوال دارم. اگر شما برای رفت و آمد، یک دمپایی کهنه داشته باشی، وقتی به جایی می روی، از آن مراقبت می کنی؟ آیا آن را از دزد مخفی می کنی؟

 این آقا متوجه نظر استاد نشد. کمی فکر کرد و گفت: نه استاد، کسی دمپایی کهنه رو مخفی نمی کنه.

استاد گفت: اگر یک جواهر گران قیمت داشته باشی چطور؟ آیا همین طور دنبال خودت بر می داری و بیرون می بری؟

این شخص گفت: نه، جواهر را مخفی می کنم تا کسی متوجه نشود. چون ممکن است دزدها بفهمند و به سراغ من بیایند.

استاد گفت: دختران و همسران، برای ما حمک جواهر را دارد. ما مثل جواهر از آن ها مراقبت می کنیم تا دزدان و آدم های مریض به سراغ آن ها نرود.

منبع: کتاب «کامبوزیا» زندگی نامه و خاطرات دانشمند شهید امیر توکل کامبوزیا، انتشارات شهید ابراهیم هادی، چاپ اول، 1397، ص51.

 

به مناسبت 17 دی ماه سالروز اجباری کردن #کشف حجاب توسط رضا خان

سالروز وفات #حضرت معصومه سلام الله علیها تسلیت باد.

السلام علیک یا بنت موسی بن جعفر علیه السلام

به تماشای خدا آمده بود اما حیف

او به دیدار رضا آمده بود اما حیف

 

              

 

روز #پژوهش گرامی باد.

#امام صادق (علیه السلام) فرمود: مطالعه و تحقیق بسیار در مسائل علمی، عقل را شکفته و فکر را تقویت می کند.

مقام معظم رهبری(مدظله العالی): تحقیق کردن یک مجاهده مستمر علمی است. سلام به عزیزی که زمانی از عمر خود را صرف پیگیری تحقیق و پژوهش صحیح دیگران کرده و ان شاالله می کند.

نمایشگاه، تحقیقات پایانی طلاب مدرسه علمیه الزهرا (سلام الله علیها) شهرستان کازرون

میلاد نور مبارک باد.

ولادت #امام حسن عسکرس (علیه السلام) بر همه مشیعیان مبارک باد.

امام حسن عسکری(علیه السلام) در سال 232 هجری در مدینه چشم به جهان گشود. مادر ایشان سوسن یا سلیل، زنی لایق و صاحب فضیلت و در پرورش فرزند نهایت مراقبت را داشت، تا حجت حق را آنچنان که شایسته است پرورش دهد، این بانو بزرگ سرانجام در سفری با سامراء در گذشت.

امام حسن عسکری (علیه السلام) بیانی شیرین و جذاب و شخصیتی الهی با شکوه و وقار و مفسری بی نظیر بود. راه مستقیم عترت و شیوه صحیح تفسیر قرآن را به مردم و به ویژه برای اصحاب بزرگوارش روشن کرد.

دوره عمر 29 ساله امام حسن عسکری (علیه السلام) به سه دوره تقسیم می گردد:

دوره اول 13 سال است که زندگی آن حضرت در مدینه گذشت.

دوره دوم 10 سال، که در سامرا قبل از امامت است.

دوره سوم نزدیک 6 سال امامت آن حضرت می باشد.

امام حسن عسکری (علیه السلام) از ش سال دوران اقامتش، سه سال را در زندان گذرانید.

شهادت ایشان در روز جمعه هشتم ماه ربیع الاول سال 206 هجری نوشته اند.

 

هر روز با یکی از شهدای شهرستان کازرون

بسم ربّ الشهداء و الصدیقین

شهید بهروز (زین الدین) بازیار

شهید در اول فروردین 1341 در شهرستان کازرون به دنیا آمد. سالهای تحصیل او در مقطع دبیرستان همزمان بود با جوشش حرکت مردمی در حمایت امام خمینی (ره). تربیت های مذهبی و آرمان های بهروز او را واداشت تا به همراه برادرش علی که فاصله سنی زیادی با او نداشت و تعداد دیگری از دوستان دست به یک سری فعالیت های چریکی بزند.

با آغاز جنگ تحمیلی، بهروز که از سوابق مبارزاتی و عقیدتی تعلیمات مختصر نظامی برخوردار بود بلافاصله با عضویت در سپاه پاسداران عازم جبهه های جنوب شد. بهروز در عملیات بیت المقدس محور  غازیه فکه به شهادت رسید.

بهروز اولین شهید خاندان بازیار و محمودیان است او بود که باب شهادت را در این خاندان گشود. بهروز عاشق شهادت و بارها می گفت که آنچه ما در پیش هستیم در این دنیا نصیمان نخواهد شد. بهروز عاشق دست نیافتنی ها بود …

گفتند می نشود جسته ایم ما      گفت آنکه می نشود آنم آرزوست

و بهروز یافت آنچه دیگران نیافتندش ….

بخشی از آخرین وصایای شهید بهروز بازیار:

نمیدانم علی(برادر) آمده است کازرون یا نه، چون ما در جبهه ی شوش هستیم و او را ندیده ایم و از او سراغی نداریم. چون می دانم که در جنگ شهید نمی شوم بنابراین لزومی نمی بینم که وصیت نامه بنویسیم ولی اگر لازم شد شاید نوشتم و نزد خود نگه داشتم. من از تمامی شماها التماس دعای خیر دارم و شدیدا به دعای شما محتاج هستم.

اگر برای من اتفاقی افتاد چون به علی گفته ام اگر اتفاقی برایش پیش آمد به جایش نماز و روزه خواهم گرفت شما این عمل را بجای آورید.

در پایان امیدوارم که اصلا از اینکه ما در جبهه هستیم و یا اگر برایمان اتفاقی رخ داد هیچ گونه ناراحت نشوید و بدانید که ما امانت هستیم نزد شما که اگر خداخواست این امانت را در جبهه جنگ می گیرد و اگر خواست می تواند در رختخواب بگیرد.

انا لله و انا الیه راجعون

 

 

# حدیث نور

#تلخند سیاسی

هر روز با یکی از شهدای شهرستان کازرون

هر روز با یک شهید

تجامع نمادین طلاب مدرسه علمیه الزهرا س در حمایت از مردم مظلوم یمن

طلاب با بصیرت این مدرسه مبلغ 1050000 ریال را برای کمک به مردم مظلوم و ستم دیده یمن کمک کردند.

 

 

جلسه تربیتی اخلاقی و تودیع مدیریت محترم با حضور موسس و نماینده سپاه پاسداران و فرمانده بسیج خواهران

به گزارش پايگاه «خبري اطلاع رساني حوزه­هاي علميه خواهران» نشست اخلاقي- تربيتي و تودیع مدیریت محترم مدرسه با موضوع  « ضرورت حضور فعال طلاب در بین مردم»  با حضور طلاب و اساتید و کادر و نمایندگانی از سپاه پاسداران و بسیج خواهران شهرستان در مدرسه علميه خواهران الزهرا (سلام الله علیها) كازرون برگزار شد.در این نشست «جناب حجت الاسلام محمد خرسند» امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان،  با اشاره به نیاز امروز بشر به علوم دینی و علومی که طلاب در حوزه ­ها آموزش می­بینند باید ابزاری برای پاسخ­گویی به مشکلات و شبهات مورد نیاز عموم مردم و دانشجویان باشد.ایشان در ادامه افزود امروز دشمن مشکلات اقتصادی کشور را به مسأله دین و دیانت مردم مرتبط ساخته تا بدین وسیله مردم را از اسلام روی­گردان نماید؛ اینجا است که وظیفه طلاب علوم دینی سنگین می­شود و هر طلبه باید در خانواده خود یک حوزه علمیه برپا نماید و زیبایی­های دین داری را برای آنان بیان کند.وی از تلاش­های بی­وقفه «سرکار خانم سمیه کشاورز» مدیریت محترم قدردانی کرد و آرزوی توفیقات روز افزرون را از خداوند متعال برای ایشان خواستار شد.

ساده زیستی باعث آرامش روح و روان

ساده زیستی باعث آرامش روح و روان گشته و شادی و نشاط را برای بقیه اعضای خانواده به ارمغان می‌آورد.

نشست اخلاقی تربیتی « طلبه و ایجاد آرامش و نشاط در خانواده » درمدرسه علمیه الزهرا (سلام الله علیها) شهرستان کازرون برگزار شد:

به گزارش پايگاه «خبري اطلاع رساني حوزه‌هاي علميه خواهران» نشست اخلاقی تربیتی « طلبه و ایجاد آرامش و نشاط در خانواده طلاب» با حضور طلاب در مدرسه علميه خواهران الزهرا(س) كازرون برگزار شد.

در این نشست«حجت‌الاسلام قاسم بياتي» مبلغ حوزه ضمن بيان راه‌های ايجاد شور و نشاط در خانواده

باتوجه به آیه 189سوره اعراف و 21سوره روم زن، مایه آرامش همه جانبه همسر و فرزندان است؛ این آرامش و نشاط از آنجا بدست می آید که زن و مرد مایه‌ی نشاط، شکوفایی و کمال یکدیگر باشند.

ایشان گفت: این آرامش شامل آرامش از تلاطم روحی، هیجان غریزه، شکست‌ها، اشتباهات، آرامشی که آسایش جسم و صفای روح را تأمین می‌کند و می توان با مطالعه زندگی بزرگانی همچون علامه طباطبایی فهمید که خلق اثر ارزشمندی مانند تفسیر المیزان مرهون فداکاری و اداره هوشمند خانه و خانواده توسط همسر ایشان است.

وی در ادامه آثار آرامش در زندگی خانوادگی را استحکام خانواده، ارضای نیازهای عاطفی فرزندان، رشد فکری، دینی و فرهنگی خانواده، تأمین امنیت و … برشمردند.  

ایشان صبر در برابر مشكلات، قناعت و ساده زيستي، تفريح سالم و ورزش را مهم‌ترین راه‌های ایجاد نشاط دانسته و گفت: يكي از آسيب‌هاي طلبگي براي فررزندان ممكن است، جلوگيري از بعضي لذت‌‌ها و تفريحات باشد؛ تفريح براي زندگي مخصوصا فرزندان طلاب لازم است چرا كه احساس نكنند دين باعث محدوديت مي‌شود.

ايشان از طلاب خواست داشتن آرامش و نشاط را اول از خودشان شروع كنند بعد به ديگران و اعضاي خانواده انتقال دهند.  

حجت‌الاسلام بياتي بیان داشت: قدرت جسمی و نشاط جسمی باعث قدرت و نشاط روحی می‌گردد. اگر تن آدم ضعیف باشد، روحش  هم ضعیف و پژمرده می‌گردد. طلبه‌ای که نشاط روحی ندارد، خانواده را هم افسرده می‌کند.

وی گفت: انسان هرچه به تعلقات دنیا دل بندد، روزگار او را  بیشتراذیت می‌کند و گذشتن از دنیا و رفتن به آخرت سخت‌تر می‌شود. ساده زیستی باعث آرامش روح و روان گشته و از خیلی از نگرانی‌ها زن را مصون می‌ دارد و شادی و نشاط را برای بقیه اعضای خانواده به ارمغان می‌آورد.

ایشان در پایان بر اساس تقسیم بندی راه‌کارها به اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی به تبیین هرکدام از این راه‌کارها همراه با مثال پرداخت و سپس به سوالات طلاب پاسخ داد.

 

 

سبک زندگی فاطمی با محوریت خطبه فدک

برگزاری نشت سبک زندگی فاطمی با محوریت خطبه فدک

استاد: حجت الاسلام دکتر حسین شانه چی اعزامی از شهر مقدس مشهد

زمان: جمعه ۹۶/۱۱/۲۷ ساعت ۱۵ الی ۱۷:۳۰

مکان: مدرسه علمیه الزهرا(س) کازرون

نشست اخلاقی تربیتی« سبک زندگی فاطمی با محوریت خطبه فدک» در مدرسه علميه الزهرا (سلام الله علیها) كازرون در تاريخ 27/11/1396 برگزار شد.

به گزارش پايگاه «خبري اطلاع رساني حوزه‌هاي علميه خواهران» نشست اخلاقی تربیتی « سبک زندگی فاطمی با محوریت خطبه فدک » با حضور طلاب در مدرسه علميه خواهران الزهرا(س) كازرون برگزار شد

در اين جلسه «جناب آقاي دكتر حسین شانه چی »استاد حوزه و دانشگاه، با بیان اهمیت مطالعه آزاد،  طلاب را تشویق و ترغیب به مطالعه و پژوهش در حیطه نیاز مردم که اعم از مسائل اعتقادی (توحید- معاد- نبوت) ، اطلاعات تاریخی (شبهات، مسائل و مشکلات) و حوزه تربیت اجتماعی (سبک زندگی- رفتار های اجتماعی) کردند و دروس حوزوی را به عنوان ابزار مهم کار برشمرد.

ایشان مباحث فاطمیه را به سه بخش اصلی تقسیم کرد : الف – معرفت فاطمی ب- معارف فاطمی-میراثی که از حضرت زهرا (سلام الله علیها) باقی مانده است ج- شعائر فاطمی- وظایف شیعیان نسبت به آن حضرت- و سپس به تبیین و تفصیل مباحث، پاسخگویی به شبهات در این زمینه ها  پرداخت.

استاد در ادامه عوالم خلقت که اعم از عالم نور، خلق، ارواح، ذر، قیامت و عالم آخرت را بررسی کرد..

دکتر شانه چی گفت: فضیلت خلقت حضرت زهرا(س) و خاتم الانبیا ، امیرالمؤمنین، حجت بودن ایشان بر سایر ائمه (ع) را با استناد به روایات تبیین کردند وی اضافه کرد با همه  عظمت و شأن حضرات معصومین(ع) ظلم‌های که در حق ایشان روا شد به شماره نمی‌آید. 

 

حلقه دوستي اساتيد و طلاب مدرسه علميه كازرون با دانش آموزان آموزش و پرورش

مدرسه علميه الزهرا(س) شهرستان كازرون چهارشنبه18/11/96 ميزبان 60 نفر از دانش آموزان مدارس حسن زاده و ابوالحسن زاده شهرستان بود.

سين برنامه هاي اجرا شده :

يكي از مدارس نيم ساعت زودتر از مدرسه ديگر تشريف آوردند كه قسمتهايي از كليپ ارثيه پدري برايشان پخش شد تا همه جمع شوند. ساعت 10:30 دقيقه برنامه توسط مجري گري يكي از طلاب پايه اول آغاز شد. و برنامه ها بدين شرح اجرا گرديد( عمده مطالب مجري در مورد حضرت فاطمه و دهه فجر و انقلاب اسلامي بود.)

1-      قرائت قرآن توسط خانم والي طلبه پايه دوم

2-      عرض خير مقدم توسط مدير مدرسه سركار خانم كشاورز

3-      خواندن قصيده اي در مقام حضرت زهرا(س) توسط خانم حسيني نژاد پايه اول

4-      مداحي كوتاه توسط خانم ظريفكار پايه سوم

5-      پذيرائي

6-      تشكيل حلقه دوستي اساتيد وطلاب با دانش آموزان كه هدف اصلي برنامه بود. به اين صورت كه از چند روز قبل با 6 نفر از اساتيد هماهنگ شده و موضوعي كه مدارس درخواست داشتند( مقام حضرت زهرا و دستاوردهاي انقلاب) در اختيارشان گذاشته بوديم.

شش حلقه متشكل از استاد، پنج طلبه و ده نفر دانش آموز در گفتگوي صميمي پاسخگوي سوالات و شبهات بودند.

از قسمت حلقه ها دانش آموزان و مسئولينشان و نحوه برخورد طلاب رضايت بيشتري داشتند و در جاهاي مختلف شهرستان ابراز كرده بودند.

در انتخاب مجري و اجرا كنندگان برنامه در حضور دانش آموزان،  هميشه سعي مي كنيم كساني را انتخاب كنيم كه به سن دانش آموزان نزديك تر باشند و شور و نشاط بيشتري داشته باشند و در انتخاب اساتيد و طلاب شركت كننده در حلقه ها از اساتيد مجرب و طلاب پايه بالا و حتي از بعضي مبلغيني كه تجربه تبليغ نوجوانان و جوانان را داشته اند، استفاده مي شود.

 

اطلاعيه جلسه دفاعيه

جلسه دفاعيه سركار خانم سودابه بختياريبا موضوع “نقش قصه و قصه گويي در تربيت كودكان “در تاريخ 96/7/17 برگزار مي گردد.

از علاقمندان و طلاب گرامي براي شركت در جلسه دفاعيه دعوت به عمل مي آيد.

معاونت پژوهش مدرسه علميه الزهرا (س) كازرون

کشور بقیه الله

شهید صیاد شیرازی:

ما توی کشور بقیه الله هستیم.خادم این ملت هستیم.مردم ما رو به اینجا رسوندن.باید براشون کار کنیم.

***ان شا الله ما هم بتوانیم قدمی برداریم***

شهدا نظر میکنند به وجه الله

جلسه خادمین الشهدا با حضور فرماندهی محترم ناحیه مقاومت شهرستان کازرون جناب آقای افشار

دوره تکمیلی خادم الشهدایی به روایت تصویر

استراحت بماند بعد از شهادت

بسم الله الرحمن الرحیم

امروز ششم مرداد ماه سال 96

دوره ی تکمیلی خادم الشهدایی__راه یابی خدام الشهدا از مرحله مقدماتی به مرحله تکمیلی و انجام مصاحبه و گزینش افراد نخبه برای راهیابی به دوره تخصصی

 برگزاری کلاسهایی از جمله روایت گری-فن بیان-آموزش مقابله با رفتارهای نوجوانان- همچنین جلسه با حضور فرمانده محترم مقاومت ناحیه شهرستان کازرون جناب آقای شهرام افشار و شرکت چند طلبه از طلاب حوزه علمیه الزهرا سلام الله علیها شهرستان کازرون بعنوان خادم الشهدا و حضور فعال آنان در این دوره.

***ان شا الله از ادامه دهندگان راه شهدا باشیم.***

مبادا در خواب باشیم

بسم الله الرحمن الرحیم

بعد از حمله ی تروریستی اخیر در مرقد مطهر حضرت امام ره و وقایع ساختمان مجلس شورای اسلامی ایران ناخودآگاه یاد یک روایت از امیرالمومنین علیه السلام افتادم…

انها که به وقت یاری رهبرشان در خواب باشند

با لگد دشمن بیدار خواهند شد

 

\

\

\

انواع حجاب قرآنی

1_حجاب چشم:

قل للمومنین یغضوا من ابصارهم؛ای رسول به مردان مومن بگو تا چشم ها را از نگاه ناروا بپوشند.سوره نور آیه 30.

قل للمومنات یغضضن من ابصارهن؛ای رسول؛به زنان بگو تا چشم ها را از نگاه ناروا بپوشند.سوره نور آیه 31.

2_حجاب در گفتار:

نوع دیگر حجاب و پوشش قرآنی؛حجاب گفتاری زنان در مقابل نامحرم است.

فلا تخضعن بالقول فیطمع الذی فی قلبه مرض.زن ها که نازک و نرم با مردان سخن نگویید مبادا آن که دلش بیمار(هوا و هوس)است؛به طمع افتد.سوره احزاب آیه 32.

3_حجاب رفتاری:

نوع دیگر حجاب و پوشش قرآنی؛حجاب رفتاری زنان در مقابل نامحرم است.به زنان دستور داده شده است به گونه ای راه نروند که با نشان دادن زینت های خود باعث جلب توجه نامحرم شوند.

و لا یضربن بارجلهن لیعلم ما یخفین من زینتهن.و آن طور پای به زمین نزنند که خلخال و زیور پنهان پاهایشان معلوم شود.سوره نور آیه 31.

از مجموع این مباحث؛به روشنی برداشت میشود که مراد از حجاب اسلامی،پوشش و حریم قائل شدن در معاشرت زنان با مردان نامحرم در خلال رفتارهای مختلف آن ها،مثل نحوه ی پوشش؛نگاه؛حرف زدن و راه رفتن است.

بنابراین حجاب و پوشش زن،به منزله یک حاجب و مانع در مقابل افراد نامحرمی است که قصد نفوذ و تصرف در حریم ناموس دیگران را دارند.

در انتها این نوشتار را با بیان سخنانی از استاد مرتضی مطهری که در تبیین فلسفه ی حجاب در اسلام،تلاش علمی فراوانی داشت به پایان میرسانیم؛:عده ای میگویند:چون حجاب به معنی پرده است،اسلام خواسته است زن با حجاب باشد؛یعنی همواره پشت پرده بوده و در عزلت و گوشه نشینی باشد؛اما باید بدانیم آنچه درباره ی پوشش زن است کلمه ستر به کار میرود.پوشش زن،در اسلام آن است که در معاشرت با مردان،بدن خود را پوشانده و از جلوه گری پرهیز کند.

حجاب و راهکار های مؤثر گرایش به آن

پوشش و حجاب پرتویی از آفرینش الهی است که فلسفه وجودی آن، حفظ مقام و ساحت مادی و معنوی زن و مرد و هم چنین زمینه ساز رشد و کمال آن ها تا مراتب عالی انسانیت است.

یکی از قوانین ربانی در شرایع الهی مسأله حجاب و پوشش بوده است و خالق بشر که بر تمامی اسرار و رموز آفرینش، عالم خبیر است، زیبایی، امنیت، رشد و تعالی انسان ها به خصوص زن را در پوشش و عفاف و حجاب دانسته است. در تعریف حجاب می توان چنین بیان کرد که حجاب از نظر لغوی به معنای پوشش و پرده است و در اصطلاح، پوششی است که مرد و زن باید در مقابل نامحرم و جنس مخالف داشته باشد. در این تحقیق که به بررسی فلسفه حجاب و راهکار های گرایش به آن در جامعه پرداخته می شود. به دنبال یافتن راه حلی برای تقویت حجاب تضعیف شده در جامعه ی اسلامی هستیم. فلسفه اصلی حجاب را در قالب فلسفه ی فردی و اجتماعی بیان نموده ایم که فلسفه فردی همان طهارت و پاکی نفس، آرامش روان؛ سلامت جسم و ارتقای شخصیت است و هم چنین سلامت اخلاقی، استواری اجتماع، امنیت و استحکام خانواده نیز از آثار اجتماعی رعایت پوشش اسلامی بیان شده است. در این مباحث تحقیقی سعی شده راهکار هایی ارائه شود که در این راهکار ها از تأثیر خود فرد در مسأله پوشش و تأثیر اجتماع می توان سخن گفت که از جمله می توان به تأثیر اجتماع از جمله مدرسه و خانواده عاملی قدرتمند در ترویج حجاب اشاره کرد. چون هر یک از این عوامل فردی و اجتماعی می توانند در شکل دهی عقاید و باور ها در جامعه ی فرهنگی تأثیر گذار باشند و از آن جا که استعمار یکی از مهم ترین موانع اهداف شوم خود را گسترش فرهنگ حجاب و عفاف می داند، لذا با طرح شبهاتی در صدد شکستن این سد و مانع است. حال آن که رعایت حجاب و پوشش اسلامی بر خلاف تبلیغات سوء دشمنان اسلام هرگز موجبات سلب آزادی زن در فعالیت های اجتماعی و پدید آمدن افسردگی نبود بلکه او را در سلامت کامل اخلاقی و روانی و حیات اجتماعی و نشاط خانوادگی دعوت می کنند.

 

 

 

ماه رمضان

واژه رمضان از لحاظ لغوی و اصطلاحی به چه معناست؟روزه از چه زمانی بر مسلمانان واجب شد؟آیا روزه در امت های پیشین بوده است؟

واژه رمضان از ماده"رمض"است و “رمض” به معنای شدت تابش خورشید بر ریگ و مانند آن است.

1_"ارض رمضا” به زمین تاخته از گرمی آفتاب گفته میشود.امیرمومنان علی علیه السلام فرمود:"افرایتم جزع احرکم من الشوکه تعبه و الرمضاء تحرقه…"آیا شما ضعف و بی تابی خود را هنگامی که خار به پای تان میرود یا موقعی که پای تان بر اثر راه رفتن به زمین تفتیده"رمضاء” میسوزد؛دیده اید؟پس چگونه خواهید بود آن زمان که میان دو طبقه از آتش قرار گیرید

2_گفته شده رمضان از نام های خداوند است

3_رمضان در اصطلاح نام نهمین ماه از ماه های قمری است

قرآن کریم میفرماید:شهر رمضان الذی انزل فیه القرآن.

4_در علت نامگذاری این ماه به رمضان گفته اند:چون موقع نامگذاری این ماه مصادف بوده با شدت گرما؛این ماه به رمضان موسوم شد.

5_رسول خدا فرمود:رمضان ماه گناه سوزی است و خداوند در این ماه گناهان بندگانش را میسوزاند و میبخشد؛بدین جهت این ماه؛رمضان نامیده شده است.

6_رمضان یگانه ماهی است که نامش در قرآن آمده است.نظر به اینکه بخاطر مصالحی؛قوانین و احکام اسلام به تدریج نازل شده است؛حکم وجوب روزه ماه رمضان در روز دوم ماه شعبان سال دوم هجرت بر مسلمانان نازل شد.

7_دلیل وجوب روزه قرآن کریم است:

یا ایها الذین آمنوا کتب علیکم الصیام

ای افرادی که ایمان آورده اید؛روزه بر شما نوشته شده پس آن کس که در ماه رمضان در حضر"وطن"باشد؛باید روزه بگیرد

8_روزه در امت های پیشین نیز بوده است.قرآن کریم بر این مطلب تصریح کرده و فرمود:

کتب علیکم الصیام کما کتب علی الذین من قبلکم

روزه بر شما نوشته شد همانگونه که بر کسانی که پیش از شما بودند نوشته شد.

9_از تورات و انجیل فعلی نیز برمی آید روزه میان یهود و نصارا بوده است.اقوام و ملل دیر هنگام روبرو شدن با غم و اندوه؛روزه گرفته اند چنان که در قاموس کتاب مقدس آمده است:روزه در تمام اوقات میان هر طایفه و هر ملت و مذهب در موقع ورود اندوه و زحمت غیر مترقبه معمول بوده است.

از تورات بر می آید که موسی علیه السلام چهل روز روزه داشت چنان که میخوانیم هنگام برآمدنم به کوه که لوح های سنگی یعنی لوح های عهدی که خداوند با شما بست؛بگیرم.آن گاه در کوه چهل روز و چهل شب ماندم.نه نان خوردم نه آب نوشیدم.

10_مرحوم علامه طباطبایی میفرماید:عبادت بودن روزه امری است که فطرت انسانی به آن پی میبرد و از طوایفی که پیرو ادیان آسمانی هم نبوده اند مثل مصر و یونان و روم قدیم نیز نقل شده است و بت پرستان هند نیز به روزه معتقد بوده و اکنون طبق عقاید خود روزه میگیرند.

پی نوشت ها:

1_مجمع البحرین ج2ص223واژه رمضان

2_بحار الانوار ج 8 ص 306

3_مفردات راغب؛واژه رمضان

4_بقره 2 آیه ص185

5_مجمع البحرین ج2ص223واژه رمضان

6_مستدرک الوسائل ج7ص487و546

7_محمدابراهیم آیتی؛تاریخ اسلام ص298

8_بقره 2آیه 183تا185

9_همان

10_تفسیر نمونه ج1ص633 به نقل از قاموس کتاب مقدس ص28تورات سفر تثنیه فصل9شماره9

11_تفسیر المیزان ج2ص7

تخریبچی؛بزن به نفس ما

کاش

یک تخریبچی

میزد به معبر نفس ما

تخریب میکرد آنچه من است و هوای نفس را

که گاهی بدجور گیر میکنیم

میان مین های القاب و شهرت ها

تخریب چی برگرد

??????

با شهدا

رفتید و آهنگ قدم هایتان سرود زندگی ام شد…

و امروز

شرحی بر این فراق ندارم

جز زخم ترکش های گاه و بیگاه شهر!!!

اهميت و ارزش تحقيق در كلام معصومين

برکت و عظمت ولایت امیر المومنین علی (علیه السلام )

آیت الله بهجت می گوید:« روزی آقا در ارتباط با ولایت و عظمت حضرت علی (علیه السلام) فرمودند: در نجف یا کاظمین یکی از آقایان قریب 10 یا 15 نفر از اهل علم را برای ناهار دعوت کرده بود ولی فرستاده آقا اشتباهاً طلاب یک مدرسه را که قریب 60-70 نفر بودند دعوت کرده بود. وقتی میهمانان آمده بودند وی دیده بود گذشته از این که جا برای نشستن آنها کم است غذا نیز خیلی اندک است، بی درنگ به ذهنش خطور کرد که آیت الله حاج شیخ فتحعلی کاظمینی را از جریان با خبر سازد.

وقتی خبر به آقا رسیده بود فرموده بود: دست به کار نشوند تا من بیایم. تا اینکه ایشان تشریف می آورد و می فرماید: یک پارچه سفید آب ندیده برایم بیاورید. و ظرف برنج را وارسی کرد و سرپوش را برداشته و آن پارچه را به جای سرپوش می گذارد و می فرماید: حال ظرفها را به من بدهید، من غذا می ریزم و شما تقسیم کنید، و مکرر می فرموده است:« ها علیّ (ع) خیر البشر، و من أبی فقد کفر: هشدار، که علی علیه السلام بهترین انسانهاست، و هر کس [ولایت او] را نپذیرد[ به خدا ] کفر ورزیده است.

                                                                                                                                                            بحار الانوار، ج26، ص306، روایت 66 و 68 »

تا اینکه به شرافت مقام شامخ علی علیه السلام تمام میهمانان را از آن دیگ غذا داده بود و هنوز طعام دیگ به آخر نرسیده بود ».

یکی دیگر از شاگردان (آقای تهرانی) این قضیه را نقل میکرد:« آن گونه که به یاد دارم حضرت استاد این قضیه را مکرر به این صورت نقل می فرمودند که مرحوم حاج میرزا حسین نوری(ره)، صاحب کتاب «مستدرک الوسائل» در سامراء به شخصی فرموده بودند که برای شب پنجشنبه و جمعه صد نفر را دعوت کن، ولی شخص قاصد صد نفر را برای شب پنجشنبه دعوت کرده بود ( در حالی که منظور حاجی نوری(ره) این بود که پنجاه نفر برای شب پنجشنبه، و پنجاه نفر برای شب جمعه دعوت کند، و برای شب پنجشنبه غذای پنجاه نفر را تدارک دیده بود. )

وقتی حاجی از جریان باخبر می شود می فرماید: سریعاً آخوند ملا فتحعلی سلطان آبادی (ره) را که در سامراء اقامت داشته است، خبر کنید. مرحوم آخوند به محض اطلاع از قضیه می فرماید: غذا را نکشید تا من بیایم. وقتی تشریف می آورند می فرماید: یک پارچه آب ندیده بیاورید، پارچه را می آورند و ایشان آن را روی ظرف غذا قرار می دهد و سه بار دست خود را روی پارچه می کشند و در هر بار می فرمایند: « ها علی(ع) خیر البشر، من أبی فقد کفر» و بعد می فرمایند: حالا غذا را بکشید، غذا را می کشند و تمام مهیمانها را غذا می دهند. »

مناظره ؛ حکومت فقهی یا فقه حکومتی !!!

در حوزه علمیه الزهرا (سلام الله علیها ) مناظره ای میان آقایان حاجی پور ( مدرس حوزه ) و انوشه ( مدرس دانشگاه ) با حضور و اظهار نظر طلاب انجام گرفت.

در این مناظره سوالاتی در مورد جدایی دین از سیاست ، لزوم وجود حکومت دینی و … از طرف آقای انوشه مطرح گردید و آقای حاجی پور پاسخ دادند.

سپس برخی از وظایف روحانیون از جمله :

  • زهد
  • شجاعت
  • انقلابی بودن
  • قدرت تحلیلی سیاسی و …

عنوان گردید.

منبع: یاس نبوی

مقدمت گرامی باد

بیا بیا که شمیم بهار می‏آید

***
دل رمیده ما را قرار می‏آید

***
سر از افق بدرآورد صبح آزادی

***
سرود فتح و ظفر زین دیار می‏آید

***
بیا که شد سپری دوره تباهی‏ها

***
زمان سروری و اقتدار می‏آید

***
گریخت ظالم و برچیده شد بساط ستم

***
نهال حق و عدالت به بار می‏آید

***
بیا که گر رود اهریمن از وطن بیرون

***
فرشته از طرف کردگار می‏آید

***
خوش آمدی به وطن مقدمت گرامی‏باد

***
صدای هلهله از هر گذار می‏آید

خیار خصال النساء ، شرار خصال الرجال !!!

 

حوزه علمیه الزهرا (سلام الله علیها ) کازرون امروز میزبان حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای وزیری ـ مبلّغ بین المللی و دعوت شده از قم ـ بود.

در این جلسه استاد وزیری حدیث گوهربار امیرالمؤمنین ( علیه السلام ) را که فرمود :

(خیار خصال النساء ، شرار خصال الرجال : الزهو و الجبن و البخل.)

(بهترین ویژگی های زنان ، بدترین ویژگی های مردان است: تکبر و ترس و بخیل بودن)

برای طلاب بیان نمودند و در ذیل تفسیر این حدیث که از کلمات قصار نهج البلاغه است نکاتی همچون :

1-دلایل لزوم تکبر زنان در مقابل مردان

2-حجاب ، مانعی در برابر دسترسی دشمنان

3-ترس زنان از مردان بی ایمان

4-بخیل بودن خانمها و قناعت برای همسرشان

5-ناپسند بودن این صفتها برای مردان و

را خاطرنشان کردند.ایشان در ادامه به بررسی برخی از آداب و آفات طلبگی برای طلاب جدید الورود پرداختند.

 

نویسنده : یاس نبوی

فضای مجازی؛ تهدید یا فرصت !!!

 

به مناسبت دهه ی فجر  و در راستای تحقق آرمانهای انقلاب و امام خمینی (قدس سره) ،

حوزه علمیه الزهرا (سلام الله علیها ) کازرون  از جناب آقای دستخوش - طلبه پاسدار - دعوت به عمل آورد.

 

 

در این جلسه که با حضور جمعی از طلاب و اساتید برگزار گردید ،

به موضوعاتی پیرامون فضای مجازی از جمله :

  • انواع نبرد های غرب علیه اسلام

  • نسل های اول و دوم شبکه های اجتماعی

  • آسیب های شبکه های اجتماعی

  • انواع عملیات شبکه های اجتماعی

  • انواع دسترسی های غیرمجاز شبکه های اجتماعی به اطلاعات شخصی کاربران

  • راهکار های مقابله با آسیب های شبکه های اجتماعی و …

پرداخته شد.

 نویسنده : یاس نبوی

زندگی ، هدیه ی خداوند

زندگی ، هدیه ی خداوند

زندگی، هدیه ای است که خداوند به تو تقدیم میکند

و نحوه ی زندگی کردنت،

هدیه ای است که تو به خداوند

تقدیم میکنی

پس تلاش کن هدیه ات به خداوند زیبا و ارزشمند باشد.

بهترین دارایی

بهترین دارایی

اگر کسی را یافتی…

که در” لبخندت “

“غمت” را دید

 

در “سکوتت “

“حرفهایت” را شنید

 

و در “خشمت “

“محبت” را فهمید

 

بدان او بهترین

دارایی زندگی توست

دعا

دعا

تو با تمام بندگی ات برای او باش …

تا

او با تمام خدایی اش برای تو باشد ...

غفلت برای چه کسانی گران تمام می شود؟

غفلت برای چه کسانی گران تمام می شود؟

پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمودند:

این سه دسته از اغوای شیطان در امان هستند

کسانی که همواره در ذکر و به یاد خدا هستند

کسانی که از ترس خدا گریه می کنند

 کسانی که در سحرها از گناهان استغفار می کنند

جامع احادیث الشیعه ج 14 ص 375

انسان در برابر ناملایمات

طلا باش

تااگر روزگار آبت کرد

روز به روز

طرحهای زیباتری از تو ساخته شود

 

سنگ نباش

تا اگر خردت کرد

لگد کوب هر رهگذری بشوی….

انسان در برابر ناملایمات

طلا باش

تا اگر روزگار آبت کرد

روز به روز

طرحهای زیباتری از تو ساخته شود

سنگ نباش

تا اگر زمانی خردت کرد

لگد کوب هر رهگذر بشوی…..

شرمنده می کند فرزند را، دعای خیر مادر در کنج خانه ی سالمندان...

حديث از خــــــــــــــاتم پيغمبـــران است / كه جنّت زير پـــــــــاي مادران است

بزن بر پاي مــــــــــــــادر بوسه از شو / كه خاك پــــــاي او رشك جنان است 
گرچه در عالم پد ر دارد مقامي ارجمند / ليكن افزون ازپدر قدر ومقام مادر است
مادر دانا كند فرزند دانــــــــا تربيت / هركه برهرجا رسدازاهتمام مادر است

                 

بزرگترین خدمت به جامعه

همرنگ نشدن با مردم و سرخم نکردن در برابر سنت های بد،  بزرگترین خدمت به جامعه است.

دیدگاههای تربیتی حضرت زهرا(سلام الله علیها)

حضرت زهرا(سلام الله علیها) فرزند را امانت الهی در دست والدین و پدر و مادر را مسئول تربیت و رشد فرزند می دانست. ایشان فرزندداری را شأن کوچکی نمی دانست که امر اداره آن را به دیگری وا گذارد و خود در پی مشاغل دیگر هر چند مهم و پر سر و صدا برود. از این رو، وقتی سلمان به دیدار او رفت و دیدفاطمه(سلام الله علیها) خود مشغول آسیاب کردن جو است و فرزندش حسین(علیه السلام) از گرسنگی بی تابی و گریه می کند. به ان حضرت گفت: برای کمک به شما آسیاب کنم یا حسین(علیه السلام) را آرام نمایم؟

حضرت فرمود: من به آرام کردن فرزندم سزاوارترم، شما جو را آسیاب کنید.              درآمدی بر سیره فاطمی(سلام الله علیها)، جلد1، صفحه137    

                                

1 2